sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

19 Mayıs, 2006

Chili baharatlı tatlı ekşili tavuk ve hindistancevizli kek

Eski günlerimizde apartman hayatının ayrı bir yeri vardı. Çünkü komşularımızla olan ilişkilerimiz neredeyse akraba ilişkilerinden bile sıkı fıkıydı...Bizim apartmanda kapılar açık dururdu anneler gider gelir, çocuklar koşuşturur ve herşey, sevinçler üzüntüler, sıkıntılar, heyecanlar, paylaşılırdı... Bizim gameboy oyunlarımız, laptoplarımız, MSN messengerlarımız, Barbielerimiz, Action manlerimiz vs. yoktu ama yüreği gerçekten bizim için çarpan dostlarımız, arkadaşlarımız ve her zaman bizi kollayan seven bir sürü büyüklerimiz komşularımız vardı... Meğer biz ne şanslı çocuklarmışız da haberimiz yokmuş...Hızlı yaşam koşulları ve koca bloklar farklı ortamlar oluşturdu zaman içinde... Sabahın kör karanlığında işe gidip gece vakti eve gelen insanlar birbirlerini tanımaz ve neredeyse kapı karşısında oturan komşularını tanımaz oldu ve yaşam çarkı tanıma isteğini de yok etti. Çünkü yorgun argın evlere dönülünce yaşanan yemek telaşı, işlerin yetiştirilmesi insan ilişkilerine bile zaman bırakmadı... Bu anlattıklarım size de bir şekilde aşina geliyor değil mi...Bu kadar lafı da anlatmamın nedeni komşu kızı Buket... Buket çok şeker ve ben blogu kurduğumdan bu yana devamlı beni destekleyen tatlı komşuun adı... Gittiği kumaş boyama kursunda blogun tanıtımını yapmadan tutun, beğendiği tarifleri not alıp bana getirmesi ve tüm tarifleri misafir günlerinde deneyip bunu şurdan yaptım diye herkese bahsetmesi gibi beni gerçekten duygulandıran çok harika ve tatlı bir insan... Yaşadığımız sitede ne şanslıyız ki böyle insanlar çoğunlukta tıpkı eski günlerdeki gibi... Bir evde birşey pişirildi mi hemen paylaşılıyor diğer komşularla... İşte hindistancevizli kek de Buket'in bana getirdiği bir tarif. Öyle tadı güzel ve öyle kolay yapılıyorki hemen bloguma eklemek ve sizlerle paylaşmak istedim...

Tavuğu bal ve baharatla marine ediyoruz ve sonuç çok da başarılı oluyor. Ancak bu tavuğun tarifini food network'ten yazdığımdan beri hep yapıyorum ve bal, limon ve maydanozla yapılan sosuyla bu tavuk çok lezzetli...

Chili baharatlı tatlı ekşili tavuk

Malzemeler

  • 4 yarım tavuk göğüs derili ve kemiksiz ( ben paketteki Banvit göğüs kullanıyorum)
  • tuz, chili tozu
  • 1 büyük limonun suyu
  • 1 çorba kaşığı bal
  • 1\4 su bardağı tavuk suyu
  • 1 çorba kaşığı tereyağ
  • bir tutam maydanoz ( ince kıyılacak)

* Chili powder aslında chili biberinin tozu ve diğer birtakım baharatların karışımı ile hazırlanıyor. İnternette araştırdım şu baharatları içeriyor; chili biberi, kimyon,karabiber ve sarımsak tozu. Sizde chili powder yoksa damak tadına göre bu baharatlardan bir karışım hazırlanabilir)

Yapılışı

Fırınımızı önceden 180 dereceye ayarlıyoruz. Fırına girebilecek bir tavanın dibini az bir sıvıyağla kaplıyoruz . Diğer tarafta tavukları tuzlayıp chilli toz baharat ile üstünü kaplıyoruz. Tavadaki yağ kızınca tavukları güzelce derili kısım alta gelecek şekilde diziyoruz ve yerlerinden oynatmıyoruz. Bir tarafı iyice kızarınca diğer tarafı çeviriyoruz ve o tarafı da iyice kızartıyoruz. Sonra tavanın altını kapayıp tavukları önceden ısıttığımız fırına koyup 20-25 dakika pişiriyoruz.

Tavuklar suyunu salıp pişince fırından çıkarıp servis tabağına alıyoruz tavukları ve tavadaki tavuk suyunun içine limon suyunu, balı, tavuk suyunu, tereyağını ve maydanozu koyup bir taşım iyice karıştırıp kaynatıyoruz ve fırından çıkmış nar gibi kızarmış tavukların üstüne döküyoruz. ( Tavuk suyunuz hazırda olmadığında koymayabilirsiniz de...)

Hindistancevizli kek

Malzemeler

  • Hazır sade keklerin sadece yarısı( ben en çok Uno marka pasta keklerini kullanıyorum)
  • 1 yumurta
  • 2 çay bardağı hindistancevizi
  • 1 çay bardağı ince çekilmiş ceviz
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı toz şeker

Yapılışı

Fırını önceden 160 derceye ayarlıyoruz.Tüm malzemeyi elle karıştırıp hazır kekin üzerine srüyoruz ve 160 derecede fırının ızgarasını çalıştırıyoruz ve kekin üzeri iyice kızarana kadar 20-30 dakika pişiriyoruz. Dilimleyerek servis yapıyoruz.

7 Comments:

At 7:40 ÖÖ, Blogger ZeYNeP said...

Merhabalar,
Hindistan cevizli keki bende yapıyorum, ama ceviz koymuyordum, oldukca pratiktir. ve ben fırının ızgarasını yakıyorum sadece 10 dk. bile surmuyor pişmesi.
Arkadasınızın da ellerine saglık, sizinde,

Sevgilerimle,
Figen

 
At 8:43 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Begüm ne tesadüf ben de dün akşam hazır kekle bir pasta yaptım! Bu akşam tadına bakılacak, onaylanırsa paylaşılacak Pazartesi günü:) Senin de ellerine sağlık, güzel bir haftasonu dilerim...

 
At 12:57 ÖS, Blogger begüm said...

Figen merhaba,

Cevizi çok ince çekiyorum, çok güzel tat veriyor.

Sevgilerimle
Begüm

 
At 12:58 ÖS, Blogger begüm said...

Sibelcim

Tarifini dört gözle bekliyorum. Benim tarifini verdiğim hindistincevizli kek gibi daha çok...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 6:57 ÖS, Anonymous Adsız said...

SELAM TARİF ÇOK GÜZEL AMA ANLAMADIĞIM KEKİ BİR KABA KOYMADANMI FIRIN IZGARASINA KOYUYORSUNUZ..!? BAŞAILARINIZIN DEVAMINI DİLERİM

 
At 9:28 ÖÖ, Blogger begüm said...

Merhabalar,

Teşekkür ederim. Kekin üzerine sürülen kreması oldukça yoğun oluyor, kein üzerine spatula ile sürülüyor, fırın tepsinize yağlı kağıt koyup ya da ızgaranızın telinin üzerine yağlı kağıt koyup veya bir borcam içinde yapabilirsiniz.

Sevgilerimle
Begüm

 
At 10:34 ÖS, Blogger Hülya YILMAZ said...

merhaba begüm'cüm,
bugünlerde internete ve bloglara pek zaman ayıramıyorum. benim bakamadığım bu sürede neler de koymuşsun böyle... hepsi de birbirinden güzel görünüyor. hangisinden başlamalı???
eline sağlık

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors