sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

01 Ocak, 2006

MUTLU YILLAR...

2006 yılının ilk gününde bu yılın herkese sağlık,mutluluk ve huzur getirmesini diliyorum.

Havaların iyice soğumaya başladığı yılın bu zamanı mutfağımda cookieler ve değişik baharatlı kekler yapmaya bayılıyorum. Günlüğüme acaba hangi tariflerle başlasam diye düşünürken ve tabii blogumu kurana kadar uzun bir süre geçtiği için yılbaşı zamanı geldi bile. Mutfaklarımızı tarçın ve mis gibi cookie kokularıyla dolduralım. Özellikle çocuklar değişik şekillerde cookieler yapmaya bayılıyorlar ve tabii ki onları süslemeye… Bugün çok sevdiğim bir carrot cake tarifiyle başlıyorum günlüğüme . Yıllar öncesinde bir Amerikan dergisinden alarak içine ekler yaptığım bu nefis kek, gerçi kek demek doğrumu bilmiyorum çünkü harika bir kremayla kaplanıyor ve pasta gibi oluyor, benim en favori carrot cake tarifim. Tabii bu kek içine giren malzemelerle oldukça kalorili bir hale geliyor. Daha sonraki günlerde diyet yaptığınız zamanlarda yiyebileceğiniz daha düşük kalorili versiyonlarını da yazacağım. Tabii kilo malum genelde hepimizin derdi olduğu için güzel güzel pişiriyoruz ama sonrasında çok dikkat gerekiyor.


KREMA SOSLU HAVUÇLU KEK







2 cup un
1.5 cup şeker
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı tarçın
3 cup rendelenmiş havuç
1 cup irice dövülmüş ceviz
1/2 cup kuru üzüm
1/2 cup soya yağı
4 yumurta

Un,şeker,karbonat,kabartma tozu ve tarçını karıştıralım. Bu karışıma robotta havucu,yağı ve yumurtaları ve en sonunda cevizi ve unlanmış üzümleri ekleyelim.
200 derecelik fırında 30-35 dakika bıçak sapladığımızda yapışmayacak şekilde pişirelim.

Kreması

1 paket pınar beyaz peynir
1/2 cup iyice yumuşatılmış tereyağı
2 çay kaşığı vanilya
1 paket dr.oetker pudra şekeri

Peynir,tereyağı ve vanilyayı iyice kabarcıklı hale gelene kadar çırpıyoruz ve pudra şekerini ekliyoruz.

Kekimiz ılınınca sosu üzerine sürüyoruz.

Bence havuçlu keki hemen yemek üzere yapmamak gerekiyor. Bu keki ikram etmeden önceki yaparak bekletmek gerekiyor. Sizde göreceksiniz ki kekin tadı giderek güzelleşiyor.

3 Comments:

At 11:58 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Canım arkadaşım, çok keyifli olacak hergün blogunu izlemek. Ellerine sağlık şimdiden..
Meriç

 
At 5:24 ÖS, Anonymous Adsız said...

bitanecik annem benim çookk güzel bi site olmuş. saatlerce uğraşmana deymiş walla :). ( tabi beni de unutmamak lazım :P )seni seviyorum
biricik kızın
melis

 
At 11:45 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm sadece tariflerine değil sitesine de sevgi katmış.
Okuyucusuna seslenişindeki sıcaklık benim gibi internette gezinmeye fazla vakti olmayanları bile siteye bağlamaya yetiyor.
Tariflere gelince birçoğunu tatma şansına sahip biri olarak mutlaka denenmesini öneriyorum.
Binnaz

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors