sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

18 Ocak, 2006

Pastırmalı ve Mantarlı Açma Börek





Bugün bir dostlarımıza yemeğe davetliyiz. Gitmeden önce ben ne yapabilirim diye sorduğumda istenen yapması biraz zahmetli ama buna değen pastırmalı böreğim. Geceden hamuru hazırladım ve iş dönüşü telaş içinde bir yandan böreği yetiştirmeye çalışıyorum bir yandan da resim çekeceğim diye eldivenleri takıp çıkarıp resimlemeye çalışıyorum. Herhalde dışarıdan seyreden biri çok eğlenirdi halime. Allahtan evde kimse yoktu ben de keyifle yaptım. Sizlere de afiyet bal şeker olsun top top kilo olmasın...

Bu böreğin hamurunu bir gece önceden hazırlayıp dolaba koyuyorsunuz. Ertesi güne kadar dinlenmesi gerekiyor. Yaparken oldukça yumuşak bir hamur sakın yanlış mı yapıyorum diye telaşlanmayın.

Hamur Malzemeleri

250 gr. oda sıcaklığında yumuşatılmış tereyağı
3 su bardağı Piyale un
1 bardak süt
1 tatlı kaşığı tuz

Bu malzemenin tümü birbirine iyice karıştırılır (çok yoğrulmaz) ve kabın içinde top halinde dolaba konur.

Börek İçinin Malzemeleri

300 gr. pastırma
2 orta boy soğan
2 orta boy patates

Yapılışı

Pastırmaları ve soğanları küçük küçük kesiyoruz.
Patatesleri haşlayıp rendenin kalın yerinden rendeliyoruz.
Soğanları az bir suyla kavuruyoruz ve pembeleştiriyoruz. Hamurda bolca tereyağı olduğundan soğanı suyla kavuruyorum. Soğanlar pembeleşip suyunu çekince içine doğranmış pastırmaları koyup renkleri değişene kadar kısa bir süre kavurup ocağın altını kapıyoruz ve rendelenmiş patatesleri ekleyerek karıştırıyoruz. Börek içini soğutuyoruz. Tuz tercihinize göre iç harcına biraz ekleyebilirsiniz. Ancak tuz koyacksanız en sonda ekleyin çünkü pastırma oldukça tuzlu bir malzeme.Bu arada geceden hazırladığımız hamurumuzu iki eşit parçaya kesip boyu fırın tepsisi uzunluğunda hamuru çok inceltmeden açıyoruz. İç malzemesini koyup kapayıp ters çevirip tepsiye yerleştiriyoruz. Benim bu aralar kuş gribi hakkında kafam karışık dolayısıyla yumurtayı bir süreliğine kullanmamaya karar verdim. Dolayısıyla böreğin üzerine 2 çorba kaşığı yoğurt ve 2 çorba kaşığı zeytinyağını karıştırarak sürdüm ve de nar gibi kızardı. Siz eğer yumurta kullanıyorsanız 2 yumurta sarısını 1 çorba kaşığı suyla karıştırarak böreğin üstüne sürebilirsiniz.


Bunun üzerine de çörek süsü koyup önceden ısıtılmış 180 derece fırında alt üst kızarana kadar yaklaşık 45-50 dakika pişiriyorum.

Bazılarınız ben pastırma yemem diyebilir. Bu böreği mantarla da yapıyorum. 1 büyük kutu mantarı küçük küpler halinde doğruyoruz ve aynı şekilde soğanlarıda doğrayıp anlattığım gibi kavuruyoruz.Bu tarifete 3-4 yemek kaşığı zeytinyağı kullanabilirsiniz. Mantarları ekleyip suyunu çektiriyoruz , tuz,karabiber, kırmızı biber ekliyoruz. Aynı yukardaki tarifteki gibi pataesleri ve 1 demet dereotu ve 2 çorba kaşığı soya sosu ekleyerek böreği yapıyoruz.

4 Comments:

At 12:34 ÖS, Anonymous Adsız said...

merhabalar siteniz güzel görünüyor bu börek yumuşakmı oluyor sertmi?birde peynirli,patatesli içlede yapılabilirmi?az malzeme ile yapılıyor olmasıda güzel hoşçakalın

 
At 1:54 ÖS, Blogger begüm said...

Merhabalar,

Hoşgeldiniz. Börek üstü çok çıtır ve içi yumuşak oluyor. Ben 3-4 haşlanmış patatesi rendeliyorum, tuz ve karabiber, dilediğiniz miktar sert beyaz peynir ve dereotuyla yapıyorum içi .

Sevgiler
Begüm

 
At 9:50 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begüm Hanım
Böreğiniz ilgimi çekti.Cumartesi günü misafirim var.Onlara bu böreği pastırma yerine sucuk kullanarak yapsam sizce nasıl olur?
Sevgiler
Pelin

 
At 11:52 ÖS, Blogger begüm said...

Pelin Hanım merhabalar,

Bu börek benim çevremde çok sevilen ve her zaman yaptığım çok lezzetli bir tarif. Pastırma ile yapmanızı tavsiye ederim, ben sucuk ile hiç yapmadım. Ayrıca mantarlı yapıyorum o da çok güzel oluyor. Sucuk biraz ağır gelebilir diye düşünüyorum. Kolay gelsin...

Sevgilerimle

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors