sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

13 Mart, 2006

Çikolataya batırılmış kurabiyeler...


Kardeşim'in kızı dünyalar tatlısı Derin'imin yaşgünü bugün. Aile arasında küçük bir kutlama var babası şehirdışında olduğundan. Esas kutlama haftasonuna ve haftasonundaki büyük partiye bende katkıda bulunacağım. Bugünkü ufak çay saatine çikolataya batırılmış kurabiyeler yaptım. Pasta süsleme kursunda öğrendiğim bir şekli uyguladım tarifi yaparken . Tarifi Özge Hanım verdi. Bu kurabiyelerin hamurunu yaptıktan sonra sıkma torbasına konuyor ve büyük yıldız uçla şekil veriliyor. Piştikten sonra yarısı çikolataya batırılıyor.

Çikolataya batırılmış kurabiyeler

Malzemeler

( 20 adet)

100 gr. tereyağı ( oda sıcaklığında iyice yumuşayacak)

40 gr. pudra şekeri ( 3 silme yemek kaşığı)

2 yumurta sarısı

1 paket vanilya

1 su bardağı un ( 125 gr.)

Sosu için

100 gr çikolata

30 gr tereyağı

Tereyağı ve çikolatayı birlikte benmari usulü ya da mikrodalgada eritiyoruz.

Yapılışı

Fırını 180 dereceye ayarlıyoruz. Tereyağı ve şekeri mixerda kreme haline getiriyoruz. Yumurta sarılarını teker teker ekliyoruz ve vanilyayı koyuyoruz. Elenmiş unumuzu elle ekliyoruz . Pürüzsüz bir hamur haline getiriyoruz.

Sıkma torbasına hamuru doldurup, yıldız uçla 6 cm. uzunluğunda dalgalı şekiller yapıyoruz. Fırında 12 dakika pişiriyoruz. Kurabiyeler soğuyunca yarılarına kadar çikolataya batırıyoruz.


9 Comments:

At 3:50 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Begum,

Merhaba. Blogunu ne yazik ki cok gec buldum. Ama Sibel in ya da Hatice nin sayfasindan gordum. Ben esim ve oglumla Amerika da yasiyorum. 15 aylik bir oglum var, 5 aylik hamileyim, insallah Temmuz da minik bir de kizimiz olacak.
Sayfandan bir dolu tarif aldim insallah bu haftasonu bir cogunu deneyecegim. Ozellikle sabirsizlikla beklediklerim kadinbudu kofte -hep sevmisimdir, hic yapmamistim- catal ve de lorlu ispanakli rulolar.

Galeta unu burada bulamiyorum. Onun yerine una bulasam koftereli olur mu, biliyor musun??

Bir de rejime basladigini okudum. Ben de surekli saglikli yeme ugrasi icindeyim. Ozellikle hamilelikte cok kilo aliyorum. Neyse ki emzirme esnadinsa verdim ilkinde ama bakalim bu sefer ne olacak.

Cok tesekkurler. Hoscakal,

Bobby nin annesi

 
At 8:33 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Günaydın Begümcüm! Artık her gün kahvaltı yaparken bugün ne yaptı acaba diye heyecanla açıyorum sayfanı. Bu harika kurabiyeleri görünce Nesfit'imden kocaman bir kaşık aldım:))) Ellerine sağlık! (büyük partiye yapılacak olanları şimdiden merak ediyorum:)

 
At 10:34 ÖÖ, Blogger begüm said...

Günaydın sevgili Bobby'nin annesi,

Sabah işe geldiğimde attığın comment o kadar hoşuma gitti ki içim açıldı teşekkürler...Amerika'da bende malzeme sıkıntısı çekiyordum ama yapılabilecek şeyler oluyor ya da Yunan Türk bakkalardan bulunabiliyor. Galeta ununu bayatlamış ekmekleri fırınlayıp iyice sertleştirdikten sonra robotta çekerek kendin galete unu yapabilirsin. Ama kadınbudu köfteleri zaten önce yumurtaya sonra normal beyaz una bulayıp kızartacaksın.Ispanaklı rulo ve çatal da çok lezzetli oluyor yapınca hepsini lütfen sonuçlardan haberdar et beni.

Bende iki çocuğumda da 35 kilo aldım ve sonradan iki yıl uğraşıp verdim. Şu anda eski kilomdayım ama çok çabaladım ve hep dikkat etmek zorundayım. Aman dikkat sonrası çok zor oluyor...

Sevgilerimle
Begüm

 
At 10:40 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sibelcim günaydın,

Bende işe gelir gelmez Sibel şimdi yazmıştır hemen bakayım diye sevinçle açıyorum mailimi... Bende bu hafta kahvaltıda meyveyle yetiniyorum sadece ... Haklarımı haftasonuna saklıyorum Sibelcim...

Günün güzel geçsin
Sevgiler

 
At 10:59 ÖS, Blogger Hülya YILMAZ said...

hafta sonu misafirim var. bunu mutlaka denemeliyim.
teşekkürler tarif için...

 
At 11:00 ÖS, Blogger begüm said...

İpek selamlar,

Teşekkürler. Kurabiyenin yapımı kolay ve görüntüsü de şık oluyor. Ah jöle boya bir bulabilsem... Daha bende alamadım. Gittiğim pasta kursunun sahibi Özge Hanım bize bulacak diye umuyorum. Ben şimdilik aktarlardaki toz boyaları kullanıyorum ama sonuç memnuniyet verici değil...

Sevgiler
Begüm

 
At 11:12 ÖS, Blogger begüm said...

Hülya Hanım merhabalar,

Yapımı kolay bir kurabiye .sıkma torbasıyla hemen yapılıyor. Görüntü ve tadını herkes çok beğendi ailede... Haftasonu yaparsanız bana da lütfen haber verir misiniz? Çok hoşuma gidiyor şu tarifi denedik güzel oldu ya da şunu da ekle gibi...

Çok çok selamlar sevgiler

Begüm

 
At 10:22 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Begüm, inan seni böyle iki cocukla hem calisip hem pasta kursuna gidip, hem de yemek tarifleri hazirlarken okuyunca, kendim cok tembel görüyorum, acaba o kurabiyeleri düz yapip iki ucunu cukulataya batirsak olurmu? Ben gida boyalarini saglikli bulmuyorum
Kekin cok güzel ama üstündeki süsleme plastik gibi, yine de hos.Dogal seyler bence her zaman daha iyidir, sevgiler Viyana dan TUBA

 
At 11:11 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sevgili Tuba,

Günaydın.Mutfakla ilgili uğraşılarım keyif veriyor, yorgunluk unutturuyor. O yüzden zor gelmiyor. Kurabiyeleri torbayla sıkmak şekillerinin güzel olmasını sağlıyor. Tabi düz de yapılsa olur. Önemli olan hamur yağlı olduğundan küçük kurabiyeler yapmak çünkü pişince yayılıyorlar. Çikolata da çok lezzetli yapıyor. Bende gıda boyalarına karşıyım ama özel günlerde çocuklar talep ediyorlar. Doğumgünü vs. de kollanılabilir bence... Çok tüketilmedikten sonra... Pasta süsünü abarttığımdan deneyeceğim herşeyi diye üstü fazla desen oldu. Krema sadece tereyağı ve pudra şekerinden oluşuyor.
Sevgilerimle
Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors