sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

20 Nisan, 2006

Baharatlı tavuk ve çikolatalı akan kek...

Bugün akşam pişirdiğim tavuğu çocuklar çok seviyor. Melis'in ısrarları sonucu bloga koymaya karar verdim. Aslında bu tavuğu yaptığınızda tek bir parçanın dahi kalmayacağından eminim...
Çikolatalı akan kek ise geçen gün kanalları zaplarken digitürk home tv kanalında yapılan bir tatlı . O kadar hoşuma gitti ki hemen not aldım. Bizim familya gibi çikolata tutkunlarına birebir... Pişirdiğinizde kenarları kek gibi oluyor ve ortası da oldukça yumuşak kalıyor, yapımı kolay tat muhteşem...Tam çikolatakoliklerin krizlerini yatıştıracak cinsten...

Baharatlı tavuk


800 gr tavuk göğüs kuşbaşı ( Banvit tavuk göğüs 1 paket kullanıyorum)

1 su bardağı galeta unu

1 çay kaşığı karabiber

1 tatlı kaşığı kekik

1 tatlı kaşığı kurutulmuş maydanoz

1 tatlı kaşığı sarımsak tozu

1 tatlı kaşığı hardal tozu

2 yumurta ( hafifçe çatalla çırpılacak)

Yapılışı

Kuşbaşı tavukları havlu kağıt yardımı ile iyice kuruluyoruz.

Bir buzdolabı poşeti torbasına galeta unu ve tüm baharatları koyup iyice karıştırıyoruz. Tavuk parçalarını önce yumurta içine atıp iyice buladıktan sonra torbanın içine koyup iyice karışıma bulanmalarını sağlıyoruz. Bu bulama işlemini 800 gr tavuk için 3-4 seferde yapıyorum.

Teflon tavaya çok az sızma zeytinyağıyla bulayıp 1 çorba kaşığı kadar tereyağını kızdırıp tavukların iki tarafını da iyice kızartıyoruz. yanına fırınlanmış sebzelerle servis yapıyoruz.

Çikolatalı akan kek

Malzemeler

2 paket kare çikolata ( 160 gr.)

2 çorba kaşığı tereyağı

1 çorba kaşığı kakao

2 yumurta

1/2 su bardağı şeker

1\4 su bardağı krema

1 paket vanilya

1\2 su bardağı elenmiş un

Yapılışı

Fırınımız 180 dereceye ayarlıyoruz. Çikolatayı küçük küçük doğrayıp tereyağı ile birlikte mikrodalgada eritiyoruz. Erittiğimiz karışıma kakaoyu ekleyip karıştırıyoruz.

2 yumurta ile şekeri mixerda kar haline gelene kadar karıştırıyoruz. İçine çikolata karışımını, kremayı,vanilyayı ve unu ekleyip ısıya dayanıklı kaplara üstten bir parmak kalacak şekilde boşaltıyoruz.

180 derece sıcaklıkta tam 27 dakika pişiriyoruz.

12 Comments:

At 3:12 ÖS, Blogger Nilüfer said...

Merhaba,
Çok benzer bir pasta yapmışız, elinize sağlık... :)
niluferile.blogspot.com

 
At 3:21 ÖS, Anonymous Adsız said...

bu çok güzel gözüküyor, ben bir sufle hastası olarak bunu denemek istiyorum. ellerine sağlık tariflerin çok güzel

 
At 4:54 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begüm Hanım,

Her gün yeni bir tarife bizleri öyle kötü alıştırdınız ki. Göremeyince yüzümüz asılır oldu. Hızınıza yetişemiyoruz. Hem çalışıp, hem de bu kadar marifetli olmak... Ne diyeyim... Ev halkı kıymetinizi bilsin. Başarılar.

 
At 7:27 ÖS, Blogger ZeYNeP said...

Çikolatalı bu tarz tatlılara yorum yazmadan edemiyorum, ellerinize saglık, çok güzel kabarmışlar,

Sevgilerimle,
Figen

 
At 11:15 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begumcugum, bunu butun ictenligimle soyluyorum, gercekten enerjine ve uretkenligine hayranim. Ustelik cok da pratiksin. Verdigin bu iki guzel tarif de hem pratik hemde cok lezzetli belli. ellerine saglik, cok opuyorum, iyi bir hafta sonu gecirmen dilegiyle

 
At 11:16 ÖS, Blogger Tijen said...

of of! çekiyor iste insanin cani çikolatali bir kek. sen yapmissin, biz yiyememisiz...
olsun, gönüller bir olsun!
tijen

 
At 10:30 ÖÖ, Blogger begüm said...

Herkese merhabalar,

Haftasonu internet bağlantı hattıma yabancı bir zattın girerek şifrelerimle oynaması sonucu interenete bağlantım kesildi. Dolayısıyla internete hiç giremedim kusura bakmayın.

Nilüfer merhaba az sonra senin siteni de ziyaret edeceğim teşekkürler...

Zuzum merhabalar

Sen de benim gibi sufle hastasıysan daha önceki aylarda çok kolay ve değişik bir sufle tarifi vermiştim. Onu denemeni isterim çok başarılı ve çok lezzetli oluyor...Teşekkürler...

Begüm

 
At 11:41 ÖÖ, Blogger begüm said...

Anonymous merhabalar,

Mutfakla ilgili yaptığım herşey beni mutlu ediyor ve rahatlatıyor. Hele çevremdekiler şu pastayı şu yemeği yaptık keyifle yedik gibi yorumlarını iletiyorlar sizlerden de böyle commentler alınca enerjim daha da artıyor...Kaliteli ve düzgün yemek yaşamın büyük keyiflerinden... Bu hafta seyahatim var ve bir de internetim bozulunca sayfayı yenileyemedim. Ancak dönüşüm hızlı olacak (:

Görüşmek üzere...
Begüm

 
At 11:46 ÖÖ, Blogger begüm said...

Figen, Nezaket Tijencim,

Ben dostlarla birlikteliği çok seviyorum. Keşke aynı şehirde olabilsek bir kahve ile sohbetler yapsak çikolatalı tatlılar eşliğinde...

Nezaketcim çok teşekkürler. Hepimiz için durum aynı... Herkes bir yandan işine ailesine koşuşturuyor bir yandan blog faaliyetlerine devam ediyor. Hepimizin ellerine sağlık arkadaşım...

Herkese sevgilerimle
Begüm

 
At 3:04 ÖS, Anonymous Adsız said...

bu kek kaç kişilik acaba,kıvamı nasıl ve karışımın yarısı sonra pişirilebilir mi? sevgiler

 
At 4:33 ÖS, Blogger begüm said...

Merhabalar,

Bu kek çikolatalı sufle gibi, 4 adet küçük sufle kabını dolduracak kadar malzeme oluyor. Dışı kek kıvamında içi yumuşak oluyor. Yarısını daha sonraya saklamak iyi bir seçenek olmayabilir çünkü yumurtaları iyice çırpıp kabarmasını sağlıyoruz.

Görüşmek üzere
Begüm

 
At 4:33 ÖS, Blogger begüm said...

Merhabalar,

Bu kek çikolatalı sufle gibi, 4 adet küçük sufle kabını dolduracak kadar malzeme oluyor. Dışı kek kıvamında içi yumuşak oluyor. Yarısını daha sonraya saklamak iyi bir seçenek olmayabilir çünkü yumurtaları iyice çırpıp kabarmasını sağlıyoruz.

Görüşmek üzere
Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors