sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

21 Mart, 2006

Apple pie...


Elma ile yapılan tüm hamurişleri favorim. Apple pie' da en sevdiğim elmalı tatların başında geliyor. Canım Gamzeciğim de Amerikan tariflerinin birçoğunu deneye deneye apple pie tarifini bu son haline getirmiş... Ne zaman bu payı pişirsem herkes bayılıyor... Geçen gün Derin'in doğumgününde de çok beğenildi ve herkes tarifi sordu. Birkaç gün gecikmeli yazıyorum. Elmalı tatlar sevenlere muhakkak deneyin derim...

Bu payı yaparken en önemli kısım kelepçeli kek kabının ölçüsü ve kalıbın alt kısmının ve yanlarının yağlı kağıtla kaplanması. Aksi halde elmalar pişerken yanlara ve dibine yapışır sonuç bir felaket olabilir. Kelepçeli kek kalıbınız en fazla 24 cm olmalı eğer benimkiler büyük küçüğü yok diyorsanız hamuru iki ölçü yapmanız gerekebilir çünkü hamur kabı kaplamaz az gelir.


Apple pie

Malzemeler

Hamuru için

200 gr. un

140 gr. margarin

1 çay bardağı pudra şekeri

1 yumurtanın sarısı

1 paket vanilya

İçi

4 büyük elma ( küp küp kesilecek)

1 su bardağı şeker

limon suyu (elmalar kararmasın diye üzerlerine 3-4 yemek kaşığı sürülecek)

2 dolu yemek kaşığı un ve 1 yemek kaşığı buğday nişastası

Yapılışı

Fırını 200 derceye ayarlıyoruz. Hamurun malzemelerini karıştırıp, yoğuruyoruz ve ikiye ayırıyoruz. Yağlı kağıtla kelepçeli kabın tabanı için ayrı bir parça ve yanları için kesilen ayrı parçalarla kaplıyoruz. Hamurun yarısını elimizle kalıbın tabanına iyice yayıyoruz ve yanları da yükseltip elimizle şekillendiriyoruz. Hamur çok ince bir hal alıyor merak etmeyin.

İç malzemelerini karıştırıp bu hamurun üzerine yayıyoruz. Kalan hamuru da elimizle incecik bastırıp açarak yuvarlak bir parça haline getirip elmaların üstüne koyuyoruz. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 30- 40 dakika pişiriyoruz

12 Comments:

At 8:13 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Günaydın Begümcüm! Harika bir pay bu, ama en çok üzerindeki minicik elmalara bayıldım:) Çok severim elmalı hamurişlerini, eminim ki bu da çok lezzetlidir. Ellerine sağlık!

 
At 9:59 ÖÖ, Blogger begüm said...

Günaydın arkadaşım,

Bende elmalı tatlılara bayılıyorum da karşılarında yalanmak çok fena oluyor...

Sevgiler
Begüm

 
At 6:47 ÖS, Blogger Nezaket said...

Eline saglik Begum, kokusunu hissedebiliyorum buradan. Bende uzerindeki elmalara bayildim.

 
At 1:40 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Cok guzel gozukuyor ama bu tarifte kabartma tozu yok, nasil oluyor? Daha once de pastirmali borek tarifinizi denemistim, onda da kabartma tozu yok, hamur olmustu ici biraz.

 
At 9:07 ÖÖ, Blogger begüm said...

Kadriye Hanım günaydın,

İki tarifimde de kabartma tozu kullanılmıyor. Pastırmalı böreğin hamuru yağ ve süttten oluşuyor ve bir gece bekleyince çok gevrek bir hamur haline geliyor ve kendinden kabarıyr zaten. İçinin hamur olması kalın açılmasından olabilir ya da çok kızgın fırına koyduğunuzda üstü bir anda kızarır ve pişeriçi hamur kalabilir. Fuırını 170-180 dereceye ayarlayıp yaklaşık 45 -50 dak pişiyor.Apple pie ise ince hamurlu ve meyve ağırlıklı...

Sevgiler
Begüm

 
At 12:45 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begum merhaba, blogundan yaptigim bu ikinci tarif de mukemmel cikti. Simdiye kadar denedigim apple pie'larin hamuru hep fazla unlu ve tuzlu gelirdi bana, bu tarif gercekten tam kivaminda. Ben tadini sevdigim icin azicik ezilmis karanfil ve tarcin ekledim. Bir de tavsiyem var-biz elmalari yumusacik severiz, bunun icin butun ic malzemesini karistirip biraz yumusayana kadar kaynatiyorum, sonra da bu karisimdaki sividan cok azini alip ust hamurun uzerine fircayla suruyorum, firindan ciktiginda hafif karamelize olmus, kizarmis bir ust oluyor. Mmmm, yazdikca yine canim cekti ama yaptigim gece hemen bitirilmisti, demek ki bir tane daha pisirmek lazim! Senin de Gamze'nin de ellerinize saglik.

 
At 3:56 ÖS, Blogger begüm said...

Berrin merhabalar,

Elmalı payı beğendiğine çok sevindim. Gerçekten bu payın hamuru harika... Sana tavsiyem elmalarını çiğden de bir denemen. Pay pişene kadar yumuşacık oluyorlar. Elma suyunu payın üzerine sürmek iyi fikir bir köşeye not aldım afiyet olsun sana ve tüm ev halkına...

Sevgiler
Begüm

 
At 11:43 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begüm Hanım,
Yine ben:)
Bu tarifiniz de çok güzel gibi.
Sorum şu misafirlerim için bir gün önceden hazırlasam lezzeinden bir şey kaybeder mi acaba?
Pelin

 
At 10:05 ÖÖ, Blogger begüm said...

Pelincim merhabalar,

Apple pie lütfen önceden yapma. Çünkü hemen yapılıp hatta ılık ılık harika oluyor. Şunu yapabilirsin, hamuru hazırlayıp pay kabına yay ve strcehle, buzdolabında sakla ertesi gün içi koy pişir ve taze taze hemen sun...

Sevgilerimle, herzaman sorularını bekliyorum...

Sevgiler

Begüm

 
At 8:31 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begüm Hanım sorularıma gösterdiğiniz ilgi için teşekkürler.
Uyarılarınızı dikkate alacağım.
Sevgiler. Pelin

 
At 6:55 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merahaba Begüm Hanım,

Sizden aldığım tüm tarifler gibi Apple Pie'da çok lezzetli ve çok hafif oldu. Ellerinize sağlık.

Sağlılkla, sevgiyle
Sevil

 
At 6:01 ÖS, Anonymous Adsız said...

mutlaka söylemek istedim deli yemek seven ve yapan biri olarak hayatım da yediğim en güzel apple pie ....keşke daha önce keşvetseymişim..süper tariflerr var burda yaklaşık 15 tane yaptımm :) tebrikler

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors