sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

19 Nisan, 2006

İçi zeytinli top kurabiyeler



Yarın çok eski ve özel bir dostla annemde beş çayına davetliyiz. Eski günlerin yad edileceği yarını iple çekiyorum. Bu özel buluşmaya tuzlu bir kurabiye hazırladım. Peynir ağırlıklı incecik bir hamur içinde kırmızı biberli ve bademli yeşil zeytinlerin olduğu top kurabiyeler ...

İçi zeytinli top kurabiyeler

Malzemeler

( 15 adet kurabiye için)

1\2 su bardağı un

1\2 çay kaşığı acı kırmızı biber

2 çorba kaşığı tereyağı

1 su bardağından 2 parmak eksik rendelenmiş parmesan ya da eski kaşar

15 adet biberli,bademli yeşil zeytin

1 yumurta hafifçe çırpılmış

süslemek için haşhaş tohumu

Yapılışı

Yağ, un ve kırmızı biberi yoğuruyoruz.Peynir rendesini de ekleyerek yoğurup top haline getiriyoruz hamurumuzu. Hamur tam birleşmezse üstüne çok az zeytiyağı gezdirirseniz hamur hemen toparlanır.Strech kağıda sarıp buzdolabında yarım saat bekletiyoruz. Fırınımızı 200 dereceye ayarlıyoruz. Daha sonra hamuru tezgahın üzerinde yuvarlayıp incelterek uzunluğu yaklaşık 30 cm bir hale getirip bıçakla 15 parçaya bölüyoruz. Parçaları avucumuzda yuvarlak şekillendirip ortasına bütün olarak yeşil zeytini koyup avucumuzda sıkıp yuvarlayarak top haline getiriyoruz. Tepelerini yumurtaya batırıp sonra da haşhaşa batırıyoruz. 200 derece fırında yaklaşık 15 dakika ya da kızarana kadar pişiriyoruz.

8 Comments:

At 8:56 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Günaydın Begümcüm, ne güzel olmuşlar bunlar böyle, hem de ortasında bütün bir zeytin var:) hem de bademli zeytin! (çalıştığım firmada yapılıyor bu zeytinler ama kurabiyeye koymak hiç aklıma gelmezdi doğrusu, valla şahane fikir!) Eminim 5 çayınız çok lezzetli ve keyifli geçecek...

Unutmadan, katmere içim gitti, becerebileceğime hiç ihtimal vermiyorum ama! Usta işi bunlar, off of bir fırın ekmek yemem lazım benim daha:(

 
At 9:46 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sibelcim günaydın ,

Sabah sabah içimi açtın. Sibel o bademleri nasıl koyuyolar elle mi..Ben bademli zeytin tutkunuyum da... Bu kurabiyenin hamuru peynir ağırlıklı olduğundan içi de zeytin gerçekten lezzetli birşey çerez gibi gidiyor..

Katmer inan göründüğü gibi zor değil. Ben de tek seferde hamuru kocaman açamıyordum o zaman hamuru 2ye 3e böl öyle yap. Oldukça kolay oluyor,hele senin gibi becerikli biri için. Zaten özel ve kalorili bir gıda herzaman yapılacak şey değil.

 
At 1:32 ÖS, Blogger Sibel said...

Begümcüm, evet bademleri elle dolduruyorlar zeytinlere. Çekirdekler makinede çıkartılıyor, sonra bademleri içşi teyzeler ve kızlar dolduruyorlar:) Bizimkiler eldiven kullanıyor ama başkaları nasıl yapar bilmem? (bizim zeytinler ihraç ediliyor, malesef iç piyasada yok) Sen ISO ve HACCP belgesi ara derim ben, aldığın tüm zeytinlerde.. çünkü kimi işletmeleri görsen ağzına zeytin koyamazsın!

 
At 8:18 ÖS, Blogger begüm said...

Sibel benim gibi pimpirikliye bunu söylemeyecektin...Zaten herşeyden şüphelenir oldum bir de şimdi zeytinler eyvahlar olsun...

Öptüm

 
At 8:37 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begumcugum, cok guzel bir tuzlu tarifi bu. Bademli zeytin alip en kisa surede uygulayacagim. Zeytin alirken de Sibel'in uyardigi noktalara mutlaka dikkat edecegim. Ikinize de cok tesekkurler. Sevgilerimle, opuyorum

 
At 7:59 ÖS, Blogger Alev said...

Begum
Bunlar pastanelerde yedigimiz zeytinli minik kuru pasta tadindami oluyor. Ben zeytin hastasiyim ve uzun zamandir buna benzer tarif ariyorum. Hamuru agizda dagilan bir kivamdami oluyor ?
Sevgiler
Alev

 
At 8:32 ÖS, Blogger begüm said...

Alev merhaba,

Bence pastane kurabiyesinden güzel nedeni ise eğer parmesan seviyorsan un az hamurun çoğu peynir. Tereyağ ayrı bir koku veriyor parmesanla birleşince. Hamur da tam dediğin gibi ağızda dağılıyor. Zetin seviyorsan bir kere dene derim sonra da bana haber verirsin değil mi?

Sevgiler
begüm

 
At 2:19 ÖS, Blogger Çukulata said...

Sevgili Begüm,

Bende tariflerinizi devamlı deneyenlerdenim.... Hepsi o kadar lezizler ki:))

Çok teşekkür ederim... Tariflerinizi bizlerle paylaştığınız ve bizleri mutlu ettiğiniz için....

Bugün blogunuza girebilecekmisiniz bilmiyorum ama bu akşam "İçi zeytinli top kurabiyeler"den yapmak istiyorum...

acaba hamurun içine maya veya kabartma tozu konulmuyor mu?

birde hamur yumuşak mı yoksa sert mi oluyor?

Müsait olduğunuz da cevaplandırabilirseniz çok sevineceğim...

Tekrar teşekkürler tüm yaptığınız lezzetleri bizlerle paylaştığınız için:))

Sevgiyle kalın....

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors