sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

17 Nisan, 2006

Ye # 9 Yöresel Yemekler



Bu ayın etkinlik sahibi Olsai ve etkinlik konusu yöresel yemekler. Çok güzel bir seçim olduğunu düşündüğüm bu ayki faaliyetten yörelerimize özgü çok değişik tatlar yapılacağını ve hepimizin yörelerimizin bilmediğimiz tatlarını keşfedip mutfakalarımıza yeni yeni tatların kazandırılacağını düşünüyorum.

Eşim Kayserili ve dolayısıyla onun ailesi sayesinde Kayseri mutfağıyla tanıştım bende. Hamurişleri ağırlıklı , çok değişik lezzetleri birarada barındıran ve aynı zamanda kalori değerleri yüksek gıdaları içeriyor Kayseri mutfağı. Kayınvalidem ise Kayserinin tüm hamurişlerini, pastırmadan sucuğa, özel pastırmalı çemenden tutun pekçok yöresel yemeğe kadar çok güzel yapan ve mutfağındaki lezzetlerle çevresinde gerçekten takdir gören bir insan. Bende Ye#9 etkinliğinde kayınvalidemin spesyallerinden olan ( Kayseri mantısı ve yağ mantısı, kendi yaptığı pastırma en özelleri ) ve bizim çok sevdiğimiz katmeri seçtim bu etkinlik için. Katmerin yapılışını adım adım resimlerle anlatacağım .

Katmer

Malzemeler

( 6 adet katmer için)

500 gr. un

1 tatlı kaşığı tuz

1\2 bardak su

100 gr. tahin

1\2 bardak sızma zeytinyağı

1 yemek kaşığı tereyağı

Yapılışı

Un, su ve tuzu karıştırarak kulak memesi kıvamlı bir hamur elde ediyoruz.

Tüm hamuru oklavayla ince açıyoruz. Büyüklüğü bu hamur ölçüsü için çarşıdan aldığımız yufka ebadından biraz büyükçe oluyor. Hamuru tek seferde açmak zor gelirse ikiye de bölünüp yapılabilir.

Tahin ve tereyağını küçük bir tavada eritip zeytinyağı ile karıştırıyoruz. Bu karışımı tüm yufkanın üzerine yayıyoruz.

Tüm karışım yufkanın üzerine kaplandıktan sonra tekrar hafif unluyoruz.

Hamurun tam ortasından ufak bir delik açıyoruz ve hamuru kıvıra kıvıra deliği büyütüyoruz.

En son aşamada hamuru bir şerit haline getirip, bu büyük şeritten parçalar koparıp yuvarlıyoruz.

Sardığımız bu hamurlara üstünden bastırarak tekrar yuvarlak şekilde unladığımız tezgahta elle açıyoruz ve kızgın tavada pişiriyoruz. Katmerleri pişirmeden önce üstündeki unu atması için iyice sallıyoruz.



Katmeri en çok peynir ve değişik reçellerle yemeğe bayılıyoruz. Aslında tek başına bile çok lezzetli bir yiyecek...

14 Comments:

At 11:55 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begumcugum, seninde kayinvaldenin de ellerine saglik. Yapilisini resimlemen de cok iyi olmus. Katmeri bende cok severim. Zaten bana hamuruisi olsun. Cok operim, sevgilerimle

 
At 10:10 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Çok uğraşmalı bir o kadar da lezzetli olmalı sanırım.Ellerinize sağlık.

 
At 5:30 ÖS, Blogger ev perisi;) said...

Herşey harika gözüküyor ellerinize ve emeğinize sağlık!

 
At 8:29 ÖS, Blogger begüm said...

Merhabalar

Nezaketcim hamurişleri hep çok seviyoruz değil mi? Biraz rejim biraz hamurişi idare edip gidiyoruz... Yemeği sevince işlerimiz biraz zor...

Ece gerçekten zor da alışana kadar el alışkanlığı kazanınca daha kısa sürede yapılıyor.

Ev perisi teşekkürler... Tadı da gerçekten görüntüsünden daha güzel...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 6:22 ÖÖ, Blogger Behiye said...

Ellerinize sağlık, çok güzel gözüküyor hele benim gibi tahinsever biri için :) Sevgiler

 
At 8:11 ÖS, Blogger Dilek... said...

Resimlemek cok iyi fikir Begum. Yoksa hayatta gozumde canlandiramazdim :-) Bende bayilirim katmere, bizim oralardada yapilir (Aydin) ama gozleme misali katlanir ve sonucta dikdortgen olur. Seninki cok daka lezzetlidir kuskusuz.... Hamur ile tahinin bir oldugu nokta.hmmmmm....

Not: cok yogundum...

 
At 9:36 ÖS, Blogger begüm said...

Merhabalar herkese

Behiye teşekkürler,tahinseven biri için güzel gerçekten...

Sevgiler

Dilek merhabalar tekrar...Bende bu şekilde hazırlanan bir hamurişini resimle çok daha kolay anlatılabileceğini düşündüm.Gerçekten lezzetli bir hamurişi... Görüştüğümüze sevindim...

Sevgiler

Begüm

 
At 11:08 ÖS, Blogger Tijen said...

anneannecigim bize gözleme yapardi, o katmere gözleme derdi ve sabahlari bazen sicacik gözlemelerin kokusuyla uyanirdik. ne günlermis!
ellerinize saglik (ailecek)
tijen

 
At 1:06 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sevgili Tijen

Teşekkürler...Kayınvalidem yazlığa gittiğimiz zaman aynı senin anlattığın gibi kahvaltıya bu katmeri yapıyor, yanında anneannemizin Kayseride bağ evimizin bahçesindeki güllerden yapılma gül reçeli eşliğinde yeniliyor. Nefis bir tat... Ama gerçekten eskiler olmasa kahvaltıya bu hamurişini yetiştirmeye bizim gücümüz yetmiyor ...

Sevgilerimle
Begüm

 
At 6:03 ÖS, Anonymous Adsız said...

katmer hatta gatmer harika duruyor.. hele bir de tahin surunce arasina.... ellerinize saglik... benim anneannem harika yapar... ben bir kere denedim evde yapmayi... ama onceki gordugum yapilislarin goz ezberiydi.. simdi siz resimlemissiniz ya artik daha profesyonel bir is cikartirim...

 
At 3:34 ÖS, Anonymous Adsız said...

ellerinize sağlık bayılırım katmere haşhaşlı yaparız bizde genellikle oda çok güzel olur sevgiler http://www.blogcu.com/sihirlieller aysun

 
At 11:57 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

oy oyyyyy yapılışı bile ağzımı sulandırdı ellerine sağlık canım

 
At 2:31 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

cok guzel gozukuyor ellerine saglik bende yapiyorum ama tahinlisi ni hic yapmadim deniyecegim..

 
At 10:04 ÖS, Blogger Hanife said...

Ayni tarifle biz de yapiyoruz katmeri. Acilis sekli biraz egisik gibi ama temelde kat kat acilmasi falan ayni, ben de recelle yemegi severim, hatta icine bazen seker bile serperiz. Ellerinize saglik..

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors