sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

24 Mart, 2006

Onion rings ( kızarmış soğan halkaları)


Kızartma artık hemen hemen hiç yapılmıyor evde. Ancak bazen cuma akşam menüsünde bazı kuralları yıkabiliyoruz. Soğan ve sarımsak bizim evin favori sebzeleri. Tüm yemekler ve soslarda bolca kullanıyorum ikisinide... Bugün de akşam etin yanında hepimizin çok sevdiği onion rings yaptım... Çıtır çıtır çok güzel oluyorlar...

Onion rings

Malzemeler

3-4 adet büyük soğan ( ayıklanmış)

1 su bardağı un

3\4 su bardağı maden suyu

2 yemek kaşığı sıvıyağ

1 yumurtanın akı

tuz

Yapılışı

Soğanların kabuklarını soyduktan sonra kalın halkalar halinde dilimliyoruz. Dışında 2 sıra soğan kalacak şekilde soğanların iç kısımlarını çıkarıyoruz. Tüm soğanlarımızı bu şekilde hazırlıyoruz. İçleri kullanmadığımız için ben onları küçük yemeklik doğrayıp buzdolabı poşetine koyup deep freeze kaldırıyorum. Başka bir yemek yaparken kullanılmak üzere...


Yumurta akını tuzla kar haline gelip katılaşana kadar mixerda çırpıyoruz.

Un, maden suyu, sıvıyağ,tuz ( ben çeşni tuz ve hardal tozu kullanıyorum) mixerda çırpıyoruz ya da elde telle hızlıca iyice karıştırıyoruz. Koyuca boza kıvamına gelmesi gerekiyor. Elle çırpılmış yumurta akını ekliyoruz. Soğan halkalarını bu karışıma iyice bulayıp kızgın yağda kızartıyoruz.

Mutlu, sağlıklı ve güzel bir haftasonu dileklerimle...

9 Comments:

At 9:19 ÖS, Anonymous Adsız said...

kızarmış soğan halkalarını hep dışarıya yemeğe çıktığımız da yerdik.. Burada tarifini görünce sevindim. Yapımı da kolaya benziyor.. Ellerinize sağlık

Sevgiler Aylin

 
At 7:05 ÖS, Blogger begüm said...

Bitkiselsabun merhaba,

Teşekkürler...Tarifleri deneyince bana da haber ver olur mu? Bu arada senin apple pie tarifine de baktım çok başarılı...

sevgiler

 
At 7:09 ÖS, Blogger begüm said...

Pandora merhabalar,

Mutfağımı ziyaret ettiğine çok sevindim.Pek çok kişinin beni ziyaret ettiğini biliyorum da böyle bir merhaba demek bile beni çok mutlu ediyor... Benim gibi soğan halkalarını seviyorsan bu tarif gerçekten başarılı... Denersen bana yine yaz olur mu çok sevinirim.

Görüşmek üzere
Begüm

 
At 7:10 ÖS, Blogger begüm said...

Aylin merhabalar,

Evde yapılmışı bir başka oluyor... Umarım beğenirsiniz...

Sevgiler
Begüm

 
At 8:42 ÖS, Blogger Tijen said...

kardesim bayilirdi bu sogan halkalarina.
ben hint isi yapardim. nohut unu, biraz kimyon, biraz deniz tuzu suyla karisir ve bulamaç haline getirilir. sonra sogan halkalari bulanir, kizgin yaga...
bir de öyle dene derim.
siten hayirli olsun.
sevgiyle,
tijen

 
At 10:18 ÖS, Blogger begüm said...

Sevgili Tijen Teşekkürler.Tariflerin her zaman farklı ve güzel... Tabi ki diğer tüm tariflerin gibi bunu da hemen deneyeceğim...

Sevgiler
Begüm

 
At 5:14 ÖS, Anonymous Adsız said...

Birde bira ile karistirdiklarini duymustum, annem de oyle yapardi. Acaba mayali birseyle karistirmak mi gerekir?

 
At 6:27 ÖS, Anonymous Adsız said...

tariF için çok teşekkürLer
gerçekten çok güzeL
eLLerinize sağlık..:D

 
At 7:49 ÖS, Blogger Unknown said...

süper oldu bıraz once nişanlıma yaptım parmaklarını yiyordu :)tesekkurler

deniz

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors