sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

03 Şubat, 2006

Düğün çorbası, yeşil zeytinli ekmek ve rengarenk lahana salatası...

Doğumgünü yemeği soframızın ilk açılışını düğün çorbası ve misafirler geldiğinde yeni ekmek makinemden çıkardığım dumanı tüten ekmek eşliğinde yaptık. Ekmek makinesini her kullandığımda iyi ki almışım demekten kendimi alamıyorum. Bu mis kokulu ve lezzetli ekmekleri yapabiliyor olmak harika bir his yaratıyor insanda, evin her bir santimini kucaklayan taze ekmek kokusu da cabası...

Düğün Çorbası



Malzemeler

2 parça biftek ( iyice haşlanmış)

6 yemek kaşığı un

10 bardak et suyu

2 yumurtanın sarısı

1 adet limon

Yapılışı

2 parça bifteği iyice haşlıyoruz. Haşladığımız eti küçük küçük didikliyoruz. Ben üstü oldukça etli bırakılmış dana kemiğini 2 adet soğan ve 7-8 adet sarımsak ve tuz ile birlikta düdüklüde haşladım. Kemikleri alıp, etsuyunun içindeki soğan ve sarımsakları etsuyuna el blender'ı ile karıştırıp çorbada bunu kullandım. Kemiğin etli kısımlarındaki et parçaları da çorbanın eti oldu. 6 kaşık un etsuyu ile güzelce karıştırılır, hiç topak olmayacak şekilde ve un yavaş yavaş etsuyuna eklenir. Et parçaları da eklenir. Ağır ateşte un kokusu kalmayana kadar pişirilir. Diğer tarafta 2 yumurta sarısı ve 1 limon suyu çırpılır ve çorbaya eklenir. Biraz karıştırılıp çorbanın altı kapatılır. Yumurta terbiyesi çorbaya harika lezzet katıyor ancak malum kuş gribi nedeniyle , yumurta sarıları son anda çorbaya katılıp çok pişmediğinden ben bu sefer çorbanın terbiyesini yumurtasız sadece limon suyu ekleyerek yaptım yine de çok güzel oldu.

Yeşil zetinli ekmek


Malzemeler

( Sinbo ekmek makinesinin ölçü kaplarını kullandım)

1 bardak (kap) süt

2 yemek kaşığı ( tbsp) soya yağı

2 1\2 yemek( tbsp) kaşığı esmer şeker

1 1\2 çay kaşığı (tsp) tuz

1 bardak çavdar unu+ 2 bardak beyaz un

1 1\4 çay kaşığı ( tsp) instant maya

1\2 su bardağı doğranmış yeşil zeytin ( marketlerde "fora " marka hem siyah hem yeşil doğranmış zeytin var)

Yapılışı

Tüm malzemeler , yeşil zeytin dışında, yukardaki sıraya göre ekmek makinesine konur ve Temel ekmek programı çalıştırılır. Makine bipleyince zeytinler katılır.

Rengarenk lahana salatası

Bu salatamın özelliği beyaz lahanayı çiğ olarak kullanmam. Böylece bu harika sebzenin tüm nimetlerinden bolca faydalanbilirsiniz çünkü pişirilme sürecindeki vitamin kaybı olmadığı gibi çocuklar da lahana yemeği yemezken salatasını gayet güzel yiyorlar.

Salatayı yaparken önce beyaz lahanayı çok ince ince doğrayıp ( alırken sıkı göbekli alıyorum) daha sonra elimle, hiçbirşey kullanmadan iyice ovalayıp yumuşatıyorum lahanayı. Bunu salata kabının en altına döşüyorum. Üstüne bolca havuç rendeliyorum. Bir üst kata kırmızı lahanayı aynı beyaz lahana gibi yapıp koyuyorum. Bolca taze yeşil soğanla süslüyorum. Sosu içinse limon, zeytinyağı, 3-4 diş sarımsak, 2 kaşık mayonez ( bu sefer kullanmadım)ve tuzu bir kavanozda iyice karıştırıp salataya döküyorum.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors