sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

16 Mart, 2006

Çikolatalı kekli muhallebi




HAFTASONUNUZUN BU ÇİÇEKLER GİBİ GÜZEL GEÇMESİ DİLEKLERİMLE !.....


Eve dün aldığım bu çiçekler muhteşem kokularıyla baharı evimize getirdiler. Güzelliklerini paylaşmak istedim çektiğim resimleriyle...

Bugün akşam esasında tembelliğim üstümdeydi. Birşey yapmadan miskince televizyon kanallarını zaplamayı özlemişim... Muhakkak bir film yakalarım diye düşünürken canım dostum İnci aradı. Yarına çok kalabalık misafiri varmış ve tatlı tarifi almak için aramıştı. Arkadaşları öğlen yemeğine geliyorlardı ve akşama kadar oturuluyordu . Dolayısıyla çay saati için de bir şeyler hazırlamak gerekiyordu. Bir çeşit tatlıyı yapmayı zevkle gönüllü olarak üstlendim. Hemen sevgili Sevin'den tarifini aldığım bu harika tatlıyı yapmaya karar verdim. Bu tatlının altı harika lezzetli bir kek üstü ise kremşantiyle karıştırılmış muhallebiyle kaplanıyor. Tatlı iyice soğuduktan sonra dilimleniyor ve üzerine çikolata sos dökülüyor ve dövülmüş badem,fındık ile süslenerek servis yapılıyor. Çektiğim resimlere bakmayın tatlının hakkını hiç veremediler çünkü yarın misafire çıkacağı için dilimlenmiş , sos dökülmüş badem serpilmiş ve taze çileklerle servisi yapılan bu halini gösteremedim maalesef ama yakında bir kere daha yapılır muhakkak ve o zaman resimlerini yine koyarım.


Çikolatalı kekli muhallebi



Malzemeler
(Kek için)

2 yumurta

2 1\2 kahve fincanı şeker

1\2 su bardağı soyola veya sıvıyağ

1\2 su bardağı süt

1 su bardağı un

1 paket kabartma tozu

2 paket vanilya

3 çorba kaşığı kakao

Keki ıslatmak için

1\2 su bardağı süt

1\2 su bardağı su

1 tatlı kaşığı nescafe

1\2 kahve fincanı pekmez

Hepsi karıştırılır.

Malzemeler

( Muhallebi için)

1\2 litre süt

1 1\2 kahve fincanı un

1 1\2 kahve fincanı toz şeker

1 paket kremşantiy ( 1 bardak sütle üstündeki tarife göre yapılıyor)
( Kremşantiy kutusundan çıkan poşetlerden bir tanesi kullanılacak)


Çikolata sos

1 paket Dr. Oetker çikolata sosunu 600 ml. sütle yap.

Yapılışı

Fırını 180 dereceye ayarlıyoruz.

Ben önce muhallebiyi pişiriyorum çünkü soğuması gerekiyor.

Süt,un ve toz şeker pişirilir ve soğumaya bırakılır. Katı bir muhallebi oluyor.

Keki yapmak için yumurta ve toz şeker beyazlaşıncaya kadar çırpılır. Vanilya eklenir.Yağ ve süt eklenir. Kabartma tozu unun içine karıştırılır. Un ve kakao da eklendikten sonra en büyük boy yağlanmış dikdörtgen borcama dökülür 180 derece fırında 15-20 dakika pişirilir. Sıcakken üstüne ıslatmak için hazırladığımız karışım dökülür.

Hazırladığımız kremşantiy ve soğuyan muhallebi mixerda karıştırılır. 10- 15 dakika dolapta bekledikten sonra kekin üzerine dökülür.

Servis yapılırken kare dilimler kesilir tabaklara konur ve çikolata sos zig zag şeklinde dilimin üzerine gezdirilir ve badem, fındık ile kaplanır ve taze çileklerle sunulur.

5 Comments:

At 8:03 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Günaydın Begümcüm, yine nefis bir tatlı yapmışsın. Ben servise sunarken nasıl göründüğünü tahmin edebiliyorum, en azından hayal edebiliyorum şu an:)) Arkadaşının misafirine tatlı yapman da büyük incelik! Ellerine sağlık canım.

 
At 9:06 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

HARIKAAAA....
MUHTESEM....
SABAH SABAH AGZIMIN SULARI AKTI.
ZATEN ACIM SIMDI BEN NE YIYECEGIM.
CIKOLATALI KEKLI MUHALLEBIYE BAKARAK DIYET EKMEGI VE 1 DILIM PEYNIR.BU ADALETMI SIMDI....

 
At 10:54 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sevgili Sibel, Selma ve Zeynep günaydın,

Gerçekten bu diyette olmamız hepimizin tam bie azap şeklinde ama ne yapalım önümüz bahar... O zaman kıvranmaktansa şimdi boğazımızı tutmak daha iyi değil mi hem haftasonu geliyor ufak ufak kaçamaklar yapabiliriz sonra yine Pazartesiye devam... Bu muhallebili keki çok seviyorum iyi ki arkadaşıma gönderiyorum yoksa dayanamayabilirdim...

Zayıflayınca bir sürü kek,pasta pişirip kızlar partisi yaparız ne dersiniz...

Begüm

 
At 1:04 ÖÖ, Blogger Nezaket said...

Begumcum, bu kek cok guzel olmus. Eline saglik hamarat arkadasim...

 
At 10:54 ÖÖ, Blogger Hülya YILMAZ said...

bu ve alttaki tüm tarifler defterime geçti bile...

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors