sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

20 Şubat, 2006

Cheesecake dolgulu çikolatalı küçük kekler...

Dün yaptığım tahinli tarçınlı çörekler benim damak tadıma uygundu. Evde çocuklar bunları mümkün değil yemiyorlar ve çikolatalı birşeyler yap hem bazen sabah okula giderken de sütle yiyelim diyorlardı ki çok zamandır yapmaya birtürlü fırsat bulamadığım bu tarif aklıma geldi. Tarif Chocolate Snowball'dan. Çok hafif ve sabah atıştırmak için bile uygun bir kek bence. Yağ miktarı çok az üstelik peynir ve yumurta içeriyor. Ben kekin dolgu malzemesinin içine çikolata parçacıkları koydum ama bunun yerine kurutulmuş vişne ya da yaban mersini veriyor orjinal tarifinde.

Cheesecake dolgulu çikolatalı küçük kekler ( Chocolate Cranberry Cheesecake cupcakes)



Malzemeler

(Kekin dolgusu için)

1 paket Pınar beyaz ( oda sıcaklığında bekletilmiş)

3 yemek kaşığı şeker

1 yumurta

1/2 bardak damla çikolata

Malzemeler

( Kekler için)

1 3\4 su bardağı un

1 su bardağı şeker

1\4 bardak kakao

1\2 çay kaşığı tuz

1 çay kaşığı karbonat

1 bardak su

1\3 bardak soya yağı ( ya da sıvıyağ)

1 yemek kaşığı elma sirkesi

1 paket vanilya

Yapılışı

Kekin önce dolgusunu yani cheesecake kısmını yapıyoruz. Krem peynirle şekeri iyice çırpıyoruz ve içine yumurtayı ekliyoruz. Daha sonra damla çikolataları ekleyip kenara alıyoruz.

Keki hazırlamak için önce fırını ısıtıyoruz sonra 12'lik muffin kalıplarını yağlayıp unluyoruz. Diğer tarafta un, kakao, karbonat,vanilya , tuzu elekten geçiriyoruz ve şekeri ekliyoruz. Başka bir kapta sıvıları yani su, yağ ve sirkeyi karıştırıp sıvı malzemeleri katı malzemeyle iyice karıştırıyoruz. Kek malzemesini eşit olara kaplara bölüyoruz ve ortalarına cheesecake dolgusunda herbirine yaklaşık 2 yemek kaşığı kadar ortasına akıtıyoruz. Kek hamuru piştikçe kabararak dolguyu içine alıyor. 200 derece fırında kek kabarınca 175 dereceye getirip yaklaşık 15-20 dakika kadar pişiriyoruz.


14 Comments:

At 1:19 ÖÖ, Blogger Nezaket said...

Merhaba Begüm,
Cifte kavrulmus boyle bir sey olsa gerek. Hem brownie hemde cheese cake benim favorimdir. Ikisine de hic hayir diyemem. Hele hele cheese cake dolgulu brownie cok super, tam bana gore... ellerine saglik, sevgilerimle

 
At 12:31 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begüm,
seni yaklaşık 1 aydır takib ediyorum.Benide blog yapmaya teşvik ettin.Ellerine sağlık.Tahinli çörekleri ve cheesecakeli kekleri deneyeceğim.Yeni blogum,
www.blogcu.com/limonbahcesi/
benide aranıza alırsanız sevinirim..
ipek

 
At 1:57 ÖS, Blogger Sibel said...

Harikalar yaa! Yine neler yapmışsın Begüm! Burayı ziyaret benim için hiç iyi olmamaya başladı... Of ya, evde çikolatalı pastam var ve hakkım olan 1 dilimi yemiş bulunuyorum:( Şimdi canım yine istedi napıcam ben??

 
At 4:08 ÖS, Blogger begüm said...

Sevgili Nezaket,
Ben de aynı o yüzden bu cupcake tarifini verdim. Brownie ve cheese cake ikisi birarada... Afiyet olsun
Sevgiler,

Sevgili İpek,
Merhabalar. Limonbahçesi güzelliklerle dolu olur inşallah...
Sana ilham verdiğime çok sevindim.
Görüşmek üzere...

Sibel merhabalar,
Çok haklısın bu yiyecek işine girmem benim için de pek iyi olmadı... Küçük oğlumu doğurduktan sonra felaket haldeydim kilo açısından daha yeni eski halime gelmeye başladım ki... Neyse ben de senin gibi kendimi kısıtlayacağımı umuyorum...
Sevgiler...

Begüm

 
At 3:00 ÖÖ, Blogger koroglu said...

cok guzel gorunuyorlar.en kisa zamanda denemayi planliyorum.

 
At 9:26 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

merhabalar
bir sorum olacaktı peynirin tadı tuzlu geliyormu ağıza geliyorsa labne kullanabilirmiyiz
ellerinize sağlık
hülya

 
At 9:46 ÖÖ, Blogger begüm said...

Merhabalar,

Peynir tadı hiç olmuyor aynı cheesecake gibi. İçinde çikolata ve şeker olduğu için. Labne sulu olduğu için cheesecake dolgusunda kullanmıyoruz yoksa düzgün bir kreme elde edemezsiniz. Tariifi aynen denemenizi tavsiye ederim gerçekten lezzetli...Afiyet olsun

Sevgilerimle...

Begüm

 
At 7:11 ÖS, Blogger Hülya YILMAZ said...

çok güzel görünüyor. tembellik etmesem de yarın denesem...

 
At 12:42 ÖS, Blogger tugce:-) said...

bu cheesecake brownie ikilisine hayır diyemeyenlerden biri de benim. bunlar çok güzel görünüyor. muffin kalıplarını kullanmayı ve tek kişilik küçük porsiyonlar yapmayı daha çok seviyorum ben. bu ikiliyi böyle değişik bir sunumla bir araya getiren bu tarifi paylaştığın için teşekkürler begüm :)
bu arada ben de blogu ilk açtığımda tatlı yapma işini o kadar arttırdım ki bir süre ara vermemiz gerkiyor bu sıralar. gerçi bir bahane bulup yine yapıyorum ya neyse. kendimize olmasa arkadaşlara ;) bunlar da en yakın vakitte denenecek :)

 
At 12:20 ÖS, Anonymous Adsız said...

Haftasonu büyük bir hevesle yaptım bu tarifinizi...
Sonuç : Tadı muhteşem , görüntüsü felaket :)
Muffin kalıbımı yağlamama ve unlamama rağmen kalıptan çıkaramadım, karbonatım olmadığı için kabartmatozu kullandım ,belki bu yüzden , ya da biraz daha pişmesi gerekiyordu.Ama yılmak yok , en kısa zamanda tekrar deneyeceğim,tadı çok hoşuma gitti.

dinemis

 
At 1:47 ÖS, Blogger begüm said...

Merhabalar,

Bu tarif benim hep yaptığım bir tarif. Kalıpları yağlayıp unlamak önemli, fırın ısısını önceden belli sıcaklığa getirmek çok önemli bir de cheesecake dolgusunu keklerin ortasına kaşıkla akıtmanız gerekiyor. Dolgu kekin içine doğru akıyor.Bir dahaki sefere olur muhakkak... Tarifteki malzemeyi ve ölçüleri de tam yapmak gerekiyor. Bir dahaki sefere olacağından eminim.

Sevgiler,
Begüm

 
At 11:36 ÖÖ, Blogger Lighter-N said...

Tekrar merhaba Begüm bu tarifine de bayıldım! Bu arada aslında belki de abla demeyelim, ben de TED mezunuyum ama senin iki tane bebişin olduğuna göre benden büyük olmalısın, olsun ben Begüm diycem gene de...:))Bu tarifini de en yakın zamanda yapmak üzere print ediyorum hemen...Tam da diyet zamanıma denk geldi tühhh:))

 
At 11:47 ÖÖ, Blogger begüm said...

Merhabalar

Bana abla dersen küserim valla gerçi yaşım 39 oluyor ama yine de ruhum genç diyelim ( : Kızım 15 yaşında oğlan da 5. TED 84 mezunuyum. Bu tarif gerçekten güzel oluyor, yapıp az yersin ok görüşmek üzere...

Sevgiler
Begüm

 
At 4:39 ÖS, Anonymous Adsız said...

Evettttt, ikinci denemem süper oldu Begüm... Sürekli yapılacaklar listesine alındı bu muffinler , haklıymışsın tarifi herşeyiyle uygulayınca sonuçta mükemmel oluyor...

Teşekkürler

dinemis

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors