sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

02 Mart, 2006

Banana bread ve Milföylü yeşil mercimekli börek...

Sevgili Nezaket bugün beni sobeledi. Sorularına en kısa zamanda burada cevap vermeye çalışacağım.

Bu aralar tarifleri deneyip resimlememe rağmen bir türlü buraya aktarma şansım olmadı. Hepimiz zaman zaman evde kullanamadığımız ve kararan muzları ne yapacağımızı bilemeyiz. Bugün yaptığım banana bread tarçın, muz, ceviz ve hindistancevizinin harika bir karışımı . Allysa Torey'in tarifinden yaptığım bu kek fırından çıkana kadar kokusuna dayanamayacaksınız...

İnci'nin tariflerinden biri olan milföylü yeşil mercimekli böreğin yapımı kolay aynı zamanda çok lezzetli ve güzel görünümlü.

Banana Bread






Malzemeler

3 su bardağı un

1 1\2 çay kaşığı karbonat

3\4 çay kaşığı tarçın

3\4 çay kaşığı tuz

3\4 su bardağı soya yağı ( ya da sıvıyağ)

1 1\2 su bardağı toz şeker

3 yumurta ( oda sıcaklığında ve iyice çırpılmış)

1 paket vanilya

1 1\2 su bardağı ezilmiş olgun muz ( iyice yumuşamış ve kabukları kararmış)

3\4 su bardağı yoğurt

1 1\2 su bardağı iri dövülmüş ceviz*

3\4 su bardağı hindistancevizi

* Cevizleri kullanmadan önce, fırın tepsisine yağlı kağıt seriyoruz ve 180 derece fırında renkleri hafifçe değişene kadar yaklaşık 10-15 dakika pişirip öyle dövüyoruz. Ben cevizi yemeklerde, keklerde, salatalarda her nerede kullanırsam bu şekilde işlemden geçiriyorum, lezzet inanılmaz artıyor.

Yapılışı

26 cm'lik kek kalıbımızı yağlayıp, unluyoruz. Fırını önceden 180 derecede ısıtıyoruz ve un, karbonat, tarçın ve tuzu elekten geçiriyoruz.

Robotta önce yağı ve şekeri çırpıyoruz. Yumurta ve vanilyayı ekliyoruz. Muzları ve yoğurdu ekliyoruz. Daha önce hazırladığımız un karışımını ekledikten sonra, ceviz ve hindistancevizini ekliyoruz. 1 saat kadar 180 derece fırında pişiriyoruz. Kek kalıbından çıkarmadan önce en az 1 saat bekletiyoruz.


Milföylü yeşil mercimekli börek




Börek tarifine geçmeden hatırlatayım mercimeği ıslatıp haşlayıp, buzdolabı poşetlerine doldurup deep freeze'de saklayabilirsiniz. Böylece acil bir yemek, börek vs. yapacağınız zaman bakliyat haşlanmış olarak elinizin altında hazır olur.

Malzemeler

12 adet hazır milföy hamuru

1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek

250 gr. kıyma

1 büyük soğan

1\2 su bardağı haşlanmış veya konserve bezelye

1 su bardağı rende kaşar

tuz, karabiber

Yapılışı

Kıymayı soğanla kavuruyoruz. İçine mercimekleri koyup çeviriyoruz. Tuz ve karabiber ekliyoruz ve bu karışımı soğutuyoruz. Milföyü unlanmış tezgahta medaneyle açarak biraz büyütüyoruz. İçine önce kıymalı mercimekli karışımı sonra üstüne bezelyeleri ve en üste kaşarları koyup zarf şeklinde kapatıp kürdanla tutturuyoruz. Yğlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizip 180- 200 derece fırında üstü kızarana dek pişiriyoruz.






8 Comments:

At 10:41 ÖÖ, Blogger Nezaket said...

Gunaydin Begum,
Banana bread acaip guzel gorunuyor. Nasilda tombik tombik olmus, nasil da guzel kabarmis. Kokusunu buralara geldi. Mis gibi. Ellerine saglik.

 
At 11:42 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Valla ben de aldım kokuyu:) Haftasonu geliyor, kahvaltı için ideal bir tatlı ekmek bu bence! Ellerine sağlık:) (sizin mutfakta yaşamak istiyorum ben!!)

 
At 11:52 ÖÖ, Blogger begüm said...

Nezaketcim ve Sibelcim günaydın,

Sabahtan sizin sesinizi duyunca mutlu oluyorum. Sağolun arkadaşlarım...

Kek gerçekten acayip kabarıyor ve yumuşacık birşey... Kahvaltıda kahveyle harika...

Sibel bizim ev çok misafirli bir ev. Misafirlere ailecek bayılıyoruz... Mutfağıma ne zaman istersen beklerim.

Sevgiler

Begüm

 
At 8:15 ÖS, Blogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN said...

Hülyayilmazin sayfasinda verdigi tavsiye ile kendimi bu lezzetlerle dolu mutfakta buldum. Tariflere söyle bir göz attim. Hepsi nefis. Ilk firsatta deneyecegim. Bizim bahceye de beklerim.
Sevgiler Sonia...

 
At 8:55 ÖS, Blogger begüm said...

Wildrosen merhabalar,

Teşekkürler, sweet kitchen'ıma hoşgeldin... Bende en kısa zamanda seni ziyaret edeceğim...

Sevgiler

Begüm

 
At 5:44 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begüm Hanım,

Daha önce Elmalı Pastanızı yapmışım muhteşem olmuştu. Lahmacunları da deneyecektim ama bir türlü fırsat yaratamadım. Evdeki kararmaya başlayan muzları değerlendirmek için tariflerinize bakarken Banana Bread'i
gördüm ve pişirdim. Söylediğiniz gibi harika kabardı,mis gibi koktu,tadıda nefis oldu. Ellerinize sağlık.
Sevil

 
At 9:12 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sevgili Sevil,

Merhabalar. Çok çok sevindim beğendiğinize afiyet olsun,bu keki bende çok seviyorum. Tarifleri denedikten somra bana yazman da beni çok mutlu ediyor, çok çok teşekkürler. Sizlerden duyum almak bizim açımızdan çok çok önemli gerçekten.

Sevgilerimle,

Begüm

 
At 11:48 ÖS, Anonymous Adsız said...

canım çok beceriklisin maşallah..hem iş hem mutfak helal olsun ikisini bir arada götürmek ve bukadar lezzetli şeyler yapmak zor olsa gerek..ama sen üstesinden geliyosun...tebrik ederim..
www.sencansen.blogcu.com

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors