sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

09 Şubat, 2006

Sevgililer Günü Tatları...Çikolatalı sufle

myspace


Bitanem canım ve harika bir ahçı olan kardeşim Arif Han yerli yabancı bir sürü kitaptan denediği bir sürü tariften sonra bir sufle tarifinde karar kıldı ve bana da öğretti. Sevgililer Günü'nde yemek sonrası için bence harika bir tatlı... Malzemeleri hazırlarken ve buraya yazarken, aman bu ölçüleri nasıl hazırlayacağız dediğinizi, özellikle işyerindeki arkadaşlarımın ( : duyar gibi oluyorum. Ama sufle biraz narin bir tatlı ya o neden ile lütfen yaparken dikkatli olalım, sonuç memnun edici olacaktır. Örneğin pişirme süresini 21 dakika olarak vermemin nedeni Arif çok kereler denemiş ve en ideal olan pişirme süresini bulmuş . Gerçekten biraz zamanı geçirince sufle çok kabarıp ortası çatlamaya başlıyor.


Malzemeler

(4 kişilik)

70 gr toz şeker

55 gr kakao+ 1 yemek kaşığı kakao

85 ml su

6 yumurta beyazı

Süslemek için pudra şekeri

Yapılışı

Küçük sufle kaplarını yağla. Ayrı bir kapta 1 yemek kaşığı kakao ve 1 yemek kaşığı toz şekeri karıştır, kapların içini bununla kapla.

Bir tencereye 55 gr. kakao ve suyu karıştır, bir taşım kaynat, kenara koy.

Mutfak robotunda yumurta beyazlarını çırp, ben yaklaşık 6 dakika kadar çırptım, yumuşak tepecikler oluştuğunda toz şekeri karıştır, katılaşana kadar çırp, yaklaşık 5 dakika daha. Bu karışımın 1/4' ünü ayır, kakaolu karışımla iyice karıştır. Geri kalan beyazların üstüne ekle ve hafifçe karıştır.

Kapları ağzına kadar doldur. Önceden ısıtılmış fırında 190 derecede 21 dakika pişir.

Taze krema ve eritilmiş çikolata ile servis yapılır.

1 Comments:

At 10:13 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

begümcüm selam, sufleyi görünce dayanamadim, ben de teyit etmek istedim 'bu sufle süpeeer'!!! yalniz kaç kişilik yazmamişsin, 2 heralde :)Arif Han'a söyliyeyim, biz de yapalim, çok özlemişim. bu arada dün remzi'de almamak için kendimi zor tuttuğum remix'deki çikolatali tatlilar inanilmazdi, bir bak derim...öptüm.bensu.

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors