sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

12 Nisan, 2006

Çikolatalı karamel soslu dondurmalı pay




Dün akşam çok sevdiğimiz aile dostlarımız İmirzalıoğlu ailesi bizde yemektelerdi. Hollanda'dan easter tatili nedeniyle Türkiye'ye geldiler kısa bir süre için. Dün akşam ana yemek eşimin spesyali olan saç kavurmaydı. Bana da şehriyeli pilavı, değişik salataları ve tatlıyı yapmak düştü. Birde İnci muhallebili kadayıf yapıp gönderince soframız gerçekten yurtdışından gelen arkadaşlarımıza hazırlanan Türk yemekleri şekline dönüştü. Saç kavurmayı, salata tariflerini ve İnci'nin kadayıfının tarifini önümüzdeki günlerde aktaracağım. Benim hazırladığım dondurmalı pay tarifini veriyorum bugün size. Bu payın tabanı cheesecake tabanı gibi hazırlanıyor, tabanın üstüne hazırlanan karamel sos dökülüyor, dolgusu ise çikolata parçaları ve nescoffee eklenmiş dondurma ile yapılıyor. Tarif Chocolate Snowball'dan...

Çikolatalı karamel soslu dondurmalı pay

Malzemeler

1 su bardağı robotta ince çekilmiş çikolatalı bisküvi

2 dolu yemek kaşığı tereyağı

600 gr çikolata parçalı ya da çikolatalı dondurma ( ben bir kutu Algida çikolata parçalı dondurma kullandım)

1 tatlı kaşığı nescoffee gold

1\2 su bardağı damla çikolata veya ufalanmış bitter çikolata

Karamel sos

1\2 su bardağı şeker

1 tatlı kaşığı limon suyu

1\2 kutu krema ( küçük kutuların yarısı)

Yapılışı

Fırını 180 dereceye ayarlıyoruz. Bisküvi kırıntılarını erimiş tereyağı ile karıştırıp elle bastırarak pay kabımızın tabanına döşüyoruz. 5 dakika pişiriyoruz ve diğer hazırlıkları yapana kadar buzdolabına koyuyoruz.

Karamel sosu hazırlamak için şeker ve limon suyunu iyice karıştırıyoruz ve orta ateşte tahta kaşıkla devamlı karıştırıyoruz. Bir süre sonra şeker erimeye başlıyor ve karıştırmaya devam ediyoruz. Şeker karamel rengi alana kadar yaklaşık 4 dakika karıştırıyoruz. Kremayı ekleyip bir taşım kaynatıp ateşten alıyoruz. Pay tabanın üzerine karamel sosu yayıyoruz.

Dondurmayı deep freeze'den çıkarıp biraz yumuşatıyoruz. Mixerda krema haline gelene kadar eritmeden çırpıyoruz. İçine nescoffee ve damla çikolataları ekleyip payın üzerine düzgün olarak döküyoruz. Pay kabını strech ile kapatıp deep freeze'e koyuyoruz. Payımızı en az 3 saat deep freezede tutuyoruz. Servise başlamadan 10 dakika önce dondurucudan çıkarıyoruz ki servis yaparken kesmesi kolay olsun...

10 Comments:

At 11:24 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Günaydın,Hergün sitene girmeden yapamıyorum.Hafta sonu arkadaşlarıma romlu çikulatalı topları,meyveli turtanı ve doritoslu üçgen böreğini yaptım.Çok beğendiler sitenin adresini onlara da verdim.
Çikolatalı dondurmalı payın da muhteşem gözüküyor.En kısa sürede deneyeceğim.Görüşmek üzere Öpüyorum.Nevin

 
At 11:48 ÖÖ, Blogger begüm said...

Nevincim günaydın,

Yaptıklarının beğenildiğine ne kadar sevindim bilemezsin... Çok çok teşekkürler. E n kısa zamanda görüşürüz de size değişik tatlar yaparım inşallah...

Senemi de çok öptüm

Sevgiler

 
At 12:07 ÖS, Blogger begüm said...

Canım arkadaşım,

Teşekkürler... Sen tatlı canavarı olarak kalmaya devam et...Hem tatlı canavarı olup hem de böylesine fit kalabiliyorsan devam etmek lazım derim.

Çok öptüm
Sevgiler

Begüm

 
At 1:53 ÖS, Anonymous Adsız said...

MERHABA BEGÜM

Ellerine sağlık çok güzel gözüküyor. Yapmak istiyorum yalnız birşey sormak istiyorum kelepçeli kalıba yapsak ta sonra kalıptan çıkartsak nasıl olur? Sanırım sen borcama yaptın.

sevgiler hoşçakal...

 
At 7:09 ÖS, Blogger begüm said...

Merhabalar,

Cevap vermekte çok geciktim özür dilerim.Siteyle biriki gündür ilgilenemedim. Tabii ki kelepçeli kalıba da olur. Servis yaparken çıkartılır.. Afiyet olsun...

Begüm

 
At 1:12 ÖÖ, Blogger Hülya YILMAZ said...

bu ne güzel bir şey böyle. Yarın akşama (yani bugün akşama, saat 01.08 olmuş) misafirlerim gelecek, onlara yapsam... bu güzellikten daha çok kişi nasiplense değil mi???
sevgiler, eline sağlık.

 
At 2:01 ÖÖ, Blogger Nilay said...

Begumcum, tek kelimeyle nefis bir tarif. Ben de mutlaka deneyecegim. Sevgilerimle

 
At 4:55 ÖS, Blogger begüm said...

Merhabalar,

Hülya Hanımcım merhaba,

Bu payı misafirlere yaparsanız yorumları benle de paylaşırsanız çok çok mutlu olurum. Bizim evde çok tutuldu. Umarım sizin de damak tadınıza uyar.

Nilaycım merhaba,

Tarifi beğendiğine çok sevindim. Gerçekten hafif ve değişik bir tatlı. Umarım beğenirsiniz.

Çok çok öptüm, sevgilerimle


Begüm

 
At 9:52 ÖÖ, Blogger Damak Tadı said...

Selam,
Sayfanız harika ellerinize sağlık.
Bende yeni bir blogcuyum size sormadan sizi linkime ekledim,umarım sorun olmaz.Tekrar teşekkürler.
Gül
www.damak-tad.blogspot.com/

 
At 12:00 ÖS, Blogger begüm said...

Gül merhabalar,

Blog dünyasına hoşgeldin...Teşekkürler...Beni linklerine eklemene çok sevindim.En kısa zamanda siteni ziyaret edeceğim.

Sevgilerimle
Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors