sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

08 Mart, 2006

Kadınbudu köfte....


Bugün kızımızın madalya törenindeydik, basketbolda yıldız kızlarda okul takımı ( TED Ankara Koleji ortaokul takımı) Ankara birincisi oldular. Önlerinde bölge turnuvası var. Anne baba olarak gurur duyduk. Bugün velhasıl her güzellik bir arada oldu. Kadınlar günümüzde yavrularımız bize en güzel hediyeyi verdi ve birincilik sonrası annelere sunulan çiçeklerimizi de alarak kat kat mutlu olduk. Sağolun çocuklar....



" Kadınlar günümüz kutlu olsun".


st patrick's day images




Bu hafta blogda yayınlanan yiyecekleri Melis belirliyor. Hergün canının çektiği şeyleri söylüyor ve bende yapıyorum. Dolayısıyla işim bu hafta çok kolaylaştı diyebilirim. Ne yapsam diye düşünme derdi yok, harika... Bugün için en sevdiği yemeklerden biri olan kadınbudu köfteyi seçmişti. Kadınbudu köfteyi canım anneannem İsmoş'un tarifiyle yaparım her zaman. Benim yemek yapma merakımın kaynağıdır tonton İsmoşum. Öyle güzel yemekler yapardı ki , benim merakımı da bilir, bana püf noktalarını öğretir ve mutfağını savaş alanına çevirmeme rağmen hiç birşey söylemeden desteklerdi beni küçükken. Şu anda 95 yaşında ve hep yanımda olur inşallah...Kadınbudu köfte de İsmoşumun tariflerinden biri...




Kadınbudu köfte

Malzemeler

600 gr. kıyma

1 büyük soğan

1\2 demet maydanoz ( ince kıyılmış)

1\2 su bardağı pirinç

1 su bardağı eski kaşar ( rendelenmiş)

Kızartmak için

2 yumurta

Un

Yapılışı

Kıymayı iki eşit parçaya ayırıyoruz. Yarısını ( 300 gr.) ince kıyılmış soğanla suyunu iyice çekene kadar kavuruyoruz. Ben yağ koymadan çok az suyla soğanı kavurup kıymayı ekliyorum. Kıymanın yağı yeterli oluyor. Kavurduğumuz kıymayı soğumaya bırakıyoruz.

Yarım su bardağı pirinci haşlayıp ( az suyla haşlıyorum ) makarna haşlar gibi, üzerine soğuk su döküp süzgeçten geçiriyoruz. Pirincin suyunu elle sıkıyoruz.

Çiğ kıyma, kavrulmuş kıyma, kaşar rendesi, pirinç, tuz, karabiber, maydanoz hepsini güzelce karıştırıp köfte şekli veriyoruz.

Yumurtaları çırpıp, köfteleri önce una güzelce bulayıp sonra yumurtaya bulayıp kızartıyoruz.

2 Comments:

At 1:21 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Ablam,

Melis'i kutlarım. İsmoş hakkında yazıklarını okuyunca birden resmini koymak gerek diye düşündüm. Sana göndereceğim...

Gene harikalar yaratmışsın. Ellerine sağlık.

Arif Han

 
At 6:11 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begumcum, ellerine saglik. Valla cok hamaratsin. Hizina nasil yetisicez senin...

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors