sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

26 Şubat, 2006

Haftasonu kızlar toplantısı ve tahinli kek...

Biriki gündür yeni tarif veremedim ama sakın tembellik ediyorum sanmayın yeni tatlar peşinde araştırmalar sıkı şekilde devam ediyor. Mutfakta geçirdiğim zamanlar tam terapi... İnsanın sevdiği şeylerle uğraşıp bunu da başkalarıyla paylaşması çok keyif verici... Cumartesi öğleden sonra çocuklarla programları tamamladıktan sonra annem, canım arkadaşım İnci ve bir de bendeniz mutfak maceralarını paylaşmak üzere toplandık. Kahveler yapıldı, sohbet derken günün konusu Girit yemekleriydi. Annemi de onun için çağırdık. Annemin ataları ve babamın anne tarafı Girit'ten kaçarak Yunan istilasında Türkiye'ye gelmişler. Anneanemin mutfağından her zaman değişik ot yemekleri eksik olmazdı. Benim de bayıldığım bu değişik etli ve zeytinyağlı ot yemeklerini sıkı sık annem de yapıyor ve bana da bunlardan ayırıyor. Ben o yüzden yapmayı detaylı bilmiyorum ama şimdi merak ettiğimden annemdan rica ettim göstermesini. Cumartesi günü kuzu etli rezene yemeği pişirdik ve arkasından da afiyetle yedik. Ben bu hafta Girit mutfağının özelliklerinden bahsedeceğim ve gerçekten çok şifalı bu ot yemeklerinin ara ara tariflerini vereceğim.





Bu yemeği yapıp yedikten sonra canım arkadaşım İnci'nin tarif defteri açıldı ve bugün sizlerle bu tariflerden birini paylaşıyorum. Tahinli kek, çok yumuşacık, ağızda dağılan sarı bir kek üzerine tahin ve şeker. Tahin sevenler için çok değişik ve lezzetli bir kek gerçekten. Bu arada harika bir çikolatalı tart tarifi de vereceğim bu hafta. Tart hamurunu yaptım dolapta bekliyor yarın onun da tarifini sizlerle paylaşacağım...

Tahinli Kek



Malzemeler

4 yumurta

1 1\2 su bardağı şeker

1\2 bardak tereyağ+sıvıyağ ( 1 yemek kaşığı tereyağ erittim üzerini soyola ile tamamladım yarım su bardağına)

1 1\2 su bardağı yoğurt

2 yemek kaşığı tahin

2 paket kabartma tozu ( tahin keki çökeltebileceği için 2 paket koyuyoruz)

3 bardak un

Üzerine 1 su bardağı tahin ( tahin miktarını isteğe göre azaltabilirsiniz )

Yapılışı

Yumurtayı 3-4 dakika çırpıyoruz. Şekeri ekleyip çırpmaya devam ediyoruz ve yağı, yoğurdu, tahini ekliyoruz. En son kabartma tozu katılmış unu ekleyip büyük dikdörtgen borcama ( 39-25 cm'lik) boşaltıyoruz . Hamuru biraz dinlendirdikten sonra tahini üzerine boşaltıyoruz ve orta ısıtılmış fırında 30- 40 dakika kadar pişiriyoruz. Kek fırından çıkar çıkmaz üzerine bolca şeker döküyorsunuz. Ben 1 bardağa yakın şeker kullandım, zevkinize göre şeker miktarı azaltılabilir ya da çoğaltılabilir. Tahinin şekeri çekmesi için keki en az yarım gün kadar bekletmekte fayda var. Kekin tadı bekledikçe güzelleşiyor.

2 Comments:

At 11:51 ÖÖ, Blogger Doruk said...

Merhaba Begüm,
Tahinli keke bayıldım. Mutlaka yapacağım ben de. Bu arada annemin büyükannesi de Giritli ve bize de ondan bir ot yeme merakı bulaşmış. Her tür ot çiğ ya da pişmiş yenir evlerimizde. Ellerine sağlık.

 
At 12:19 ÖS, Blogger begüm said...

Burcu selam,

Hoşgeldin!... Kek gerçekten lezzetli umarım yapınca sen de beğenirsin. Otlar bizim de evin vazgeçilmezleri. Herkesin ilgisini çeker mi bilmem ama buradan tanıtmaya ara ara devam edeceğim.

Görüşmek üzere...

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors