sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

19 Mart, 2006

Tatlı lor poğaçası...


Bugün esasında Derin'in doğumgünü için hazırladığım ve herkesin ne zaman yapsam çok beğendiği apple pie tarifini vermeyi planlıyordum ancak pazar günü kahvemizin yanına yaptığım İnci'nin spesyallerinden lorlu poğaçaları yapınca o kadar güzel oldular ki bugün taze taze onları yazayım dedim. Haftaiçi de doğumgünü cupcake tariflerini ve apple pie'da yazacağım, resimleri ve tüm hazırlıkları tamam çünkü.

Bugün için yaptığım bu lorlu poğaçaların lezzetleri inanılmaz... Hamur çok gevrek ve içi krema haline gelmiş lorla dolu... Muhteşemler, denemenizi tavsiye ederim inanılmaz bir tat...

Lorlu Kurabiye

Malzemeler
( 14 adet )

200 gr tereyağı ( orjinal tarif böyle, ben 100 gr. tereyağı ve kalanı sıvıyağ koydum çok güzel oldu)

125 gr. yoğurt ( 1\2 su bardağı)

400 gr. un

İç malzemesi

250 gr. tuzsuz lor peynir

250 gr. şeker

Karıştırılıp en az bir gece buzdolabında bekletilecek. Ben 3-4 gün önce yapmıştım içi, poğaçaları yapmaya fırst olmayınca kaldı ama tadı çok güzelleşmişti durdukça.

Yapılışı

Fırın 190 dereceye ayarlanır. Fırın tepsisisi yağlı kağıtla kaplanır.Hamurun malzemeleri karıştırılır ve iyice yoğrulur. Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar alınır ve elle unlu tezgahta yuvarlak açılır, içine lor konup üstten kapatılır. 190 derecede üstü kızarana kadar pişirilir. Poğaçalar ılıkken üzerine bolca pudra şekeri serpilir.




9 Comments:

At 12:41 ÖS, Blogger Safran said...

Merhaba Begüm, tariflerin çok güzel...Lorlu poğaça tarifinin bir benzerini ben de sık sık yaparım,gerçekten hoş oluyorlar, pastalarının sunumuna da bayıldım, ellerine sağlık, sevgiler...

Safran

 
At 12:44 ÖS, Blogger Nezaket said...

Cok guzele benziyorlar. Begumcum, bir sey sormak istiyorum kurabiyeleri de servis etmeden bir gun once hazirlasak ve servis ederken pudra sekerini doksek nasil olur? daha dogrusu 2.gun kurabiyenin tadi ilk gunden farkli mi oluyor? Misafir gelecegi gun malum biraz yogun oluyor ya insan, acaba diyorum onceden hazirlanabilinir mi? (umarim ne demek istedigimi anlamissindir, aceleden boyle yaziyorum) Cok operim...

 
At 2:28 ÖS, Blogger begüm said...

Safran merhaba,

Teşekkürler. Pastalar çocukların da ilgi odağı oldu... Şekerler ve bonibonları yemeğe bayılıyorlar... Ben de en kısa zamanda senin ziyaretine geleceğim...

Sevgiler

 
At 2:35 ÖS, Blogger begüm said...

Nezaketcim merhaba,

Ertesi gün de çok güzel oluyorlar da ilk pişriklerinde bir başka güzel. Hemen yapılıyorlar bence misafir geleceğinde yap. Pudra şekeri de ılıkken dökülüyor hamurda şeker yok ya hamur o tadı çeksin diye...

Kolay gelsin...

Begüm

 
At 5:30 ÖS, Blogger Nezaket said...

Tamam Begumcugum, anladim. Dener denemez sana haber veririm. Tesekkur ederim

 
At 7:22 ÖS, Blogger Binnur A. Ö. said...

Begümcüm
ben bir logo ve alt blog olusturdum seesli kitap okumak isteyenler icin.
istersen sayfamın sol tarafındaki logoya bir tıkla (kitap okuyan adam cizimi)

Desteklersen sevinirim.

Sevgiler

 
At 12:22 ÖS, Blogger HUYSUZBALIK said...

Begümcüm tarifini uyguladım ve çok memnun kaldım. Sayfamda da yayınladım. Bu harika tarif için teşekkürler. Sevgiler...

 
At 10:26 ÖÖ, Blogger begüm said...

Esincim merhablar,

Sayfaya baktım, sağol bu kurabiyeyi yapan herkes çok beğeniyor... Senin de ellerine sağlık.

Görüşmek üzere

Sevgiler

 
At 11:05 ÖS, Blogger HUYSUZBALIK said...

Kesinlikle güzellerdi. İkinci kez komşjumun isteği ile yaptım. :) Sevgiler...

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors