sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

10 Nisan, 2006

Damla çikolatalı minik keklerim....


Bugün en sonunda uzun süredir istediğim mini mini kekler yapabileceğim kalıplardan aldım. Meliste görünce bayıldı ve kapları kullanmak için mutlaka kek yapmaya karar verdik. Doğal olarak bizim ev ahalisine neli kek yapalım deyince çikolatalı dışında başka cevap alma şansım yoktur. Nitekim öyle oldu ve bende damla çikolatalı bu çok sevdiğim kek tarifini yapıp altı minik kek kalıbına bölüştürdüm. Birazı arttığından ikinci kere iki mini kek daha pişirdim. Çok şirin oldular...

Damla çikolatalı minik kekler


Malzeme

3 su bardağı elenmiş un

1 paket kabartma tozu

1\2 tatlı kaşığı tuz

2 su bardağı şeker

1 su bardağı sıvı yağ ( normal tarif eritilmiş tereyağıyla ama ben bir bardağın altına 1 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı koyup üstünü soyola ile tamamladım ki tereyağı kokusu olsun diye)

1 paket vanilya

4 yumurta

3\4 su bardağı süt

2 su bardağı damla çikolata

Yapılışı

Fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz. 26 cm.lik kek kalıbımızı yağlayıp unluyoruz. Benim kalıbım gibi ise 8'e böleceğiz hamuru.

Bir kapta un, kabartma tozu ve tuzu karıştırıyoruz.

Şeker, yağ ve vanilyayı robotta krema haline gelene kadar çırpıyoruz. Yumurtaları teker teker ekleyerek çırpıyoruz. Unu ve sütü biraz süt biraz un olarak dönüşümlü karıştırıyoruz. Damla çikolatalarımızı ekleyip kak kalıbımıza döküyoruz. 180 derecede 1 saat ya da ortasına bıçak batırdığımızda bulaşmayana kadar pişiriyoruz.

7 Comments:

At 1:13 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Ellerinize sağlık.. Yaptığıklarınızın tümü çok lezzetli görünüyor..Hem bankacılık, hem çocuklar ve evlilik ve hem de bu kadar lezzetli yiyeceklerle siteyi bu denli güncel tutmak .. bravo diyorum size eski bir bankacı olarak...Eren

 
At 1:37 ÖÖ, Blogger Nezaket said...

Begumcugum, lorlu kurabiyeleri ancak bugun yapabildim. Cok begendik gercekten. Oyle de kolay yapiliyorki. Cok tesekkur ederim tarif icin. Ayrica minik keklerin de cok sirin olmuslar. Eline saglik..

 
At 8:38 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Ben bayılıyorum bu minik keklere! Böyle bir kalıp hiç görmedim burada ama, görsem alacağım hemen. Ebatları nasıl oluyor bunların Begüm, yani muffinden daha iriler sanırım, bir kek 2 kişilik mi oluyor tek kişilik mi? Damla çikolata benim de kekte favorilerimdendir, ellerine sağlık:)

 
At 9:59 ÖÖ, Blogger begüm said...

Günaydın herkese güzel bir gün diliyorum....

Eren Hanım çok teşekkürler... Uykularımdan biraz fedakarlık ediyorum, çocuklar yattıktan sonra faaliyetler başlıyor. Zor kısmı resimleri çekmek, iyi bir resim yakalamak ve tarifleri siteye yazmak. Bunlar vakit alıyor. Sizin gibi böyle yazanlar, çevremden duyduklarım beni son derece motive ediyor...

Görüşmek üzere
Sevgiler
Begüm

 
At 10:04 ÖÖ, Blogger begüm said...

Nezaketcim günaydın,

Kurabiyeleri beğendiğinize çok sevindim. Keklerimi bundan sonra hep minik minik yapacağım herhalde gerçekten sevimli oldular.

Çok öptüm
begüm

Sibelcim günaydın

Muffinden evet büyükler neredeyse 2 muffin gibi. Evet ikiye bölmek bizim gibi az yemeye çalışanlar için uygun. Kekler fırından yeni çıktığı zaman bir tanesi terddütsüz yenebilir damla çikolataları seviyorsan eğer.

Seni öpüyorum...

Begüm

 
At 12:25 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

canım rüyalarım gerçek oldu.iyiki bi lokma yemişim.bizim çekirgeler dıbine darı ekti.ellerine sağlık.

 
At 12:46 ÖS, Blogger Tuz ve Biber said...

Begüm merhaba,
keklerin gerçekten çok güzek görüyor hele çikolatalı olması da ayrı bir olay tabi.. Ellerine sağlık..
Evren

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors