sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

06 Şubat, 2006

Doğumgünü menüsüne devam...Pırasalı kiş ve kısır

Haftasonu bir tembellik bir tembellik... Allahtan yemek davetlerimiz vardı ve ben arkadaşlarımın hazırladığı harika yemekleri mideye indirerekten hiç mutfağa girmedim. Sadece çocuklara pizza sözüm vardı onu yaptım, yakında onun tarifini burada vereceğim... Çocuklar haftasonu pizza ısmarlamaya bayılıyorlardı ama artık siparişler bana geliyor, bu da benim çok hoşuma gidiyor laf aramızda... Ben Ata'nın doğumgününde hazırladıklarıma devam ediyorum.




Pırasalı Kiş

Yıllar önce çok sevdiğim arkadaşım İnci'den aldığım bu tarifi her zaman çok severek pişiriyorum. Ispanak, kabak,mantar, brokoli gibi istediğiniz sebze ile yapabileceğiniz bu kişi ben pırasalı yaptım. Tadı çok güzel oldu...

Malzemeler

200 gr tereyağı

200 gr. un

2 yemek kaşığı sirke

2 yemek kaşığı soğuk su

tuz

Bu malzemenin hepsi yoğruluyor ve altı çıkan kiş kabına incecik yayılıyor. Ben kiş kabına pişirme kağıdı da döşüyorum. Hamuru döşedikten sonra üstüne folyo ya da yağlı kağıt serip ağırlık yapıp kabarmaması için fasulye ya da nohut koyuyoruz. Önceden ısıtılmış fırında 20-25 dakika pişiriyoruz. Sonra kağıdı ve fasulyeleri alıp 10-15 dakika daha pişiriyoruz.

İç malzemeleri

3 adet pırasa, ince ince doğranmış ( sebze miktarını istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz )

1 küçük kutu krema

2 yumurta

kırmızı biber vs. sevdiğiniz baharatlar

1 su bardağı eski kaşar rendesi

Önce sebzeyi ayrı bir tavada hiçbirşey koymadan yumuşatıyoruz. Gerekirse yapışmasın diye çok çok az su olabilir. Diğer tarafta bir kabın içinde krema, yumurta,kaşar ve baharatları karıştırıyoruz.

Önce pişmiş sebzeyi kiş hamurunun üstüne yayıyoruz, sonra hazırladığımız kremalı karışımı döküyoruz ve üstü kızarıp, kabarıncaya kadar pişiriyoruz.


Kısır

Benim yaptığım kısır diğer tariflere göre biraz farklı. Bulguru su ile değil domates rendesi ile yumuşatıyorum...

Malzemeler

3 büyük domates ( rendelenecek)
1 baş kuru soğan ( küçük küçük doğranacak)
1 limonun suyu
1 yemek kaşığı domates salça
1 yemek kaşığı biber salçası
Acı pul biber,tuz
2 su bardağı köftelik bulgur

Yapılışı

Bir kapta bulgur hariç, tüm malzemeleri karıştırıyoruz. İçine bulguru ekleyip, kapağını kapatıyoruz. Buzdolabında 2 saat bekletiyoruz. Sonra biraz ılık su ilavesi ile bulgur yumuşayıncaya kadar elle yoğuruyoruz. Ben yarım neskafe fincanı suyu yeterli buluyorum. Ağız tadına ve istenen yumuşaklığa göre 1 neskafe fincanı da eklenebilir. Bulguru yoğurduktan sonra istenen miktarda nar ekşisi, zeytinyağı, acı pul biber, 1 limon suyu daha ve salça ekliyoruz ve karıştırıyoruz.

Diğer tarafta 1 demet maydonoz ve 1 demet taze yeşil soğanı ve istenen miktarda kırmızı lahanayı ince ince doğruyoruz ve kısırımıza ekliyoruz.

2 Comments:

At 9:57 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Kiş çok güzel görünüyor Begüm eline sağlık, her sebze ile yapılabilir olması da harika..

 
At 7:58 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm büyük bir keyifle tüm tariflerini okudum nasıl beğendim bilemezsin sevgiler başarılar gülsen

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors