sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

03 Mart, 2006

Çikolatalı mini tartlar ve yeni bir başlangıç...



Yarın çok uzun zamandır yapmak istediğim ancak hep ertelediğim bir kursa başlıyorum. Ankara Pastart'da pasta süsleme kurslarına. Pastart'ı basında tanımıştım sonra sevgili Tarçın blogunda bahsetti. Pastart'ın sahibi Özge Hanımla telefon görüşmesi sonrası hemen başlama kararı aldım. Süsleme kursundaki çok güzel ve zevkli geçeceğini düşündüğüm saatleri sizlerle burda paylaşacağım. Gerçekten çok heyecan ve heves doluyum. İnsan çok yapmak istediği şeyleri her ne sebeple olursa olsun ertelememeli bence. Gerçekten çok yapmak istediğimiz şeyler olduğunda vaktimizi planlayıp harekete geçmeliyiz...

Yarın haftasonu ve evdekilere çikolatalı tatlar yaratmak lazım. Bende harika bir dolgu malzemesi olan bu çikolatalı tartı yapmaya karar verdim. Tartı büyük tart kalıbına yapmak yerine, tart hamurundan küçük parçalar alarak muffin kalıplarına elimle şekil vererek yerleştirdim. Böylece sunumu daha çok hoş ve kolaycacık yenilebilen mini tartlar ortaya çıktı...

Çikolatalı mini tartlar

Malzemeler
( tart hamuru için)

100 gr. tereyağ

1 yumurta

4 yemek kaşığı toz şeker

1 1\4 bardak un

1 paket vanilya

Malzemeler
( tart dolgusu için)

160 gr bitter çikolata ( 2 adet kare paketlerden)

1 küçük krema

3 çorba kaşığı toz şeker

2 yumurta

1\2 paket vanilya

Yapılışı

Oda sıcaklığındaki tereyağı,yumurta,şeker, un ve vanilya karıştırılarak ele yapışmayacak kıvamda hamur yapılır. Muffin kalıplarına elle şekil verilerek yerleştirilir. Bu ölçüden 10 adet küçük tart yaptım. Tartı yerleştirirken kalıba iyice yerleştirip yan kısımları inceltirseniz ve iyice yükseltirseniz tartlar incecik hamuru ve yumuşacık sufle kıvamında çikolata dolgusuyla inanılmaz lezzetli oluyor. Tartlar önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 10-15 dakika pişirilir.

Diğer tarafta krema,şeker ve çikolata ayrı bir kapta eriyene kadar ocakta karıştırılır ve soğumaya bırakılır. Sos soğuduktan sonra içine 2 yumurta sarısı karıştırılır. Vanilya ve yumurta akları kar halini alana kadar çırpılır ve sosla karıştırılır.

Fırından çıkardığımız minik tartların içine sos doldurulur ve tekrar fırınlanır. 180 derecede 20 dakika kadar daha pişirilir.


11 Comments:

At 11:32 ÖÖ, Blogger Nezaket said...

Begum cok sevindim pasta kursuna baslamana. Cok guzel bir ugrasin olacak bundan boyle seninde. Keske bende gelebilsem. Ama nasilolsa senin blogunda gorme imkanimiz olacak ogrendiklerini degil mi?. Hemen denerim bende. Uzun zamandir erteledigim tartolet kalıplarini gidip alayimda bugunku nefis tarifini hemen bir deneyeyim. Ama evde daha Burcunun blogundan yaptigim cikolatali cheesecake var. Biter bitmez denemek lazim...Ellerine saglik, kolay gelsin..

 
At 4:12 ÖS, Blogger Sibel said...

Begüm harika bir haber bu! Tarçın bahsedince çok merak etmiştim, demek senin sayende daha yakından öğrenebileceğiz, yaşasın! Ne kadar keyifli olur kimbilir, tadını çıkar.

Tartların da çok cici olmuşlar:)

 
At 4:45 ÖS, Blogger begüm said...

Sevgili Nezaket ve Sibel,

Teşekkürler. Keşke gerçekten hep beraber gitseydik ne kadar zevkli olurdu ( : Sabah kursta 3 saat nasıl geçti anlayamadım. Temel sıkma tekniklerindeyiz... Çok keyifli anlatamam. Yalnız sağ elim uyuştu desem... Gerçekten el emeği göz nuru bir işmiş bu kadar tahmin etmemiştim...
Tartları beğendiğinize çok sevindim yapınca beni de haberdar edin tamam mı...

Sevgiler

 
At 3:43 ÖS, Anonymous Adsız said...

çikolatalı minik tartlarınız bi harika ama bişey soracağım krema dediğiniz malzeme nedir?krem şanti falan mı?kursa gitmenizde çok güzel bende çok isterdim

 
At 4:18 ÖS, Blogger begüm said...

Merhabalar,

Krema, Pınar marka başta olmak üzere marketlerde küçük 200 gr. lık ve 1 lt lik kutularda satılıyor.Bu süt kreması. Kolay gelsin...

Sevgiler
Begüm

 
At 10:50 ÖÖ, Blogger Lighter-N said...

Merhaba Begüm,
Blogunu bugün gördüm ve bu çikolatalı tartlara bayıldım...Ben de deniycem en kısa zamanda ...Muffin kalibi yerine tartölet kalıbında yapsam cok mu alçak olur acaba...Bu arada ben de en kısa zamanda başlamak istiyorum pasta kursuna çok hevesliyim:)))
N-light

 
At 11:02 ÖÖ, Blogger begüm said...

Merhabalar,

Sweet kitchenıma hoşgeldin... Tartların görüntüsü gibi tatları da çok güzel oluyor. Muffin kabına yapsan iyi olur çünkü yan kısımları yüksek olmalı ki içine dolguyu bolca koyabilesin. İstiyorsan hemen başla bence pasta kursuna çok eğlenceli geçiyor.
Sevgiler

Begüm

 
At 12:39 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begum merhaba. Blogundan yapmak istedigim tarifler listesinde yavas yavas, ama emin adimlarla ilerliyorum. :) Sira geldi cikolatali tarta, tabi her zamanki gibi sorularim var-ic malzemesi icin yumurtanin beyazlari kar haline gelinceye kadar cirpin demissin, iyice sertlesene kadar mi cirpilacak? Bir buyuk tart kalibi kullanirsak bu hamur kac cm.'e yeter? Bir de bana kremanin kac gr. oldugunu yazabilirsen cok sevinecegim. Simdiden tesekkurler.

 
At 5:21 ÖS, Blogger begüm said...

Berrin merhabalar,

Yorumlarını nasıl keyifle okuduğumu bilemezsin (: Beyazlar sertleşinceye kadar çırpıyoruz, 20 cmlik kalıp kullanabiliriz ve küçük paket kremamız 250 gr. Ben bu tartlara bayılıyorum tatları çok güzel bakalım sende beğenecek misin ? Yalnız büyük kalıba yapmanın servis kısmı biraz zor. Tek tek yapınca hem yemesi hem de servisi kolay oluyor.

Haberlerini dört gözle bekliyorum,
Sevgiler
Begüm

 
At 4:11 ÖS, Anonymous Adsız said...

Haberlerrrr.... Tarti cuma gunu denedim, misafirlige goturecegim icin ufak ufak yapmak istememistim, sansima servisi cok da zor olmadi. Icini hic degistirmeden yaptim, tahmin ettigim gibi cok lezzetli oldu, tabi buyuk tart olunca daha uzun sure pisirmek gerekti. Tabani icin, tartin boyunu biraz daha buyuk tutmak amaciyla, baska bir tarif kullandim. Fena degildi ama bence seninkini yapmaliymisim, bir dahaki sefere artik. Denenecekler listesinden cok begenilenler listesine gecirildi bile. :)

 
At 3:44 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begum merhaba. Bu haftasonu senin mini tartlarin hamurunu Zinnur'un nutellali tartoletleri icin denedim, cok hosuma gitti. Gercekten de cikolatali tatlar icin guzel bir tarif, bolca kullanacagim. Tekrar tesekkurler.

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors