sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

15 Şubat, 2006

Kremalı taze sarımsak çorbası ve ıspanaklı kol böreği

Bu sene yaz çok çok sıcak geçmişti ve ben sıcaktan çok bunaldığım günlerde kışın hiç soğuktan şikayet etmeyeceğim diye kendi kendime söz vermiştim. Ankara'da öyle soğuk günler geçiriyoruz ki herkes bunalmış durumda. Çocuklar bile yeter artık ince giyinmek istiyoruz diye isyan ediyorlar. Ben bugünlerde komşulardan gelen aşure tabaklarında moral bulmaya çalışıyorum ( bende bugün bir koca tencere pişirdim). Nedenini sorarsanız esasında aşurenin baharın gelişini simgeleyen bir tatlı olmasından. Anadolu baharın gelişini asırlardır kutlar ve aşure bu kutlamaların bence en güzel temsilcisi. Eh Aşureler pişti artık baharı dört göz bekliyoruz...

Bu soğuk günlerde çorba hep başlangıç yemeğimiz oluyor. Bugünlerde yeşil taze sarımsaklar o kadar lezzetli ki neredeyse her et yemeği ve zeytinyağlıda kullanıyorum diyebilirim. Neden çorbası da olmasın derken bir deneme yaptım ve çorba çok beğenildi, deneyin ve nasıl bulduğunuzu bana bildirin derim...

Kremalı taze sarımsak çorbası

Malzemeler

4-5 sap taze yeşil sarımsak( yeşil kısımlarıyla birlikte) , ince doğranmış

3-4 yemek kaşığı zeytinyağı+ 1 yemek kaşığı tereyağ( tamamen isteğe bağlı ben çorbada kokusunu seviyorum)

2 tepeleme yemek kaşığı un

1 büyük patates haşlanmış ve küp küp doğranmış

4 bardak su veya etsuyu ( isteğe göre)

1 bardak süt

tuz, karabiber

üstünü süslemek üzere krema


Yapılışı

Taze sarımsakları yeşil kısımlarıyla birlikte küçük küçük doğrayıp, 2 kaşık zeytinyağında yumuşayana kadar kavuruyoruz. Haşlayıp küp küp kestiğimiz patatesleri de sarımsaklara ekleyip bir iki sefer yağda çeviriyoruz. Tuz ve biberini koyuyoruz. Üstüne suyu ekliyoruz. Kaynatıyoruz.

Unu diğer bir kapta 3-4 kaşık zeytinyağı ve tereyağı ile kavurup çorbanın içine yavaş yavaş yediriyoruz ve kaynatıyoruz . Çorbayı el blenderı ya da robottan geçirip pürüzsüz hale getiriyoruz ve en son sütü ekleyip bir taşım kaynatıyoruz ve kremeyla servis yapıyoruz.


Ispanaklı kol böreği

Anneciğimin bu böreği çok lezzetli oluyor. Yapımı kolay ve görüntüsü çok güzel...

Malzemeler

( Bu malzeme büyük fırın tepsisini tam dolduruyor)

4 adet hazır yufka

1 1/2 su bardağı süt

4 yumurta

1\2 su bardağı sıvıyağ

1 kg ıspanak

150-200 gr beyaz peynir, rendelenecek ya da küçük küpler şeklinde kesilecek

Üstünü süslemek için çörek süsü ( Bağdat marka kullanıyorum içinde haşhaş,susam, çörekotu ve baharat içeriyor)

Yapılışı

1 kg ıspanağı 1 yemek kaşığı zeytinyağı ile iyice kavuruyoruz. Tuz, karabiber ve beyaz peyniri ekliyoruz.

Harcı hazırlamak için süt, yumurta ve yağı karıştırıyoruz. Her bir yufkayı ortadan ikiye kesiyoruz. Üzerine harcı yediriyoruz. Geniş kısmına ıspanağın 1\8'ini boydan boya koyuyoruz ve şekilde gösterdiğim gibi katlıyoruz. İlk yufka böreğin göbeğini oluşturacak, sonra diğer yufkaları etrafına saracağız ve kalan harcı böreğin üstüne döküp 190-200 derecede iyice kızarana kadar pişireceğiz.


8 Comments:

At 1:30 ÖS, Blogger Sibel said...

Hakikaten çok lezzetli taze sarımsaklar bugünlerde... Ben Pazar kahvaltısına yaptığım omlete bile koydum, tavsiye ederim! Çorbada da güzel olacağına eminim. (Çorba kasene bayıldım bu arada:) Kol böreği zaten nefis bir anne klasiği!

 
At 3:50 ÖS, Blogger Hülya YILMAZ said...

Gayfan ve tariflerin çok başarılı. Tebrik eder, yeni tarifler beklerim...
Domates kurusuna gelince: Eylül ayında domateslerin en güzel olduğu günlerde domatesler yıkanıp, kurulanıp tercihe göre ikiye veya dörde bölünerek (kabuğu ile birlikte) temiz bezlerin üzerinde güneşte kurutulur.
sevgilerimle...

 
At 6:27 ÖS, Blogger sebboy said...

Sayfanızı ilk ziyaretim. Şaşkınlığımsa hem bankacı olup hemde böyle güzel şeyleri yapmaya nasıl vakit bulduğunuz.
ellerinize sağlık...

 
At 11:30 ÖS, Blogger Nezaket said...

Blogunuzu yeni gordum ve merhaba demek istedim. Tarifler cok guzel gorunuyorlar, cok begendim. Sıklıkla ugrayacagımdan emin olabilirsiniz... Sevgilerimle

 
At 11:53 ÖS, Blogger begüm said...

Sevgili Hülya teşekkürler. Yeni tariflerimi çok yakında yayınlayacağım. Bu eylül domateslerimi kendim kurutacağım,sağolun...

Sevgili Şebboy,
sweet kitchen'ıma hoşgeldiniz... Yemek yapmak benim için terapi gibi çok da seviyorum. İşten gelince bizimkilere yemek hazırlarken blogun tariflerini de yapıyorum çünkü resim çekmek gerekiyor. Çok keyif alıyorum. Sevgiler...

Nezaket merhabalar,
Sende sweet kitchen'ıma hoşgeldin...Her zaman beklerim yakında yeni yeni tarifleri yayınlayacağım...

 
At 1:43 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhabalar,

Böreğinizi haftasonu gelen misafirlerime yaptım ve koca bir tepsi kapış kapış bitti.Ellerinize,yüreğinize sağlık.
Teşekkürler.

 
At 2:15 ÖS, Blogger begüm said...

Sevgili Mine,

Böreğinizin beğenildiğine çok sevindim. Sweet Kitchen'ıma her zaman beklerim. Sevgiler...

Begüm

 
At 10:27 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

2 hafta önce yaptım bu böreği ama yorum yapmak bugüne kısmetmiş, çok hafif ve o kadar çok lezzetli oldu ki, 4 kişi 1 tepsi böreği bitiriverdik(daha olsaydı eminim o da biterdi). teşekkürler begüm..yasemin i.e.

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors