sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

23 Şubat, 2006

Annemin arkadaş toplantısı ve brownie tabanlı cheesecake


Annemin arkadaş toplantısı için ben tatlı yaparım diye söz vermiştim. Annemin öğretmen arkadaşları grubu ( annecim emekli edebiyat öğretmeni) etrafımdaki pek çok hanımlarımızın birtürlü gerçekleştiremediği birşey yapıyorlar. Arkadaşlar buluşmasının sadece yemek amaçlı olmadığı konusunda fikir birliği etmişler, ayrıca yüz çeşit börek çörek yapan evsahibinin koşuşturmaktan canı çıkması durumuna da şiddetle karşılar. Sadece oturup sohbet etmek,( bence Türk hanımların hayatın tüm zorluklarına demir gibi dayanmaları bu toplantıların bana göre bir çeşit grup terapi seansı yerine geçmesinden) bilgi alışverişinde bulunmak, sevinçleri ve sıkıntıları paylaşmak amaçları. Yiyecek faslı da işin tuzu biberi... 50'li 60'lı yaşlarda bol hareket etmek ve az yemek durumundalar ki kilolar artmasın dolayısıyla ben onların bu medeni toplantılarına bayılıyorum. Aralarında anlaşmışlar( hiç kimse bu kuralları bozmuyor) sadece bizim klasik Türk simidi ( yani sokak simidi), birçok değişik peynir çeşitleri, söğüş domates, salatalık vs. , bir çeşit salata ve bir çeşit tatlı olarak menüyü belirlemişler. Ben de onlara tatlı olarak yağ miktarı ve un miktarı az ve sevdiklerini bildiğim brownie tabanlı cheesecake yaptım ve bol meyvelerle ve çilek sosla süsledim.

Cheesecake'i yemeden önce bir gün mutlaka buzdolabında beklemesi gerekiyor. Eğer vaktiniz varsa iki gün önceden yapılan cheesecake'niz çok daha lezzetli olur benden söylemesi....

Malzemeler

(Brownie için)

1/2 su bardağı yağ ( ben yarısını tereyağı yarısını soya yağı koydum hepsi tereyağı olabilir)

40 gr. bitter çikolata

1 1/2 su bardağı şeker

2 yumurta

1/4 su bardağı süt

1/2 paket vanilya

1 su bardağı un

1/2 çay kaşığı tuz ( una karıştır)

Brownie' nin Yapılışı

Fırını 200 dereceye ayarlıyoruz önceden. Bir kapta yağı eritiyoruz ve çikolatayı içine katıp, iyice karıştırıyoruz. Bu karışımı soğutup içine 1 1/2 su bardağı şekeri karıştırıyoruz.

Diğer tarafta robotta iki yumurtayı teker teker ekleyerek çırpıyoruz. Sütü, vanilyayı ekleyerek iyice çırpıyoruz. Daha sonra tuz eklenmiş unu karıştırıyoruz ve son olarak çikolata karışımını ekleyerek 20 cm.'lik kelepçeli kek kalıbına dökerek 25 dakika kadar pişiriyoruz.

Malzemeler

( Cheesecake için)

3 paket Pınar beyaz

3/4 su bardağı şeker

1/2 paket vanilya

1/2 su bardağı yoğurt

3 yumurta

Yapılışı

Peynirleri, 3/4 bardak şeker ve vanilya ile birlikte robotta çırpıyoruz.Yoğurdu ekleyip tekrar çırpıyoruz. 3 yumurtayı karışıma teker teker ekliyoruz ve bu karışımı fırından çıkardığımız brownie tabanın üstüne boşaltıyoruz. Bu karışım kek kabını ağzına kadar dolduruyor merak etmeyin... 50 dakika 1 saat kadar tekrar 175 derecede pişiriyoruz.

Taban çikolatalı olduğu için ben meyvalarla süslemeyi tercih ettim. Çilek, frambuaz ve beyaz çikolata ile süsledim ve üzerine çilek sos döktüm. Bunlar benim tercihlerim dilediğiniz malzemelerle ya da üstüne hiçbirşey de koymadan yiyebilirsiniz.

Çilek sos

500 gr. çilek

1/4 su bardağı şeker

1 tatlı kaşığı limon suyu

1 yemek kaşığı sevdiğiniz bir likör tercihen portakal

Çileği robottan geçirip püre haline getirip, şekeri, limon suyunu ve likörü ekliyorsunuz. Bu karışımı süzgeçten geçirip ( çekirdeklerini yoketmek amacıyla) buzdolabında bekletiyorsunuz kullanmadan önce. Bu kırmızı sosu tatlılar ve dondurmalarda kullanabilirsiniz.

1 Comments:

At 9:40 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Begüm, nefis bir tarif vermişsin yine.. of of ne diyeyim bilmem? Bu arada annenin ve arkadaşlarının düşünce tarzına şapka çıkartmak gerek. Bravo doğrusu, yemek için toplanılan günler yerine böyle hoş paylaşımlar için biraraya gelmek çok güzel, ayrıca çok daha samimi.. Ellerinden öperim anneciğinin! Sevgilerimle..

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors