sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

31 Ocak, 2006

Denizden gelen tatlar ve frambuazlı brownie...

Akşam evde balık ziyafeti vardı. Dolayısıyla bugün hamsi tava ve kalamarı nasıl yapıyorum onu yazdım. Balığın arkasından, bizim evde çikolatalı tatlar tercih edildiğinden dondurmalı frambuazlı brownie yaptım.

Hamsi ve kalamar tava




Hamsileri ayıklanmış alıyoruz ancak ben ortalarındaki kılçıkları da çıkarıyorum . Havlu kağıdın üstüne koyduğum balıkların suyu iyice alınıyor böylece. Daha sonra balıkları bulamak için bolca mısırunu bir kaba koyuyorum ve içine tuz, karabiber ekliyorum. Balıkları una buladıktan sonra krep tavasına çok az sıvıyağ koyuyorum ( ben zeytinyağı ile yapıyorum) ve balıkları tek sıra diziyorum. Krep tavasında diğer taraflarını çevirmek kolay oluyor. Bir tarafı kızarınca üstüne diğer ikiz tavayı koyup çeviriyoruz, diğer tarafını kızartıyoruz.

Kalamar tava

Kalamar tava'nın püf noktası, kalamarları süt, şeker ve tuz karışımının içinde 2-3 saat kadar bekletmek. Yarım kg. kadar kalamar için bir kaba yarım kg. süt, 2 çorba kaşığı şeker ve dilediğiniz kadar tuz koyup karıştırıyorsunuz ve kalamarları içine koyup dolaba kaldırıyorsunuz. Daha sonra pişirirken sütün içinden alıp, tuz katılmış una buluyor ve kızgın yağda kızartıyoruz.

Frambuazlı brownie

Malzemeler

1\2 su bardağı yağ ( yarısı eritilmiş tereyağ yarısı sıvıyağ ben soyola kullanıyorum)

100 gr. Nestle kakao

1 çay kaşığı tuz

Bu malzeme 1. karışım için.

4 yumurta

1\2 tatlı kaşığı tuz

1 paket vanilya

1 1\2 su bardağı şeker

Bu malzeme 2. karışım için.

1 su bardağı un

1 su bardağı ceviz

1. karışım 2. karışıma eklenir , buna un ve ceviz karıştırılır, yağlı tepsiye dökülür. Üzerine istenirse frambuaz veya vişne belirli aralıklarla dizilir. Önceden ısıtılmış fırında 35-40 dakika pişirilir.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors