sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

19 Şubat, 2006

Güneşli bir pazar, tahinli çörekler ve tatlı ekşili tavuk...

Bu pazar evden hiç çıkmamanın ve kendini uzun aradan sonra bize gösteren güneşin keyfini çıkardım... Hava çok ısınmasa da parlak güneşli bir gün inanılmaz canlandırıyor insanı. Mis gibi tarçın kokulu çörekler, kahve, gazeteler, miskinlik, tam hayal ettiğim bir pazar...Tabii evde olunca yeme içme faslı da biraz daha önem kazanıyor.

Kuş gribi nedeniyle uzun süredir eve tavuk ürünleri girmiyor. Tavuk evin menüsünde çok ağırlığı olan bir protein kaynağıydı ve çok da severek tüketiyorduk. Tavuk yemeklerini de çok özledik açıkçası... Bugün deep freeze'de bir paket tavuk göğüs bulunca, tüm ev ahalisi altın bulmuş gibi sevindik ve tavuk yemeği kapış kapış gitti...


Tahinli çörekler



Malzemeler
( Hamur için)

300 gr. un

1 su bardağından 2 parmak eksik süt

100 gr. tereyağı

1 1\2 paket ( 15 gr.) instant kuru hamur mayası ( ben Dr. Oetker kullanıyorum)

2 adet yumurta

1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı

Mayayı ılık sütün içinde eritelim ve diğer malzemelerle karıştırıp, kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim. ( Ben 300 gr.dan biraz fazla un kullandım, unun cinsine göre biraz değişebilir). Hamuru yarım saat kadar dinlendirelim.

Çöreğin iç malzemesi

1 1\2 bardak tahin

150 gr toz şeker

1 su bardağı irice dövülmüş ceviz

1 tatlı kaşığı tarçın

Malzemeleri karıştıralım ve dikdörtgen şeklinde açtığımız hamurun üzerine sürelim ve hamurun geniş tarafından rulo şeklinde saralım. Bir parmak eninde dilimler kesip yağlı kağıt kaplanmış tepsiye dizelim, üstünü örtüp, yaklaşık 2 saat mayalanmasını bekleyelim. 2oo derece fırında üzerleri kızarana kadar yaklaşık 20-25 dakika pişirelim.

Tatlı Ekşili Tavuk

Malzemeler

200 gr tavuk göğüs ( ince parçalara bölünmüş)

1 yemek kaşığı toz şeker

2 yemek kaşığı beyaz şarap ( yoksa sirke kullanılabilir)

2 adet portakalın suyu

1 çay bardağı su

2 kaşık domates salçası

1 adet kuru soğan, elle küçük küp şeklinde doğranmış

3-4 diş sarımsak, ince doğranmış

1 çorba kaşığı mısır nişastası

1 küçük havuç halkalar halinde ince doğranmış

1 su bardağı taze fasulye ince doğranmış ( evde fasulye yoktu pırasa kullandım)

Yapılışı

Tavukları tuzla ve üstüne 2-3 çorba kaşığı soya sosuyla beklet.

Tavaya 3-4 kaşık zeytinyağı koyup soğan ve sarımsağı kavur. İçine fasulye ve havuçları koy yağda öldür. Salçayı ekle karıştır. Daha sonra portakal suyunu ekle. Şekeri ve beyaz şarabı koy, nişastayı ekle. En son suyu ekle kaynat altını kapat bir kenara al.

Diğer bir tavada tavukları 1-2 kaşık zeytinyağı ile çevir.

Daha sonra sosla tavuğu karıştır ve biraz ocakta çevir.




4 Comments:

At 9:44 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Pazartesi, günün ilk kahvesini ofiste içerken Pazar keyiflerini okuyunca hemen eve geri dönesim geliyor!! Tahinli çörekler nefis görünüyor Begüm, yaa ben şimdi evde olmak istiyoruuum:((

 
At 10:39 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sevgili Sibel,

Gerçekten Pazartesi günü zor geçiyor.Ben de senle aynı hisleri taşıyorum... Evde şööle bi kıvrılıp kahve TV keyfi... Ben sana çöreklerden hemen paket yapıp göndereyim Sibel ne dersin ;)

 
At 3:12 ÖS, Blogger Nezaket said...

Elinize saglik, tahinli corekde tatli-eksi tavuk guzel gorunuyor. Ayrica sucuklu pufidiklerde ilk firsatta yapilacaklar listesine girdi bile.Sevgilerimle

 
At 9:23 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Begumcum selam,
Bugun arkadaslarima senin tahinli corek tarifinle cok guzel bir cay saati hazirladim, hepimiz cok begendik, cok tesekkur ediyorum..:)
Super tariflerinin devamini bekliyorum..:))
Sevgilerimle,
Aysegul

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors