sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

10 Şubat, 2006

Sevgililer Günü Tatları...Çikolatalı meyveli kek

myspace



Yarın bir günlüğüne ailecek ufak bir haftasonu kaçamağımız var. Tüm grupta yiyecek işi paylaşıldı ve neler pişirileceğine karar verildi. Ben de kek ve soya soslu kıymalı börek yaptım. Döndüğümde börek tarifini de yazacağım. Bu kek tarçın, elma, muz ve çikolata içerdiğinden oldukça zengin bir kek ama ben yağını azaltıp sütü çoğalttım dolayısıyla birçok aromaların birleştiği bu kek ortaya çıktı.





Malzemeler

3 yumurta

1 su bardağı esmer şeker+ 1 su bardağı beyaz şeker

1 1/2 su bardağı süt

1/2 su bardağı yağ ( 1 yemek kaşığı tereyağını erit üstünü sıvı yağla 1/2 su bardağına tamamla)

4 bardak un

1 portakal kabuğu rendesi

1 tatlı kaşığı tarçın

1 paket baking powder, 1 paket vanilya

1 çay bardağı kuş üzümü

1 çay bardağı dövülmüş ceviz

1 çay bardağı elma ( küçük küp doğranmış)

1 çay bardağı muz ( küçük küp doğranmış)

1 çay bardağı damla çikolata

Yapılışı

Malzemeleri sırasıyla robotta çırpıyoruz. Ben yumurta ve şekeri en az 5'er dakika çırpıyorum. Sonra süt ve yağı ekliyoruz. Kalan diğer malzemeleri de elle karıştırıp, yağlanmış, unlanmış ve esmer şekerle kaplanmış kek kabımıza döküp, bıçak batırdığımızda temiz çıkacak gibi önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişiriyoruz.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors