sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

24 Nisan, 2006

Mini pizzalar...

Cuma gününden itibaren internet bağlantım kesikti... Felaket... Meğer ben ne internet bağımlısı imişim de haberim yokmuş. Bloguma yeni tarifler ekleyemedim, maillerimi okuyamadım, sitelere girip incelemelerde bulunamadım...Pazar akşamı internete ulaşır hale geldiğimizde Melis'le sevinç içinde bağırır bulduk kendimizi, Melis MSN'ine saldırdı bende hemen maillerime ve bloguma girdim. Bu nedenledir ki haftasonu yeni tarif ekleyemedim.

Bugün çocuklara çok sevdikleri mini pizzalardan yaptım. Ayran ve süt eşliğinde keyifle mideye indirdiler...Bunlar bildiğimiz pizzalardan biraz değişikler. Hamur açılıp malzeme ortasına konuyor ve rulo yapılıyor, dilimlenip pişiriliyor. Tarif Finger Food kitabından.

Bu hafta bloguma ara veriyorum seyahat nedeniyle. Pazartesiye buluşacağız inşallah, bu arada benim önceki aylarda verdiğim birçok tarifim var sitede. Ben yokken onlara da bakabilirsiniz tamam mı ... Dönüşte yepyeni yemek kitaplarım ve tariflerim olacak sizlere. Haftaya görüşmek üzere...


MySpace Layouts

Mini Pizzalar



Malzemeler
(30 adet mini pizza)
Hamur için

1 tatlı kaşığı şeker

1 küçük paket instant maya( yaklaşık 10 gr)

1\4 su bardağı ılık su

1 1\2 su bardağı elenmiş un

1 tatlı kaşığı tuz

1 yemek kaşığı sıvıyağ

1 \2 su bardağı ilave su

Domates sos

2 yemek kaşığı sıvıyağ

1 büyük diş sarımsak

1\2 su bardağı salça

2 yemek kaşığı domates püresi

1 tatlı kaşığı kekik ( evde kekik kalmmaıştı ben fesleğen koydum)

Üst Malzemeleri

1 küçük soğan (robotta çekilecek)

1 adet yeşil biber (robotta çekilecek)

2 adet katı haşlanmış yumurta ( robotta çekilecek)

1\2 su bardağı eski kaşar ( ben parmesan da koydum)

Yapılışı

Şeker, maya ve suyu bir kapta karıştırıp 10 dakika kabarmasını bekliyoruz.

Unu ve tuzu eleyip, maya karışımını, yağı ve 1\2 ekstra suyu ekleyerek yumuşak bir hamur yapıyoruz. Hamuru yaparken ekstra suyu yavaş yavaş eklersek hamur yumuşak hale gelince tüm suyu kullanmamız gerekmeyebilir unun cinsine göre. Hafifçe yağlanmış bir kaba hamurumuzu koyup iki katına çıkana kadar bekletiyoruz.

Bu arada bir tencerede sıvıyağı kızdırıp ezilmiş sarımsağı çeviriyoruz. Üstüne salça , domates püresi, kekik ve tuz koyup sos hazırlayıp soğutuyoruz.

Üst malzemelerin hepsini karıştırıyoruz.

Hamurumuzu hafif unladığımız tezgahta yoğurup ikiye bölüyoruz. Bir parçayı yaklaşık 25x40 cmlik dikdörtgen şeklinde açıp üstüne önce salçayı sürüyoruz sonrada üst malzemesini eşit şekilde tüm hamurun üstüne yayıp rulo yapıyoruz. Birer santimlik dilimler kesip yağlı kağıt kaplanmış fırın tepsisine yatırıyoruz. 170 derecede 15 dakika pişiriyoruz. Hamurun ve malzemelerin diğer yarıları için de aynı işlemi yapıyoruz.

3 Comments:

At 11:13 ÖÖ, Blogger Sibel said...

İyi yolculuklar dilerim Begümcüğüm, güzel vakit geçirirsin umarım. Pizzalar da çok sevimli olmuş gerçekten, ayranla birlikte güzel bir öğle yemeği olurdu şimdi:) İyi bak kendine, sevgiler..

 
At 10:39 ÖS, Blogger Tijen said...

sonunda seni linkler listeme ekleyebildim begüm'cügüm. iyi yolculuklar. tadi damaginda kalsin.
tijen

 
At 10:25 ÖÖ, Blogger IPEK said...

Pizzalar gerçekten çok güzel görünüyorlar...

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors