sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

07 Mart, 2006

Tonlu patates köftesi ve Yiyorum Büyüyorum


Geçen gün sabah Zümrütten bir mail aldım. İnternette gezerken sweet kitchen'a rastlamış ve merhaba demek istemişti. İkimiz de TED Ankara Koleji mezunuyduk ve böylece tanıştık.Ben Zümrüt'ün çocuklara yönelik bir yemek kitabı yazdığını o zaman öğrendim. Kitaptaki yemekleri çocuklara yapmaya başladım, çocuklar zevkle yediler ( tabii bu arada büyükler de...). Tarifler çok pratik ve lezzetli . Burada " Yiyorum Büyüyorum"'dan tarifini vereceğim tonlu patates köftesi çocukların akşam menüsüydü ve maalesef bana sadece küçücük tadımlık bir parça kaldı...

Tonlu patates köftesi

Malzemeler

1 küçük kutu yağsız ton balığı ( evde zeytinyağında olan vardı, süzüp kullandım)

5-6 yemek kaşığı patates püresi

galeta unu

Yapılışı

Önceden hazırlanan soğutulmuş koyu kıvamlı patates püresinin içerisine suyu süzülmüş ton balığı eklenip karıştırılır. ( Ben 1 büyük haşlanmış patatesi ezip biraz tuzladım ve 1 kaşık zeytinyağı karıştırıp yaptım püreyi, bence büyükler için yapıyorsak baharatlar eklenerek harika olabilir!...)

Yuvarlanıp şekil verilir

Galeta ununa bulanıp önlü arkalı kızartılır.

Bebeklik dönemi ertesi büyükler gibi beslenmeye başlayan çocuklar daha önce tatmadıkları görüntüsü, kokusu farklı olan yemekleri denemek konusunda istekli olmayabilirler. Yemek reddetmek, sürekli aynı yemeği yemek istemek, yemek yemenin süresini uzatmak annelerin 2-3 yaş döneminde yaşadıkları problemlerdendir. Hareketli ve bol sancılı bu çocukluk döneminde çocuklar annelerinden kesintisiz ilgi beklerler. Anne, yemek dahil herşeyi hızla ve en pratik şekliyle yapmalıdır. Anneler için yemek saatleri günün en telaşlı dakikalarıdır. Organize olmak kesin-bir gerekliliktir ve zaman kazandıracak her ayrıntı anne için önemlidir.

Yemek yedirmek ve doyurmak kültürel yapımızda anneyi tatmin eden ve çocuğuna iyi baktığını hissettiren en önemli duygulardan biri olduğu için yemeğini yemeyen çocuk her zaman üzüntü kaynağıdır. Çocukları sağlıklı, dengeli ve çeşitli yemekler konusunda teşvik etmek ve besleyici gıdalarla güzel yemekler hazırlamak annelerin birincil hedefidir.

“Yiyorum Büyüyorum” adlı çocuk yemekleri kitabının kaleme alınma amacı anne-babaların çocuklarına yemek yaparken yaşayabilecekleri seçim sıkıntılarını biraz olsun kolaylaştırıp, onlara zaman kazandırmaktır. Yapılan yemeklerin çocukların yemekten hoşlanacağı kadar lezzetli ve onların sağlıklı birer yetişkin olmalarını sağlayacak kadar besleyici olmaları kitaptaki tariflerin ortak noktasıdır.

Yemek yaparken yapay katkı maddelerini kullanmamak, tuz, yağ ve şeker tüketimi kısıtlı tutmak, ocak üstü ve fırın gibi pişirme yöntemlerini tercih etmek gibi konular çocuklar söz konusu olduğunda daha da önem kazanır. Tariflerde bu hususlar dikkate alınmıştır.

“Yiyorum Büyüyorum” da 10 kategori altında toplanmış 109 yemek tarifi ve anne-çocuk ve yemek üçgenini irdeleyen düz metinler bulunmaktadır. Anneler tarifleri okurken çocuklarında bir kitabı ellerinde tutma ve sayfalarını karıştırma alışkanlığını kazanmaları düşünülerek kitabın sayfaları 150 den fazla çocuk dünyasına ait illustrasyonlarla süslenmiştir.

Hayatın bu en önemli faaliyetini en zevklilerinden biri haline getirmek ve sağlıklı beslenme ile önlenebilecek hastalıklara dur diyebilmek için anne-babaların en doğru başlangıçları yapmaları dileğiyle...
Annelerin yaptığı yemekler her zaman daha zevklidir.

İletisim icin: yazar@yiyorumbuyuyorum.com

1 Comments:

At 1:49 ÖS, Blogger DAMLA said...

Merhaba,
Sibel'in sayfasına bıraktığınız yorumlardan buldum sayfanızı, çok hoş şeyler var... Hergün ziyaret edileceklere ekleyeceğim :))
Bu arada TED ve ODTÜ Ekonomi ve Bankacı!! çok tanıdık geldi birden . Benim eşim de aynı okullardan mezun ve kısa zaman öncesine kadar bankacıydı!!... Gerçi sizden büyük 40 yaşında ama kim bilir belki tanışıyorsunuzdur!!..
Sevgiler

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors