sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

30 Mart, 2006

Hindistancevizli pasta




Bu pastayı annemin arkadaş toplantısı için dün yapmıştım. Tarifi Family Circle dergisinden yıllar önce beğenerek tarif defterime eklemiştim. Çok gösterişli ve büyük bir pasta oluyor. Kek katları arasına krema sürülüyor ve her tarafı bolca hindistancevizi ile kaplanıyor. Ben ara katların birine önce çilek koymayı düşündüm ama sonra vazgeçtim. Çilekleri sadece süs olarak kullandım...

Hindistancevizli pasta

Malzemeler

( Kek için)

1 paket 250 gr.lık tereyağı ( oda sıcaklığında)

2 su bardağı şeker

5 yumurta

3 su bardağı elenmiş un

1 paket kabartma tozu

1 1\4 su bardağı süt

1 paket vanilya

Malzemeler

( Kreması için)

2 yumurtanın beyazı

1 1\2 su bardağı şeker

1\2 çay kaşığı tuz

1\2 su bardağı su

1 yemek kaşığı bal

1 paket vanilya

Hindistancevizi

Yapılışı

Fırını önceden 180 dereceye ayarlıyoruz. 24 cm.lik 3 kelepçeli kek kalıbını yağlayıp unluyoruz. Kalıp sayınız az ise kekleri tek tek pişirebilirsiniz.

Tereyağını mixerla krema haline gelinceye kadar çırpıyoruz. Şekeri ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Yumurtaları teker teker ve her seferinde iyice çırparak ekliyoruz.

Un ve kabartma tozunu karıştırıp, yukarki karışıma süt ve unu dönüşümlü ekliyoruz( unla başlayıp unla bitecek şekilde). Vanilyayı ekliyoruz.

Kek karışımını eşit olarak 3 kek kalıbına döküp, 180 derecede 25 dakika ya da ortalarına bıçkla baktığımızda bulaşmayana kadar pişirip soğutuyoruz.

Kremanın yapılışı

Yumurta beyazlarını, şekeri,tuzu, suyu ve balı bir tencerede karıştırıyoruz ve çok kısık ateşin üzerine koyup el mixerıyla devamlı karıştırıyoruz yaklaşık 7 dakika kadar. Ateşin çok kısık olması gerekiyor ki yumurta beyazları hızlı pişmesin... Çırpma sonucu krema katı hale gelip üstünde küçük tepecikler oluşmaya başlıyor.

Kremayı ara katlara sürüp hindistancevizi döküyorsunuz dilediğiniz miktarda . En üst kata da ve kekin yan kısımlarına da krema sürüp dilediğiniz miktar hindistancevizi ile kaplıyorsunuz.

9 Comments:

At 10:06 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begüm, sen bana simdi cok güzel bir cözüm önermis oldun, yani
keki 3 e bölerek pisirmek. Cünkü ben kesme isini yapamiyordum, ama 3
keki ayni anda nasil pisirebiliriz?Firinin alt tepsisine koydugumda üstü az pisiyor ve buna ragmen iki tane piser gibi geliyor bana. Yanitini bekliyorum,hoscakal, TUBA

 
At 10:26 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

pasta çok hoş gözüküyor merak ettiğim bir şey kabatma tozu yok mu tarifte ? ellerine sağlık ...

 
At 10:46 ÖÖ, Blogger begüm said...

Tubacım günaydın,

Bu kek çok yüksek ve büyük yani bir seferde pişirilip kesilemiyor zaten. Benim fırında turbo kısnı var havayı içinde dolandırıyor ve iki rafta pişirebiliyorsun ama senin pişirmiyorsa üç seferde teker teker pişirebilirsin. 20 dakika gibi kısa sürede pişiyor bir tanesi.

Kekleri kesmek için özel bir alet var resmini senin mailine atarım istersen.

Sevgiler
Begüm

 
At 7:52 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba, kekleri kesmek icin olan alet burada da var saniyorum kalin bir naylon ip iki tanekalin mika cubugun arasina gerilmis, ama bana seninki orjinal geldi, benim firinim da aeg turbo ama buna ragmen alt tepside olanin alti biraz daha fazla kizariyor,ben senin dedigin gibi 2-3 defada pisirmeyi denemek istiyorum, tesekkürler TUBA

 
At 9:19 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begumcugum, tadi cok hafif bir pasta olmustur eminim. Hindistan cevizi cok yakisiyor pastalara. Yarim olcu yapip arasina bol bol cilek koysak da guzel olur degil mi? Denemek lazim. Biraz daha bekleyelim de guzel cilekler ciksin, kulaklarini mutlaka cinlatirim. Opuyorum seni, sevgiler

 
At 11:48 ÖS, Blogger Hülya YILMAZ said...

okuyunca bu pastayı hemen denemek istedim ama kekin 3 seferde pişeceğini öğrenince birden dehşete düşüp vazgeçtim.
Tek seferde pişirip 3'e bölebiliriz galiba. Kabarma sorunu olmaz di mi???

 
At 11:18 ÖÖ, Blogger begüm said...

Nezaket, Hülya Hanım merhabalar,

Blogla hiç ilgilenemedim geçen hafta özür dilerim, cevaplarım da gecikti.

Nezaket gerçekten çilek çok yakışıyor tabi çok büyük pasta olduğundan tabi yarım ölçüde gayet güzel olur...

Hülya Hanımcım merhaba

Kek 20-25 dakika gibi kısa sürede 1\3 ünü pişirdiğinizde hemen pişiyor. Yani 3 tane pişirmek düşünüldüğü gibi zor değil. Tüm kek hamuru bir anda pişirmeyi hiç denemedim. Büyük bir pasta olduğundan pişer mi tam bilemeyeceğim... Ya da belki de yarım ölçü yapıp daha küçük bir hale getirmek gerekiyor.

Sevgiler
Begüm

 
At 3:00 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm
Pastanın kreması oldukça ilginç geldi. Çırptıkça kabarıyor mu? Zira içindeki sıvı kısım pek fazla değil. Sadece yarım bardak su ve 2 yumurta akı. Ayrıca tadını da merak ettim. Lezzetli mi?
Sevgi ve selamlar

 
At 8:25 ÖS, Blogger begüm said...

Şirin merhaba

Gerçekten bu krema ilginç bu tarife göre yaptığında koca pastayı kaplayacak miktarda krema oluyor ( ben aralara da sürdüm üstelik) ve tadı da çok güzel evet çırpıktıkça hacim artıyor.

Meraklıysan böyle şeyler yapmaya tavsiye ederim...

Sevgiler

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors