sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

08 Nisan, 2006

Mantar soslu linguine tavuk ve brokoli ile ve bademli cheesecake

Haftasonu menülerinde daha kolaya kaçıyorum ve ailecek çok sevdiğimiz yiyecekleri yapmaya çalışıyorum. Cumartesi günü akşam yemeği için yaptığım bu tavuklu linguine çok lezzetli ve de yapımı kolay bir yemek. Makarna, brokoli ve tavuk...Herşey tek yemekte toplandığı için yanına bir salata ile öğün tamamlanıyor. Cumartesi akşamları ya da pazar günü için alternatif bir yemek diye siteye koymaya karar verdim. Çok yıllar önce Campbell's bir tarifinden esinlenerek bize uyarlamıştım, çok beğenildiğinden hep yapıyorum. Haabersiz gelen misafirler ya da samimi davetlerde de ortaya konduğunda görünümü ve tadıyla oldukça göz dolduruyor. Haftasonu belki denersiniz hemde çok lezzetli gerçekten...

Siteyi kurduğumdan bu yana anladım ki bende bir cheesecake deliliği mevcut. Ne zaman tatlı yapmaya karar versem aklım hep değişik cheesecakelerde... Cuma günü yaptığım alışveriştede bol bol badem ve fıstık aldığımdan bu ara tarifler favorim bademle iligili olacak sanırım. Bademli cheesecake tarifini gördüğümden beri aklımdaydı, dün yaptım hepimiz çocuklar dahil çok beğendik. Tarif Magnolia Bakery'nin. Badem ve cheesecake bir arada artık karar sizin....




Mantar soslu linguine tavuk ve brokoli ile

Malzemeler

1\2 paket linguine makarna ( yoksa spagetti de olur)

1 su bardağı brokkoli çiçekleri

1 yemek kaşığı tereyağ

300-400 gr kuşbaşı tavuk göğüs eti

1 paket hazır mantar çorba ( ben Knorr kullandım)

1 bardak süt

1 bardak su

1\2 su bardağı parmesan peyniri

1 çay kaşığı karabiber

Yapılışı

Linguine makarnanızı her zaman haşladığımız gibi haşlayıp ocaktan indirmeye 4 -5 dakika kala brokolileri de makarna suyunun içine atıp haşlıyoruz ve ikisini birlikte süzüp kenara alıyoruz.

Tavada 1 yemek kaşığı tereyağını eritip tuzlanmış ve biberlenmiş tavuk parçalarını çevirerek pişiriyoruz.

Diğer tarafta 1 paket mantar çorbayı 1 bardak süt ve 1 bardak su ile koyu krema kıvamına gelene kadar devamlı karıştırarak pişiriyoruz ve içine parmesan peynirini ekleyip ocağı kapatıyoruz.

Makarna ve brokoli karışımını, tavuğu ve kremayı karıştırıp servis tabağına koyuyoruz ve üstünü yine rende parmesanla süslüyoruz.

Bademli cheesecake




Malzemeler

Tabanı için

1 su bardağı un

1\4 su bardağı pudra şekeri

1 su bardağı badem tozu ( yada bademi robotta çok ince çekebilirsiniz tuzsuz ve kabukları ayıklanmış olacak)

125 gr. tereyağı ( oda sıcaklığında iyice yumuşamış olacak)

İç dolgusu

2 paket pınar beyaz

1 1\4 su bardağı şeker

5 büyük yumurta ( oda sıcaklığında)

2 yemek kaşığı krema

1 paket vanilya

Üstü için

1\2 su bardağı file badem

1\2 su bardağı karamelli nugatlı çikolata ( robotta çekilerek parçalanacak)




Fırını 180 dereceye ayarlıyoruz ve 25 cmlik kelepeli kek kalıbını yağlayıp unlayarak hazırlıyoruz. Tabanı yapmak için malzemeleri yoğurmadan kaşıkla ya da hamur karıştırıcı aletle karıştırıyoruz. Sertçe ve tam birbirine yapışmayan bir hamur oluyor. Kalıbımıza elle bastırarak yanlarını yükselterek döşüyoruz. 180 derece fırında 10 dakika pişiriyoruz. Fırından çıkartıyoruz.

İçi yapmak için krem peyniri krema haline gelene kadar çırpıyoruz. Azar azar şekeri ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Yumurtaları teker teker ekliyoruz. Krema ve vanilyayı ekliyoruz. Karışımı tabanın üstüne döküp yaklaşık 1 saat 180 derece fırında pişiriyoruz. Fırını kapatıyoruz.

Kek piştikten sonra badem ve çikolata nugat karışımını kekin üstüne döküp tekrar sıcak fırında kapak hafif açıkken 1 saat daha bekletiyoruz.

Keki yemeden önce en az 12 saat buzdolabında bekletiyoruz.

16 Comments:

At 11:35 ÖS, Blogger Safran said...

Ellerine sağlık Begüm, özellikle makarna çok hoşuma gitti, mutlaka denemeliyim, tadını çok merak ettim...Birde birşey sormak istiyorum acaba bademli cheesecake'deki iç dolgu malzemesinde kullanılan 5 yumurtanın miktarını azaltmak, tarifi olumsuz etkiler mi? hiç böyle bir deneyimin oldu mu? Sevgiler...:)

 
At 8:26 ÖS, Blogger Tijen said...

evet evet hepsinden istiyorum!
kirmizi bibere de özellikle bayilirim ben, yaz gelse de bol bol yesek.
tijen

 
At 8:17 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Günaydın Begümcüm, iyi haftalar dileyeyim öncelikle.. Biz de haftasonu yemeklerinde en sevdiğimiz şeyleri hazırlıyoruz annemle. Dün akşam fırın makarna yaptık mesela:)

Bu kesinlikle gördüğüm en güzel cheesecake'lerden! Bademe ben de bayılırım, çok leziz olduğuna eminim. Ellerine sağlık!

 
At 10:33 ÖÖ, Blogger begüm said...

Günaydın sevgili arkadaşlarım,

Haftsonu harika havalarda moral bulup Pazartesi iş gününe güzelliklerle başladım... Sizin güzel maiileriniz de günüme ayrı bir renk kattı...

Sevgili Safran,

Merhaba. Bu cheesecake'in tadını öyle seviyorum ki inan hiç değiştirmeyi denemedim. İçinde un olmadığından sadece yumurta kabartıyor.Yumurtayı kolesterol filan için mi azaltmak istedin? Bir deneyip içine biraz un katılabilir belki...

Sevgiler

 
At 10:41 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sibelcim günaydın,

Sana da güzel bir haftasonu diliyorum canım arkadaşım...Keşke yakın olsak da hala dolapta kalan cheesecakeden ve senin fırın makarnalardan sohbet ede ede yeseydik... Bu arada senin çubuklara bayıldım. Benim oğlan çok seviyor dün yapacaktım üşendim bugün yapacağım sabah yesin diye...
Annecine çok selamlar...

Öptüm

Sevgili Tijen

Ben yazı bekleyemedim valla.. Manavda kırmızı biberler bir güzel ki dayanamadım bolca aldım, közledim ve dolmaları pişirdim.

Dün harika yazını herzamanki gibi zevk içinde okuyup aceleden comment atamadım. O güzel cana yakın insanlara bayıldım, çiçeklere bayıldım... Uçağa atlayıp Antalya'ya pazara gelivermek istedim içimden yanınıza...Sizler ne şanslısınız gerçekten...

Çok çok öpüyorum ve iyi haftalar güzel yazılar diliyorum...

Begüm

 
At 11:26 ÖÖ, Blogger Doruk said...

Tüm kalbim ve aklım bademli cheesecakede kaldı:) Ellerine sağlık.

 
At 11:39 ÖÖ, Blogger begüm said...

Burcucum günaydın,

Sibele de dedim ya hep birarada olsak da kahveleri yapıp cheesecake eşliğinde sohbet olsa ne güzel olurdu di mi...

Çok çok sevgiler

Begüm

 
At 11:39 ÖÖ, Blogger begüm said...

Burcucum günaydın,

Sibele de dedim ya hep birarada olsak da kahveleri yapıp cheesecake eşliğinde sohbet olsa ne güzel olurdu di mi...

Çok çok sevgiler

Begüm

 
At 1:19 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begum, tarifler yine cok guzel. Henuz ogle yemegimi bile yememis oldukca acikmis birine birazcik gondersen diyorum :) hmmm ne guzel olurdu.

 
At 1:49 ÖS, Blogger begüm said...

Nezaketcim merhabalar. Diyorum ya keşke birarada olsak da hep beraber keyfini çıkarabilsek keşke...

Zeynepçim
Valla alışverişe değdi... Ankaraya döndüğüne göre birgün birlikte mutfağa girip senin aldıkların ve benimkileri de birleştirerek güzel menüler yapabiliriz ne dersin...

Herkesi öptüm

Begüm

 
At 9:19 ÖS, Blogger Hülya YILMAZ said...

bunların hepsi süper güzel. hepsinden de yapmak istiyorum...

 
At 10:22 ÖS, Blogger begüm said...

Hülya hanım

Merhabalar. Çok çok teşekkürler... Bademli cheesecake favorilerimden...

Çok selamlar...

Begüm

 
At 10:26 ÖS, Blogger cay saati said...

Begüm Hanim ellerinize saglik,bizim evde bademle yapilan hersey cok sevilir bu tarifi mutlaka denemek istiyorum,diger tariflerinizde harika görünüyor,bizlerle paylastiginiz icin tessekkürler
sevgilerimle
Hülya

 
At 11:00 ÖS, Anonymous Adsız said...

rüyalarimda ne var biliyosun kokusu burnumda deneyemedim ama.burda harika görünüyor.muhteşemsin begom.inci

 
At 2:06 ÖS, Anonymous Adsız said...

Bademli cheescake hafta sonu tarafımdan yapıldı ve tadan herkes çok beğendi.kızım zaten tek başına yarısını 2 günde yedi..kalan yarısını da 7 kişi tadımlık yiyebildi..bu hafta sonu tekrar yapacağım ve bu sefer biz de doya doya yiyeceğiz.tarifi paylaştığın için teşekkürler Begüm

 
At 3:44 ÖS, Blogger begüm said...

Ayla merhabalar

Beğendiğinize çok sevindim. Bizde ailecek çok seviyoruz... Afiyet olsun... Ben değişik cheesecake tarifleri vermeye devam edeceğim...

Sevgiler

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors