sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

11 Mart, 2006

Ispanaklı lorlu rulolar


Bugün pasta süsleme kursumun ikinci haftasını da tamamladım. Gerçekten çok zevkli, eğlenceli ve faydalı bir kurs. Gitmeyi düşünüyorsanız hiç durmayın derim. Kurs bitiminde çocuklarınıza, konuklarınıza ve tanıdıklarınıza harika pastalar, kurabiyeler hazırlayabilirsiniz ve yaptıklarınızı da rengarenk süsleyebilirsiniz... Yarın harika bir çikolatalı kek yapıp yeni öğrendiğim süsleme teknikleriyle süsleyip sizlerle paylaşacağım. Pazar günkü kahve çay keyifleri için iyi olacağını düşünüyorum...

Ispanaklı lorlu rulolar

Bugün çay saatinde evde ıspanaklı rulolar vardı. Bir gün önce çocuklara ıspanak yemeği yapmıştım. Ispanağın bir kısmını bugüne ayırmıştım. Ruloların hamurunu da bir gün önceden hazırlayıp buzdolabına koymuştum. Eğer bir gün önce hamuru yapacak vakit yoksa hamuru sabahtan hazırlamak da yeterli.

Malzemeler
( Hamur için)

1 1\2 su bardağı un

125 gr. tereyağı

1\2 bardak süt

1\2 tatlı kaşığı tuz

2 yemek kaşığı sirke

İç malzemesi

250 gr ıspanak

1 adet taze yeşil soğan ( ince kıyılmış)

1\2 bardak lor peyniri

1\4 bardak parmesan peyniri

Üstüne sürmek için

1 yumurta

1 yemek kaşığı su

Yapılışı

Un, tereyağı, süt ve sirkeyi karıştırıp yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Eğer hamur cıvık olursa az az un katabiliriz kulak memesi yumuşaklığına getirene değin ( unun cinsine göre bazen hamurun yumuşaklığı farklı olabiliyor).

Fırını 180 dereceye ayarlayıp, fırın tepsisisini yağlı kağıtla kaplıyoruz.

Ispanağı ince doğrayıp teflon tavada ince doğranmış taze soğanla ve 1 kaşık zeytinyağı ile pişiriyoruz. Soğutuyoruz. Lor peyniri ve parmesan peynirini karıştırıyoruz.

Hamuru dolaptan çıkarıp iki parçaya ayırıyoruz ve unlanmış tezgahta iki tane dikdörtgen şeklinde açıyoruz. Ispanaklı iç malzemeyi de ikiye ayırıyoruz. Çatalla çırptığımız ve su eklediğimiz yumurtayı dikdörtgen hamurlara fırçayla sürüyoruz. Malzemeyi hamurların üzerine yayıyoruz ve dikdörtgeni geniş tarafından rulo yapıp 2 parmak eninde parçalar kesiyoruz. Kestiğimiz parçaları tepsiye yan yatırarak diziyoruz ve üzerlerine fırçayla kalan yumurtaları sürüyoruz. Fırında kızarana dek pişiriyoruz.

6 Comments:

At 1:34 ÖÖ, Blogger Nezaket said...

Eline saglik, guzel gorunuyor. Ben asil pazar gunku pastani cok merak ediyorum. Gorusmek uzere..

 
At 5:19 ÖS, Anonymous Adsız said...

sevgili begüm
ben senin yemek tarifinle değilde sitenle ilgili birşey sormak istiyorum. bende yeni bir blog oluşturayım dedim. mutfagimiz.blogspot.com diye ama açıkçası blog sitesi ingilizce olduğu için pek anlayamıyorum. mesala siteme banner eklemek istiyorum ama nerden ekleyeceğimi bulamıyorum. bazı başlıkları türkçe yapayım diyorum ama nereden yapılır bulamıyorum. bu konuda yani blog kullanma konusunda bana yardımcı olursan çok. sevinirim

 
At 3:52 ÖS, Blogger Sibel said...

Ellerine sağlık Begüm! Süslü püslü çikolatayı pastayı da çok merak ediyorum:) Ama şu an (karnım aç!) bu rulolar daha cazip geldi doğrusu..

 
At 4:12 ÖS, Blogger begüm said...

Sibelcim merhaba,

Çikolatalı Kek tarifini bugün vereceğim inşallah vakit olursa!... Gerçekten süslü püslü oldu. Ben de bu haftayı aç geçireceğim ve yaptıklarımı yemeyeceğim Sibel...Diyet haftası...

Sevgiler

Begüm

 
At 6:29 ÖÖ, Blogger Hanife said...

Ellerine saglik Begum,
Ispanakli corekler harika. Yanliz birsey soracagim, kabartma tozu ya da maya eklemiyor muyuz?
Pastalar ve suslemer cok guzel olmus, yeni tarifleri bekliyorum:)

 
At 10:52 ÖÖ, Blogger begüm said...

Hanife günaydın,

Ispanaklı çörekleri beğeneceğini tahmin ediyorum. Hamuru lezzetli bir hamur. Daha önceki aylarda pastırmalı börek yapmıştım, onun hamuruna sirke ekledim. Hamura kabartma tozu ya da maya koymuyoruz. Bir gece dinlenecek hamur dolapta süt ve yağ nedeniyle pufidik gibi kabarıyor. Deneyince bana da haber ver olur mu Hanife çok güzel börekler yapan biri olarak...

Haftasonuna yeni tarifler gelecek

Sevgiler
Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors