sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

03 Ocak, 2006

Tarçınlı top kurabiyeler ve milföy hamuruyla yaratılan tatlar...

Tanrım vakit ne kadar hızla akıp gidiyor inanamıyorum.Öylesine bir koşturmacanın içindeyiz ki nefes almadan hep bir yerlere yetişmeye çalışıyoruz. O kadar çok şey yapmamız gerekiyor ya da yapmak zorundayız ki şöyle rahatlamış bir vaziyette ayağımızı uzatıp 1 saat bile geçiremiyoruz. Ne yazık... Herşeyi yapmak istiyoruz ve hepsini de en iyi şekilde yapmak için çabalıyoruz. En iyi anne, en başarılı iş kadını, en iyi ve en becerikli eş , hem formda ama hem de her türlü tatlar yaratabilen iyi bir aşçı, en iyi arkadaş, en en en.... Hepimize kolay gelsin diyorum...

Tarçınlı top kurabiye







Mutfağında harikalar yaratan canım arkadaşım Gamze'nin tarçınlı kurabiyesinin yapımı çok kolay ve aynı pastane tadında, hem görünüm hem tat olarak.


Malzemeler

  • 1 paket tereyağı ( 250 gr.)
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 su bardağı ceviz
  • 2 su bardağı un
  • 1 su bardağı buğday nişastası
  • 1 paket vanilya

Üstü için

  • 3 kaşık tarçın
  • 3 kaşık pudra şekeri

Yapılışı

Oda sıcaklığında yumuşatılmış tereyağını pudra şekeri ile elle karıştırıyoruz. Ceviz, un ,vanilya ve nişastayı ekleyip yoğuruyoruz. Minik toplar halinde şekil vererek çok kızgın olmayan 170 derecelik fırında hafif pembeleşinceye kadar yaklaşık 10 dakika pişiriyoruz. Tarçın ve pudra şekerini ayrı bir kapta karıştırıyoruz. Top kurabiyeler soğuyunca tarçın ve pudra şekeri karışımına buluyoruz.

Bizim evde çikolata çok sevildiği için ben ayrıca bir kapta erittiğim bitter çikolataya da topların yarısını batırıyorum ya da üstlerine damlatıyorum.

Milföy hamuruyla yaratılan tatlar

Hazır milföy hamuru gerçekten çok kullandığım bir malzeme. Hazırladığım değişik şekillerdeki milföylerin içine değişik malzemelerle dolduruyorum. Bu milföyleri değişik iç malzemeleriyle çay saatlerinde kullanabilir ya da yemek davetlerinizde yemek öncesi içkinin yanında sunabilirsiniz.

Malzemeler

  • Milföy hamuru ( ihtiyaç kadar miktarını siz belirliyorsunuz)
  • Pınar labne peynir
  • Yeşil zeytin ezmesi
  • Sarımsaklı mayonez
  • Dereotu
  • Turşu
  • Somon füme

Yapılışı

Derin dondurucudan çıkarıp hafif yumuşattığımız milföy hamurunu unlanmış tezgahta çok inceltmeden biraz açıyoruz. Kurabiye kalıplarıyla şekiller yapıp üzerlerine yumurta sarısı sürüp 180 derece fırında kabarıp kızarana kadar pişiriyoruz. İç malzemeleri milföyler piştikten sonra ortalarına ekleyerek servis yapıyoruz. Ben çay saatleri için 3-4 kaşık labne peynirinin içine 1-2 kaşık mayonez ve kıyılmış dereotunu ekleyerek ya da yeşil zeytin ezmesinin içine labne ve mayonez karıştırarak pişmiş milföylerin ortasını kaşık yardımıyla dolduruyorum ve dereotuyla süsleyerek servis yapıyorum. Yemek öncesinde servis yapacaksam ,içkinin yanına, salatalık turşusunu küçük kareler şeklinde keserek, labne ve mayonezle karıştırıyorum ve ince şeritler şeklinde kesilmiş somon fümelerin arasına koyarak somonları rulo yapıp pişmiş hamurların ortasına yerleştiriyorum.

Şekillerden birinin ortasını pet su şişesi kapağı ile çıkarıyoruz ve ortası boş parça üste gelecek şekilde üst üste koyup fırınlıyoruz.


0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors