sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

30 Ocak, 2006

Kremalı domates çorbası ve elmalı tarçınlı çıtır tatlı...

Havalar bu kadar soğuk olunca her öğün çorba çekebiliyor insanın canı ve tabii bir de yine hep soğuk havalara bağladığımız her dakika tatlı yeme isteği...

Domates çorba



Malzemeler

3 yemek kaşığı un
4 yemek kaşığı sıvı yağ
3 su bardağı tavuk ya da et suyu
3 su bardağı domates suyu
1 su bardağı süt
Kurutulmuş fesleğen
Tuz, karabiber, kırmızı biber

Yapılışı

Unu sıvı yağla ( ben sızma zeytinyağı kullanıyorum) kavurduktan sonra, et ya da tavuk suyunu ve domates suyunu ekliyoruz. Ben bu çorba için etsuyunu hazırlarken bol etli kemik, 2-3 soğan 5-6 diş sarımsak ve 1 adet havuç ekleyerek et suyu çıkarıp sonra kemikleri bir kenara ayırıp kalan tüm malzemeyi el mixerıyla karıştırıp çorbada kullanıyorum. 1 tatlı kaşığı fesleğen, tuz, çeşni tuz, karabiber, kırmızı biber ekledikten sonra çorbayı ocaktan indirmeden az önce sütü karıştırıp bir taşım kaynatıyorum. Servis yaparken çorbanın üstünü süt kreması ve rendelenmiş eski kaşar ile süslüyorum.

Elmalı tatlı

Betty Crocker Recipes' de görüp denediğim bu tarif çok pratik, yapması kolay ve lezzetli.

Malzemeler

4 adet elma, dilimler şeklinde kesilmiş

3\4 su bardağı esmer şeker

1\2 su bardağı un

1\2 su bardağı yulaf ezmesi

2 çorba kaşığı tereyağı, yumuşatılmış

1 çay kaşığı tarçın

Yapılışı

Yağladığımız fırın kabının içine elmaları diziyoruz.

Ayrı bir kapta malzemeleri karıştırıp, elmaların üzerine döküyoruz ve üstü kızarana kadar yaklaşık 30 dakika pişiriyoruz.

Bu tatlıyı ılıkken yiyoruz, yanında vanilyalı dondurma ve krema çok yakışıyor.

1 Comments:

At 9:27 ÖÖ, Blogger Nilay said...

Corbayi ekmek icinde servis etmek cok hos olmus..:))) TArifler gercekten cok guzel...
Sevgilerimle

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors