sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

22 Şubat, 2006

Fırında kremalı sebzeli tavuk


Bu akşam eve gelirken marketten aylar sonra tavuk satın aldım. Bu kararda esasında enfeksiyon hastalıkları dalında profesör olan bir arkadaşımın etkisi oldu. Entegre tesislerde üretilen hayvanların hastalık riski taşımadığını, ailesine tavuğu ve tavuk ürünlerini kısıtlamadan yedirdiğini anlattı geçen akşam gittiğimiz bir yemekte. Dolayısıyla zaten kırmızı et tüketmekten yorulduğum bu dönemde eve gelir gelmez sevgili arkadaşım Jale'nin tarifiyle kremalı tavuk yaptım. Pişene kadar zor sabrettik. Tavuk etini çok özlemişiz...


Fırında kremalı sebzeli tavuk



Malzemeler

800 gr. kemiksiz tavuk eti ( göğüs sert olabilir diye kullanmıyoruz. Ben Banvit ızgara tava ile yaptım ve parçaları ikiye böldüm.)

1 küçük paket krema

1 paket hazır mantar çorbası

2 havuç ( robotta ince çekilecek ya da rendenin ince kısmıyla rendelenecek)

2 kabak ( robotta ince çekilecek ya da rendenin ince kısmıyla rendelenecek)

4-5 taze sarımsak ( robotta ince çekilecek)

Yapılışı

Krema , hazır çorbayı (toz olarak) ve sebzeleri karıştırıyoruz. Bu karışıma tavukları batırıp borcama ya da ısıya dayanıklı fırın kabına diziyoruz. Sostan arta kalanı tavukların üzerine döşüyoruz ve 175 derece fırında kızarana kadar pişiriyoruz.





1 Comments:

At 8:35 ÖS, Blogger Nezaket said...

Biz kus gribine ragmen tavuk yiyenlerdeniz. Zaten hepimiz buyuk marketlerden kontrolu yapilmis etler aliyoruz. Keske bulabilsek de koy tavugu, koy yumurtası yiyebilsek...
Eline saglik, pratik ve lezzetli bir yemek olmus. Gorusmek uzere.

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors