sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

06 Nisan, 2006

Sarımsak soslu etli kırmızı biber dolması


Benim gibi sizde kırmızı biber fanlarından mısınız? Bu sebzeyi her türlü kullanmaya bayılıyorum mutfakta. Çiğ olarak, közleyerek, salatalarda ve en çok da bu etli dolmasına bayılıyorum. Bu aralar da o kadar lezzetliler ki geçen gün manavdan bolca almıştım bir kısmını patlıcanlarla közledim salata yapılacak kalanı da dolma yaptım. Siteye koymakta tereddüt geçirsem de pişirip tadınca dayanamadım ve bugün bu tarifi yazmaya karar verdim. Esasında bildiğimiz etli diğer dolmalar gibi yapılıyor ama sosu çok güzel tat veriyor...

Sarımsak soslu kırmızı etli biber dolması

Malzemeler

750 gr kırmızı biber

250 gr dana kıyma

1\2 su bardağı pirinç

2 tane soğan ( rendelenecek)

3-4 diş sarımsak ( küçük rende ile rendelenecek ya da dövülecek)

1/2 demet maydanoz

2-3 kaşık zeytinyağı

2 yemek kaşığı kuru nane

2 yemek kaşığı biber salçası

1 dolu yemek kaşığı nar ekşisi

1\2 limon suyu

1 çay bardağı su

Dilediğiniz miktar tuz

Yapılışı

Malzemelerin hepsini karıştırıp, yoğuruyorsunuz. Kırmızı biberleri bu harçla doldurup tencereye diziyorsunuz. 1 1 \2 su bardağı su ekleyerek pişiriyorsunuz. Suyunun biraz fazla olması gerekiyor çünkü sosu için bu suyun bir kısmı kullanılıyor. Pişip ocaktan indirmeden önce sosu üstüne dökülüp bir taşım kaynatıyorsunuz.

Dolmanın sosu

1\2 çay bardağı zeytinyağ

3-4 diş sarımsak

1 tepeleme yemek kaşığı kuru nane

1 tatlı kaşığı kırmızı biber

1 \2 limon suyu

Dövülmüş (ya da rendelenmiş) sarımsağı yağda kavuruyoruz. Naneyi ekleyip çeviriyoruz. Kırmızı biberi, limon suyunu ve yemek tenceresinden aldığınız 1 -2 kepçe dolmanın suyunu birlikte bir taşım kaynatıyouz.

Sosu dolmaların üstüne gezdiriyoruz.

7 Comments:

At 12:38 ÖÖ, Blogger Hülya YILMAZ said...

kırmızı biberleri ben de çok kullanıyorum. hemen hemen her yemekte ve salatada....
hem zeytinyağlı, hem de kıymalı dolmasını yaptım. Bir de komşumda bulgurlu dolmasını yedim o da güzeldi.
Ama böyle soslu denememiştim. Bir de böyle deneriz değil mi...

 
At 11:08 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begüm, rahmetli annecigim sadece havucla o pilavi yapardi, yine tadi cok güzel olurdu. senin ki de güzel olmustur eminim. Ama havuclari nasil yapiyorsa cubuk cubuk dogrardi. Kirmizi biber dolmana gelince nefis görünüyorlar, yine annem den ögrendigim sadece biberleri firinda közleyerek soyup,maydanoz,sarimsak, zeytinyagiyla sos hazirlardi ve nefis olurdu, senin sayende (annemi hep aniyorum gerci ama) ,bir daha yemekleriyle andim. TUBA

 
At 11:21 ÖÖ, Blogger begüm said...

Herkese günaydın,

Hülya Hanım belli ki sizde benim gibi kırmızı biber çok seviyorsunuz, bir de bunu deneyin bakalım sevecek misiniz?

Çok çok selamlar

Tuba günaydın,

Anneciğine allahtan rahmet dilerim. Belli ki mutfağa meraklı ve damak tadı olan biriymiş. Benim dedem Türkistanlı babam da öyle doğrar ve yapar pilavı adı Özbek pilavı. Havuçları doğramak için özel bir aleti var onunla yapılıyor.

Sevgilerimle
Begüm

 
At 11:45 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

CANIM ARKADAŞIM ,ELLERİNE SAĞLIK KARAMEL SOSLU TARÇINLI KEKİN HARİKA OLMUŞ.İŞ ARKADAŞLARINIDA UNUTMADIĞIN İÇİN TEŞEKKÜRLER.TABİİİ DEVAMINI BEKLİYORUZ.(İŞ YERİNE GETİRDİKÇE BİZLERİ UNUTMUYORSUN)BİRDE EVDE TAVUKLU ISPANAK VE HAVUÇLU PİLAV TARİFLERİNİ DENEYECEĞİM YORUMLARIMI YAZARIM ARKADAŞIM.SENİ ÇOK SEVİYORUZ CANIM ARKADAŞIM......

 
At 1:11 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begumcugum, bende ayni senin gibiyim cok severim kirmizi biberin her türlüsünü. Pazara gideyim de hemen alacagim tazelerini. Aslinda bende hala dondurucuda biraz var ama dolmalik degil onlar. ellerine saglik cok guzel olmuslar. Hoscakal, opuyorum

 
At 10:18 ÖÖ, Blogger Nilay said...

Begumcum, tarifin cok guzel. Bizim burada bu tur biberden yok. Ama konserve icinde, buyuk kocaman dolmalik kirmizi biberlerden satiliyor. TAdi benziyor ama. Ben de onu kullaniyorum ozellikle tavuklu salatada enfes oluyor. Ayrica dip yaparken de kullaniyorum. Ama canim biber dolmasi cekti... Neyse geri sayim basladi bende. 19 gunum kaldi hasretin bitmesine, gidince bol bol yerim..:)
Sevgilerimle

 
At 1:40 ÖÖ, Blogger felisleo119 said...

çok güzel oldu teşekkür ederim tarif için değişik tatları seviyorum;
1 numaralı yöntemim deneme yanılma yöntemine ilave olarak internet süper.. tekrar teşekkürler sos tarifi için.. iyi günler
Fatih

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors