sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

06 Mart, 2006

Fırın sütlaç ve sobe...


Bizim ev halkının çikolata tutkusunu sık sık dile getiriyorum. Çikolatalı olan herşey evde kolayca tüketiliyor , bende değişik tatlara alışmaları konusunda çabalıyorum... Kızım Melis fırın sütlaç yapar mısın diye sorunca vakit geçirmeden tarif araştırmasına giriştim. Birçok tarifler var ancak sütlaç'ın tadı karar olmalı, pirinç miktarı çok önemli. Bir de nar gibi kızartılmalı... Sonunda Tuğrul Şavkay'ın Tatlı Kitap'ındaki tarifi denedim. Sonuç mükemmel sütlü tatlı seviyorsanız denemenizi tavsiye ederim.

Fırın sütlaç

Malzemeler

3 çorba kaşığı pirinç

1 3\5 bardak su ( 400 ml)

1\2 çay kaşığı dövülmüş damla sakızı

1\2 su bardağı şeker

3 çorba kaşığı buğday nişastası

2 adet yumurta sarısı

1 lt süt

Yapılışı

Pirinçleri yıkayıp, suyla birlikte tencereye koyup iyice pişinceye kadar haşlayın.

Damlasakızını havanda biraz tozşekerle dövün. Nişastayı 1\4 su bardağı su ile eritin.

Başka bir tencereye yumurta sarılarını koyup çırpın ve sütü ekleyerek çırpmaya devam edin. Şekeri, sakızı, ve haşlanmış pirinçleri de katarak orta ateşte bir taşım kaynatın.

Sulandırılmış nişastayı yavaş yavaş ekleyin ve bir taşım daha kaynatın.

200 derecede ısıttığınız fırının tepsisine sütlaç kaplarını yerleştirin kapların yarısına kadar su doldurun ve fırın ayarını üst kısma gelecek şekilde ayarlayın. Yaklaşık 20-25 dakika pişirin. Ben sürenin sonunda biraz da ızgarayı çalıştırdım, yanık kısım artsın diye.

Sevgili Nezaket bazı soruları cevaplamam için beni sobelemişti. Ben de şimdi soruları cevaplıyorum.

Yaptığım 4 iş :

* Üniversitedeyken İngilizce dersi veriyordum.
* Bankacı
* Full time annelik

Defalarca izleyebileceğim 4 film veya dizi :

* Grease
* Hayat Güzeldir
* Love Actually
* Lost

Yaşadığım 4 yer :

Sadece 2 yer var.

* İstanbul ( 2 yıl yaşadım geçmişte)
* Ankara

İzlediğim 4 TV programı

Bu aralar TV izlemek benim için imkansız hale geldi. İzlemeye fırsat bulunca da uyuyakalıyorum zaten...

Tatil için gittiğim 4 yer:

* Marmaris
* Ege ve Akdeniz sahilleri ( mavi yolculuk yapıyoruz mutlaka her sene)
* Taşucu
*Uludağ,Kartalkaya

En sevdiğim 4 yiyecek:

* Deniz ürünleriyle yapılmış makarnalar
* Zeytinyağlı tüm sebzeler, dolmalar ve her türlü yeşillik
*Çikolatasız asla yapamam
* Döner ve kebaplar

Hemen şimdi olmak istediğim 4 yer:

Şu an Ankara'nın havasından o kadar bunaldım ki sıcacık, denize girebileceğimiz ve yemyeşil bir yer... Küçük bir sahil kasabası herşeyden cazip geldi bana kuzucuklarım ve hayat arkadaşımla...

Sobelediğim 4 blogcu :

Tüm bloglar sobelendi zannedersem bakalım ben kimleri bulacağım tabi eğer kabul ederlerse..

* Binnur- EKMEK KOKUSU

*Aslı- ZEYTİN AĞACI

6 Comments:

At 10:08 ÖÖ, Blogger Nezaket said...

Begüm, tesekkurler oyuna katilip, yanitladigin icin. Gorusmek uzere, simdilik hoscakal..

 
At 11:33 ÖÖ, Blogger Binnur A. Ö. said...

Sevgili Begüm,
sobeni aldim, cebime koydum :)
Kızımı az önce yatırdım. Gözlerimi dinlendirmek amacıyla onunla beraber kestirmek niyetinde olmasam sobene hemen cevap verecektim. Ama bugün yarın yanıtlayacagım.
TEsekkur ederim....

 
At 8:17 ÖS, Blogger Aslı Altan Altundal said...

Begüm beni düşünüp sobelediğin için teşekkür ederim:)en kısa zamanda cevaplayacağım...

 
At 12:40 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begüm, fırın sütlacın üstünün kolayca yanması için bir önerim var: Yumurta beyazını çırpıp sütlaçların üstüne koyduktan sonra fırına sürerseniz, gerçekten nefis oluyor. Afiyet olsun.

 
At 11:43 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

merhaba,
sütlaç tarifini denedim ve nefis oldu, ilk kez yapmama rağmen. Oldukça da hafif bir tatlı.Tarif için teşekkürler, sevgiler.
Günay.

 
At 4:21 ÖS, Blogger begüm said...

Günay Hanım merhabalar,

Sütlacı beğendiğinize sevindim. Afiyetle yiyin, tekrar görüşmek üzere...

Sevgilerimle

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors