sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

23 Ocak, 2006

Anneannemin sütlü tel kadayıfı




Bayramda yapmak isteyip de şehir dışında olduğumuz için bir türlü yapamadığım anneannemin sütlü tel kadayıfını nihayet biraz farklı malzemeyle de olsa yaptım. Ben kadayıfı cevizle yaptım anneannem bu kadayıfı tuzsuz bademi ıslatıp kabuklarını çıkartır ve sonra iri doğrayarak arasına serperdi .

Malzemeler

1\2 kg çiğ kadayıf
200 gr. tereyağı ( eritilmiş )
250 gr iri çekilmiş ceviz içi
1 kg toz şeker
3 bardak su
1 bardak soğuk süt

Yapılışı

1 kg şekere 3 bardak suyu ekleyerek şerbet haline getirip soğutuyoruz. Daha sonra bu şerbeti eşit olarak bölüp yarısına 1 bardak soğuk sütü ekliyoruz.
Eritilmiş tereyağı ile kadayıfları iyice elimizle karıştırarak ve ovuşturarak yağı içine çekmesini sağlıyoruz. Kadayıfın yarısını yağlanmış büyük borcama yayıyoruz kuvvetlice bastırarak tepsiye yerleştiriyoruz. Arasına iri çekilmiş cevizleri serpiştiriyoruz ve kalan kadayıfı üstüne sererek yine kuvvetlice bastırarak yerleştiriyoruz.
200 derecelik fırında üstü kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından çıkarınca önce sütlü şerbeti döküp çekmesini bekliyoruz, ardından ayırdığımız diğer şerbeti dökerek soğumaya bırakıyoruz.

1 Comments:

At 4:55 ÖS, Blogger Sibel said...

Merhaba Begüm hanım, blogunuzu bugün ilk kez ziyaret ettim ve çok keyif aldım! Ben de sizi kahveme beklerim, güzel çikolatalı lezzetlerinizi bir fincan kahveyle paylaşmak üzere:)

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors