sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

16 Nisan, 2006

Karidesli pilav


Sofralarımızın vazgeçilmezlerindendir pilav. Bizim evde de birçok değişik şekliyle zevkle tüketiyoruz. Karidesli pilav benim en sevdiğim türlerinden biri. Yanına güzel bir salatayla harika oluyor . Denemenizi tavsiye ederim... Bu pilavın taze tüketilmesi gerekiyor. Dolayısıyla tam yenecek kadar pişirmek iyi oluyor.

Karidesli pilav

Malzemeler

1 yemek kaşığı tereyağı

1 büyük soğan

6-7 sap taze yeşil soğan

1 küçük havuç ( küp küp doğranmış)

1 su bardağı baldo pirinç

1 su bardağı dondurulmuş karides

1 su bardağı tavuk suyu+ 1\2 bardak su

3 yemek kaşığı beyaz şarap

Dereotu

Tuz, karabiber

Yapılışı

Soğanı küçük küçük doğruyoruz. Tencerede 1 yemek kaşığı tereyağını eritiyoruz. Soğanları ve taze soğanları önce bu yağda rengi değişene kadar çeviriyoruz. Tatlandırmak için tuz ve karabiber serpiyoruz. İçine havuçları koyup çevirmeye devam ediyoruz. Daha sonra karidesleri de ekliyoruz. Şarabı ekliyoruz. Pirinçleri de koyup biraz daha çeviriyoruz. Kaynamış 1 bardak tavuk suyunu ve 1\2 bardak suyu da ekleyip tencerenin kapağını kapatıp kaynayınca iyice altını kısıp pişiriyoruz. Pişince tancerenin altını kapayıp, kapakla tencere arasına bir bez koyup 15 dakika kadar demlendiriyoruz. Yerken üzerine bol kıyılmış dereotu serpiyoruz.

2 Comments:

At 7:30 ÖS, Blogger Defne said...

Merhaba Begum, biz bir karides cennetinde yasiyoruz ama esim karidesi agzina koymuyor. Ben sebze ile karisik, sote seklinde yaparim ama esim yemeyince, artik onu da yapmaz oldum. Pilav cok guzel gorunuyor, ellerine saglik.
Sevgiler.

 
At 9:39 ÖS, Blogger begüm said...

Zeynep merhabalar

Teşekkürler. Anlaşılan sende benim gibi deniz ürünlerine düşkünsün. Karides güveçi ben evdeki balık günlerimizde sıklıkla yapıyorum. Bu hafta sana bu tarifi verebilirim diye düşünüyorum.

Çok çok selamlar bende öpüyorum

begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors