sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

04 Nisan, 2006

ıspanaklı tavuk rulo ve çikolatalı kek


Akşam ne yesek derken dolapta börek yaptıktan sonra arta kalan ıspanak ve Banvit'in inceltilmiş tavuk göğüs'ünden vardı derken ortaya bu yemek çıkıverdi...Tabii evdekilerin her zamanki çikolata krizlerini gidermek için yapılan bu harika kek de yapıldı. Kekin tarifini Dr.Oetker'in vanilya paketinin üstünde gördüğümde muhakkak yapılacak tarifler arasına eklemiştim. Tarif beni yanıltmadı...

Ispanaklı tavuk rulo

Malzemeler

4 parça inceltilmiş tavuk göğüs

400-450 gr. doğranmış ıspanak

3-4 diş sarımsak

1 çay kaşığı şeker

1 çay bardağı renedelenmiş herhangi bir aromalı peynir ( ben parmesan kullandım)

3-4 kaşık zeytinyağı

Üstü için

3 yemek kaşığı ufalanmış robottan çekilmiş bayat ekmek*

(* benim deepfreeze'de hep bulunur. Bayatlamış kullanılmayan ekmekleri robottan ince çekip buzdolabı poşetlerine dolduruyorum. Daha sonra köftelerde, böyle fırın yemeklerinde, çerkez tavuğu vs. pek çok yerde kullanırken hazır oluyor.)

3 yemek kaşığı hazır galeta unu

1\2 çay bardağı aromalı peynir ( benim tercihim yine parmesan)

Hepsi karıştırılacak.

Yapılışı

Fırınımızı 275 dereceye ayarlıyoruz. Teflon wok'a 3-4 yemekkaşığı zeytinyağı koyup dövülmüş sarımsakları biraz çevirip ıspanakları koyuyoruz, şekeri ekliyoruz ve biraz çevirdikten sonra karabiber ekleyip kapağını kapayıp pişiriyoruz. İyice suyunu çekip kavrulduktan sonra ocağın altını kapıyoruz ve içine peynirini ekliyoruz. Tuz eklemiyorum çünkü peynirin tuzu yeterli oluyor.

Diğer tarafta ince tavuk göğüs parçaları tuzlayıp, kırmızı biber ve karabiber ile iyice ovalıyoruz.

Tavuk parçalarının bir tarafına ıspanaktan bolca koyup diğer tarafı üstüne katlayıp bastırıyoruz ve zeytinyağıyla yağladığımız fırın kabına yanyana yerleştiriyoruz. Fırın kabının üstünü aleminyum folyoyla kapladıktan sonra 275 derecede 20-25 dakika pişirdikten sonra aleminyum folyoyu kaldırıp üstü için hazırladığımız galetalı karışımı tavukların üstüne döküp 5 dakika ya da kızarana kadar bekliyoruz ve tavuğumuz hazır oluyor.

Çikolatalı kek

Malzemeler

150 gr. margarin ( oda ısısında iyice yumuşatılmış)

2 çay bardağı toz şeker ( 1 çay bardağı yumurta sarıları 1 çay bardağı beyazlarla çırpılacak)

1 paket vanilya

150 gr benmari usulu eritilmiş bitter çikolata

3 yumurta sarısı ve beyazı ( sarılar beyazlar ayrılacak)

1 1\2 su bardağı elenmiş un

1 paket baking powder

Yapılışı

Fırınımızı önceden 180 dereceye ayarlıyoruz. Tereyağını robotta krema haline gelene kadar çırpıyoruz ve içine vanilyayı, toz şekeri, çikolatayı, 3 yumurta sarısını, un ve karbonatı teker teker ekleyip çırpıyoruz.

Diğer tarafta 1 çay bardağı toz şeker ile yumurta beyazlarını 4 dakika kadar çırpıp kar beyazı haline getiriyoruz . Bu karışımı diğer kek hamuruna kaşıkla yavaş yavaş yedirip yağlayıp unladığımız 24 cmlik kek kalıbına döküp 180 derecede 30-35 dakika yada ortasına bıçak batırdığımızda bulaşmayana dek pişiriyoruz.

2 Comments:

At 8:23 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Gerçekten de tam çikolata krizine uygun bir kek olmuş, eline sağlık Begümcüm. Dr. Oetker tarifleri hep tutuyor, ben de sürekli deniyorum onlardan. Bu arada pasta kursundan ne haber? Bahsetmedin uzun süredir:)

 
At 9:13 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sibelcim günaydın,

Sen yaşa bugün yarın bende pasta kursu eserlerimi yayınlayacaktım...Sertifikam daha yeni çıktı da artık sertifikalı pastacı oldum yani onu bekliyordum yayınlayayım diye...Bugün gidip alacağım...Kurs bitti devamı şekerleme ve şekerleme ile pasta süsleme. Ne zaman başlarım bilmiyorum 1 ay da o sürüyor.Keşke gidebilsem çok zevkli bu arada boya malzemeleri de yeni geldi. Aileden babamın doğumgünü var bu ay artık bir pasta döktürürürm di mi Sibelcim...

Sana mutlu bir bahar günü diliyorum
Sevgiler
Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors