sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

15 Mart, 2006

Çıtır fırın patates


Bugün çocuklara akşam yemeği için tavuk yapmıştım. Yanına çıtır fırın patates yapmaya karar verdim. Bu aralar patateslerin de tadı harika olduğu için öğünlerde sık sık kullanıyorum.

Çıtır fırın patates

Malzemeler

3 büyük patates ( yuvarlak ince dilimlenecek)

1 adet büyük soğan ( ince ince çintilmiş)

3 yemek kaşığı un

1 1\2 su bardağı süt

1\2 bardak rendelenmiş eski kaşar

1\4 bardak parmesan peyniri

200-250 gr karnıbahar ( çiçeklerine ayrılmıış ve küçük küçük doğranmış)

1\2 su bardağı mısır gevreği ( robotta çekilmiş)

Yapılışı

Fırını önceden 200 dereceye ısıtıyoruz. Pişirme kabımızı yağlıyoruz.

Bir kapta 1 yemek kaşığı tereyağı ve 2 kaşık zeytinyağını eritip unu ekliyoruz ve kavuruyoruz. İstediğimiz miktarda tuz, karabiber sarımsak tozu ekliyoruz. Sütü de ekleyip koyulaşana kadar karıştırıyoruz. Peynirleri karıştırıp ocağın altını kapatıyoruz.

Diğer bir kapta ince doğranmış soğanı çok az suyla kavuruyoruz.

Patateslerin her tarafını tuzla ovalıyoruz ve yağlanmış fırın kabının en altına diziyoruz. Bunun üzerine soğanı yayıyoruz. Üstüne karnıbaharı yayıyoruz ve peynirli sosla üstünü kaplıyoruz. Aleminyum folyoyla kabın üstünü kapatıp 45 dakika pişiriyoruz. Aleminyum folyoyu kaldırıp mısır gevreğini en üste serpeleyip 10 dakika daha üstü kızarana kadar pişiriyoruz.

15 Comments:

At 4:17 ÖÖ, Blogger Hanife said...

Cok guzel bir tarif bu. Ellerinize saglik, mutlaka deneyecegim..
Sevgiyle..

 
At 8:11 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Akşam yemeği için pratik ve çok leziz olduğu belli bir yemek. Benim için ana yemek olabilir, yanına salatayla tabi:) Eline sağlık!

 
At 8:30 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Begüm Hanım, Sitenizi yeni keşfettim. Neredeyse her gün yada gün aşırı güncellediğiniz sayfalarınızı takip etmek bana çok büyük keyif veriyor. Çünkü tarifler hem pratik, hem de lezzetli. Sizlere değişik tarifler göndermek isteyen izleyicileriniz olabilir. Bunun için de bir köşe ayırabilirseniz çok memnun oluruz. Başarılar

 
At 9:06 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

begum`cugum citir firin patates tam bizim ailenin damak tadina gore. Muhtesem de gorunuyor. Bunu ben farkli sebzelerle de deneyebilirim diye dusunuyorum.

 
At 9:26 ÖÖ, Blogger begüm said...

Herkese günaydın,

Gününüz güzel geçsin. Yorumlara çok çok teşekkürler...

Hanife etlerin yanına çok pratik ve lezzetli oluyor. Yemek yoksa hemen yapılabiliyor.

Sibelcim

Gerçekten tam sana göre. Yalnız tabi mutlaka bol salata olmalı yoksa nasıl doyulur... Ben diyette sadece sebze yediğim günlerimde ciddi acıkıyorum.Çok öptüm..

Sevgili anonymous,

Teşekkürler. Siteye hergün yeni birşeyler eklemek benim de hoşuma gidiyor çünkü boş zamanlarımda mutfakla ilgili herşeyden hoşlanıyorum....Bana ulaşın yazan yerden bana mail atarsanız isminiz ve tarifinizle birlikte tarifinizi dener ve isminizle birlikte yayınlarım memnuniyetle...

Sevgiler

Selmoşum günaydın,

Patatesi beğendiğine sevindim. Artık haftasonu yapar bana da haber veririsin... Böyle sebze tarifleri arada sırada da olsa vermeye devam edeceğim...

Öptüm

Begüm

 
At 11:15 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm,tarirler gerçekten harika.Buarada rejimlerimize ne olacak bilmiyorum.Biz ailecek karnıbaharı pek sevmeyiz alternatif ne kullanabilirim?Ya da kullanmasam ne olur?ZEYNEP

 
At 11:23 ÖÖ, Blogger begüm said...

Zeynep merhabalar,

Benim aileye yapıp,en sevdiğimiz tarifleri siteye koyuorum. Çok haklısın kilo hepimizn derdi. İşte haftada bir iki gün kaçamak yapıp diğer günler sıkı şekilde meyve ve sebzeyle geçirmek gerekiyor. Patates tarifine karnıbahar koymasan olur sadece patatesle yapılabilir. Ya da et seviyorsanız salam, sosis gibi eklemeler olabilir, brokolli olabilir...Karnıbahar sevmeseniz de az miktar koyup deneyebilirsin belki de sosun arasında kaynayıp gidiyor ve böylece belki seversiniz...

Sevgiler
Begüm

 
At 11:24 ÖÖ, Blogger Binnur A. Ö. said...

Sevgili BEgum,
BU patates sadece ufaklıklara değil bize de hitap ediyor. Ancak parmesan peyniri yerine bşka bir çözüm bulmam gerek..
Sevgiler

 
At 11:31 ÖÖ, Blogger begüm said...

Binnur günaydın,

Tabi bu bize göre aynı zamanda. Parmesan yerine kaşar miktarı arttırılabilir ya da sert cinsinden sevdiğiniz başka bir cins peynir eklenebilir...
Nehiri öpüyorum
Sevgiler

Begüm

 
At 1:47 ÖS, Blogger begüm said...

Canım arkadaşım,

Çok çok teşekkürler. Mutfağı çok iyi olan ve tatlıları harika yapan biri olarak siteme yeni tarifler bekliyorum senden. Blogumu beğenmene çok çok sevindim...

Öpüyorum
Begüm

 
At 8:09 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begumcugum, eline saglik cok begendim tarifini. Bloglarda gordugum patates tariflerini sirayla deniyorum, senin tarifde deneyecegim. Hoscakal, opuyorum

 
At 1:59 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begüm Hanım Zeytindalı Beray Hanımla bir akrabalığınız var galiba. Bu kekin tarifini sitesinde vermişti. Kendisi Sevin Hanım için mutfak perim diyordu. Sadece merak ettim.

Sevgiler

Çiğdem

 
At 2:15 ÖS, Blogger begüm said...

Çiğdem Hanım,

Sevin çok yakın arkadaşım ve Beray da arkadaşım Sevin vasıtasıyla.

Sevgiler

Begüm

 
At 10:58 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

CANIM BEGUM`UM
PAZAR GUNU FIRINDA CITIR PATATES YAPTIM.MUHTESEM OLDU.BILIYORSUN BIZIMKILER YEMEK KONUSUNDA PROBLEMLIDIRLER,HERSEYI YEMEZLER.BEN DE ONUN ICIN TEREDDUTLE YAPTIM,YEMEZLERSE HEPSINI BEN YERIM DIYE DUSUNDUM AMA NERDEYSE BANA KALMAYACAKTI.NEFIS OLMUSTU,KARNIBAHAR DA ICINDE ERIYOR HIC BELLI OLMUYOR (YALNIZ BEN KARNIBAHARLARI COK KUCUK CICEKLERE AYIRDIM.)FAKAT HARIKA BIR LEZZET VERIYOR.SAGOL ARKADASIM'ELLERINE SAGLIK.

 
At 10:01 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

arkadaşım ellerine sağlık karamel soslu kekin tadıda göründüğü kadar güzel.Çalışma arkadaşlarını da unutmadıgın için çok teşekkürler canım.harikasın.....
merih

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors