sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

27 Ocak, 2006

Anneannemin puf börekleri...






Canım anneannem seni çok seviyorum, çok yaşa, sağlıklı yaşa... Mutfak merakımın ilk tohumları onun mutfağında atıldı. O hiç bir zaman şikayet etmedi karmakarışık hale getirdiğim mutfağından, sabırla her yeri unla kaplamamı seyretti ve yapılan o eciş bücüş hamur parçalarını dikkatle ve özenle fırınladı. Bugün küçükken anneannemin açtığı ve sıcak sıcak yanarak yediğimiz o harika puf böreklerinden pişirdim. Cuma akşamı özel ve değişik birşeyler yemek istemiştik ve doğrusu uğraştığıma değdi...

Malzemeler

250 gr. un
4 yemek kaşığı yoğurt
1 tatlı kaşığı tuz
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
1\4 bardak ılık su

Yapılışı


Unu genişçe bir kaba koyup diğer malzemelerle karıştırıyoruz. Oluşan hamurun kıvamı kulak memesi yumuşaklığında hatta biraz daha cıvıkca. Bu hamuru oda sıcaklığında yarım saat kadar dinlendiriyoruz ve 5 parçaya ayırıp, un ve buğday nişastasını karıştırıp tezgaha döküp onun üzerinde 5 yufka şeklinde açıyoruz. Her bir yufkanın üzerini zeytinyağıyla yağlayıp, yufkaları üst üste koyuyoruz ve yeniden yoğuruyoruz. Bu hamuru da 15-20 dakika dinlendirip sonra 2'ye bölüp, 2 büyük yufka açıyoruz. Böreği şekillendirmesini resimlerde gösterdim. Önce yufkanın bir kenarında 4 parmak kadar içeri harcı ( bu böreğe harcı az koyuyoruz) koyup, yufkayı üstüne kapayıp türk kahvesi fincanı tabağıyla kesiyoruz. Böreğin harcı peynirli ( beyaz peynir ve maydanoz karışımı ) ya da kıymalı olabilir. Ben kıymayı soğanla kavurup bolca domates ve maydanoz ekledim, onu kullandım. Tek dikkat edilecek kısım harcı az konulacak her böreğe 1 yemek kaşığı kadar. Böreğin özelliği, bir böreği kestikten sonra artan hamurlar ancak bir kere daha açılabiliyor daha sonra hamur sertleşiyor. Börekler en son yağda kızartılıyor.







1 Comments:

At 5:42 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm, bugün kahvaltıya yaptım. Biraz uğraştırdı, ancak muhteşem bir tat. Ben yufka açmayı pek beceremem. Ancak, buna rağmen yapabildim. Kıyır kıyır tadıyla karnı iyice acıkan ev ahalisinden tam not aldı. Tarif için teşekkürler. Anneaannene tanrıdan rahmet diliyorum. Hülya

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors