sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

06 Mart, 2006

Tarçınlı ve cevizli kahvaltılık çörekler...

Bugün(pazar) Ankara'da hava o kadar güzeldi ki ...Günlüğümü çocukları uyuttuktan sonra yazmaya vakit bulabildiğim için tarih Pazartesiye kaydı maalesef. Ailecek güzel bir kahvaltı ve arkasından AOÇ Hayvanat Bahçesine bir gezinti. Artık anlaşılıyor ki kimse içerlerde durmak istemiyor, güneşin sıcacık ışıkları altında özgürce dışarlarda dolaşmak istiyor...

New York'un meşhur Magnolia Bakery'sinin bir tarifiyle yapılan çörekler aslında kahvaltılık çörekler... Ama o kokuları ve tatları yok mu...Bence her an her dakika ve her öğünde yenilebilecek lezzette...

Tarçın ve cevizli kahvaltılık çörekler



Malzemeler

3 su bardağı un

1 1\2 çay kaşığı karbonat

1 1\2 çay kaşığı kabartma tozu

3\4 su bardağı yağ ( ben yarısını tereyağı yarısını sıvıyağ olarak kullandım)

1 1\2 su bardağı şeker

3 büyük yumurta ( oda sıcaklığında)

1 1\2 çay kaşığı vanilya

1 1\2 su bardağı yoğurt

Üstü için

1 1\3 subardağı esmer şeker

2 su bardağı iri dövülmüş ceviz

2 çay kaşığı tarçın

Yapılışı

Fırını önceden ısıtıyoruz. Muffin kaplarımızı yağlayıp hazırlıyoruz. Bu tarifle ben 24 çörek yaptım.Un, kabartma tozunu ve karbonatı elekten geçirip bir kaba alıyoruz.

Yağı ve şekeri robotta krema haline gelene dek çırpıyoruz. Yumurtaları tek tek karışıma ekliyoruz ve her eklemeden sonra çırpıyoruz. Vanilya ve un karışımını ekliyoruz. Yoğurdu da ekleyerek kalıpların yarısına gelene dek kaşıkla koyuyoruz. Üstelerini tarçın, ceviz ,şeker karışımından bolca (yaklaşık 1 çorba kaşığı kadar) muffinlerin üstlerine koyup fırınlıyoruz. 180 derecede 20-25 dakika pişiriyoruz.

6 Comments:

At 9:49 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Bence de her öğün yenir bunlar! Ama kahvaltıda daha da güzel gider.. Ben yine evde olmak istiyoruuum:(

Kurs biraz ağrıya sebep olmuş galiba Begümcüm, ama ortaya nefis şeyler çıkacağını biliyorum! Eline sağlık ve kolay gelsin..

 
At 11:39 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Begümcüm merhaba süper lezzetli görünüyorlar, ellerine saglık, en yakın zamanda denemek istiyorum. Bende yeni sayfa actım ziyaret edersen sevinirim www.blogcu.com/tugbaakin

 
At 3:46 ÖS, Anonymous Adsız said...

Canım arkadaşım, yaptıklarının tadına da bakabildiğimiz için çok şanslı olduğumuzu düşünüyorum. Bu harika lezzetle günümüze renk kattığın için çok çok teşekkürler. Harika olmuş. Ellerine sağlık......

 
At 4:17 ÖS, Anonymous Adsız said...

CANIM ARKADASIM , ELLERINE SAGLIK
BU GUZELLIKLERI YEMEK ICIN BUTUN GUN AC KALMAYA DEGER. SEN YINE DE BIZE ALDIRMAYIP YAPTIGIN HARIKA PASTALARI GETIRMEYE DEVAM ET...

 
At 4:23 ÖS, Blogger begüm said...

Selmoşum ve Meriçciğim,

Sizler harikasınız ve yaptıklarımı beğenmeniz bana tüm yorgunluklarımı unutturuyor ve yoluma devam etmemde bana güç veriyor.

Selmoşum inşallah az kalorili gıdaları da yakında yapmaya başlayacağım.

Sizleri çok çok öptüm...

Begüm

 
At 8:40 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begumcum, umarim ctesi gununun yorgunlugunu atmissindir. Coreklerde guzel olmus, eline saglik...

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors