sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

23 Mart, 2006

Armutlu çikolatalı kek



Bugün izinliyim. Çalışan biri olarak yapmak istediğim pek çok uğraşıma vakit ayıramıyorum. Evde olabildiğim günlerde o kadar mutlu ve şaşkın oluyorum ki... Yapamadığım herşeyi yapmak isteyip pek azını yapabilmeyi beceriyorum... Bugün birçok yapılacak işin arasında, mutfağa olan aşırı ilgim beni çay saatine bir kek pişirmekten alıkoyamadı !... Sıkça pişirdiğim ve tadını gerçekten çok sevdiğim armut, çikolata ve mısır unuyla yapılan bir kek pişirdim kahve ve sohbet keyfi için...Bu tarifin defterime nereden geldiğini bilmiyorum. Blogumu kurmadan önce tariflerin kaynağı konusunda bugünkü kadar hassas değildim. Her türlü tarife ve değişik mutfak önerilerine o kadar meraklıyım ki bana ilginç gelen herşeyi, değişik tarifleri, nerde olursam olayım çantamdaki defterime muhakkak not alırım ve sonrada denemek üzere tarif defterime geçiriririm. Bu malzemeleri nedeniyle ilgimi çeken bir tarif olabilir, sofra dekorasyonu, bir takı, bir yemek süslemesi, pasta süslemesi vs. olabilir. Dolayısıyla defterimde biriken onlarca tarifin bazılarının kaynağını bilemiyorum. Tıpkı bu tarifte olduğu gibi...

Armutlu çikolatalı kek

Malzemeler

4 yumurta

1 su bardağı toz şeker

1 paket vanilya

2 dolu çorba kaşığı tereyağı( eritilmiş)+ 1\2 su bardağı soyola ( veya sıvıyağ)

1 su bardağı mısır unu

1 1\2 su bardağı elenmiş un ( mısır unuyla karıştırılacak)

1 paket kabartma tozu

1 çay kaşığı tuz

1\2 kare paket bitter çikolata( 40 gr.) ( ince doğranacak)

1\2 su bardağı kuru üzüm( 1 kaşık unla bulanacak dibe çökmesin diye)

Üstü için

2 armut ( ince dilimlenecek)

3 yemek kaşığı esmer şeker+1 çay kaşığı tarçın+ 2 yemek kaşığı dövülmüş ceviz
( Bu karışım yerine sadece toz şeker ya da dilediğiniz kadar esmer şeker kullanabilirsiniz)

Yapılışı

Fırını 170 dereceye ayarlıyoruz. 26 cm'lik kelepçeli kek kalıbımızı yağlayıp 1 yemek kaşığı mısır unu serpip kaplıyoruz. Yumurtaları çırpıyoruz. Şekeri ve vanilyayı ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Yağı ekledikten sonra kabartma tozu karıştırılmış unu ve tuzu karıştırıp çırpıyoruz. Çikolata ve üzümü elle karıştırıyoruz. Yağlayıp unladığımız kalıba hamuru döküyoruz.

İnce dilimlediğimiz armutları hafifçe bastırarak hamurun üzerine diziyoruz. Üzerine esmer şeker,tarçın, ceviz karışımını ya da isteğinize göre sadece şeker dökerek 170 derecede 45-50 dakika pişiriyoruz.

9 Comments:

At 12:42 ÖÖ, Blogger Nezaket said...

Kaynaklar konusunda senin gibiyim bende ama simdi cok dikkat ediyorum, tarif kimden, nerden diye. Eline saglik Begumcugum, cok guzel bir tarif vermissin yine, bende denemek istiyorum.

 
At 8:17 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Begümcüm ben de senin gibiyim:)) Ne kadar işim olsa da evdeysem araya sıkıştırıp bir kek bir kurabiye yapıyorum mutlaka! Armutla çikolata birarada nasıl olur acaba merak ettim.. Ama harika görünüyor, eline sağlık!

 
At 9:08 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Armutlu bir kek yapmayi ne zamandir istiyordum, tarifin hosuma gitti, senin armutlarin Ankara armudu, bende ona benzeyen Williams diye bir armutla denemek istiyorum,eline saglik, iyi günler Viyana dan Tuba

 
At 2:13 ÖS, Blogger Doruk said...

Bayıldığım malzemeler karışmış, bu keki oluşturmuş sanki. Ellerine sağlık. Çocuklar bayılacak sanırım.

 
At 5:52 ÖS, Blogger begüm said...

Herkese merhabalar,

İzinde olunca cevaplar böyle gecikiyor gezmekten (:

Sibelcim merhaba,

Ortak noktalarımızdan biri de bu değil mi mutfakta zaman geçirmeyi çok seviyoruz... Armutla çikolata çok lezzetli oluyor, çikolatayı pek görmeden tadını alıyorsun...

Nezaketcim merhaba

Bende artık her kaynağı dikkatlice not alıyorum... Keki denersen bana da haber ver...

Tuba selam

Comment yazarken other işaretliyorsun ya alttaki kutuya adını yazarsan anonymous yerine Tuba diye görünür unutmadan söyliyeyim. Benim kullandığım armutlar deveci armudu. Yani kocaman, altın sarısı ve çok tatlılar şu sıralar... Yapınca beğenirsin diye düşünüyorum...

Burcu merhabalar

Bizde de çocular seviyor bu keki...
Umarım seninkiler de sever.

Sevgiler

Begüm

 
At 11:54 ÖS, Anonymous Adsız said...

BEGUMCUĞÜM ARMUT VE ÇİKOLATA HARİKA DURUYOR HEMEN DENEMEYİ DÜŞÜNÜYORUM

 
At 9:30 ÖÖ, Blogger begüm said...

Selmacım günaydın,

Keki çok beğeneceğinizi düşünüyorum. Mısır unu çok değişik tat veriyor, armut ve çikolata da eklenince... Bana yapınca haber ver olur mu?

Çok çok öptüm
Begüm

 
At 1:21 ÖS, Anonymous Adsız said...

Keki c.tesi günü denedim..nefis oldu..mısır unu hem lezzet hem de renk olarak çok güzel bir katkı sağlamış bu keke.Paylaşımın için teşekkürler Betül.

 
At 2:33 ÖS, Blogger begüm said...

Merhabalar Betül,

Beğenmene sevindim. Bu kekin tadını bende çok seviyorum. Bloga da zaten en beğendiklerimi seçip yapıyorum...

Sevgiler
Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors