sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

09 Mayıs, 2006

Fırında kremalı brokoli ve kolay tiramisu

Et ve tavuk yanında brokoli yemeyi çok seviyoruz. Genelde çiğ olarak süzme yoğurtla sos yaparak yediğimiz brokoliyi bu sefer fırında kremalı yaptım.

Bir de tadını çok başarılı bulduğum ve çok kısa zamanda hazırlayabileceğiniz bu pişirilmeden yapılan tiramisuyu epeydir burada yazmak istiyordum. Tarifi foodnetwork'te görmüştüm. Ani bastıran misafirlerde veya ailenin tatlı krizlerini kısa sürede bastımak amacıyla bu tatlıyı hemen yapabilirsiniz tabi bir koşulla evde hazır kedidilleriniz mevcutsa... Bu arada fotoğrafların çok kötü çıktığını farketmişsinizdir. Bu teknik arızanın nedeni, bugün fotoğraf makinemi mezuniyet öncesi sınıfını resimlemek amacıyla okula götüren ve tüm ayarları değiştiren sevgili Melis ... Akşam makineyi düzeltmeye vakit olmadığından bu seferlik bu halleriyle yayınlıyorum resimleri...

Fırında kremalı brokoli

Malzemeler

3 su bardağı pişmiş brokoli ( çok az suyla 5 dakika haşlıyorum)

3\4 su bardağı peynir ( tulumu ufalayıp rendelenmiş parmesanla karıştırdım. Parmesan yerine eski kaşar da konabilir)

2 yumurta

tuz, karabiber

1\2 küçük paket krema

2 yemek kaşığı robottan çekilmiş bayat ekmek

2 yemek kaşığı galeta unu

Yapılışı

Fırınımızı önceden 180 dereceye ayarlıyoruz. Fırın kabımızı yağlayıp brokoliyi fırın kabına döşüyoruz ve üstünü peynirle kaplıyoruz.

Yumurtayı tuz ve biberle çatalla çırpıp kremayı ekleyip karıştırıyoruz. Bu karışımı peynirin üstüne döküp fırına veriyoruz.

Çekilmiş ekmek ve galetayı karıştırıp 15 dakika piştikten sonra fırındaki brokolinin üzerine döküp 10 dakika kadar daha pişiriyoruz.

Kolay tiramisu

Malzemeler

( 4 kişilik)

24 adet kedidili ( ben balloco marka kullanıyorum)

2 kutu pınar labne peynir

1 su bardağı pudra şekeri

1\2 paket vanilya

1\2 fincan koyu nescoffee ( 1\2 fincan suya 2 dolu tatlı kaşığı nescoffe koyarak yapıyorum)

1 kapak dolusu kahve aromalı likör yada sevdiğiniz herhangi bir likör

Üstü için

1 çorba kaşığı kakao

1 çay kaşığı tarçın

Yapılışı

Kahveyi yapıp içine likörü karıştırıyoruz.

Labne peyniri ve pudra şekerini krema haline gelinceye kadar mixerla iyice çırpıyoruz ve içine vanilyayı karıştırıyoruz. Fırça ile kahveyi kedidillerinin üzerine sürüp 3 adet kedidilini tabağa yanyana yerleştiriyoruz. Üzerine kremamızı sürüp kahveyle bulanmış bir kat kedidili daha yerleştiriyoruz. Kakao ve tarçını karıştırıp tiramisunun üstünü bununla kaplıtoruz. Ben en üstüne bir tatlı kaşığı dolusu krema daha koyup üstünü böğürtlenle süsledim. Böğürtlen yerine çilek de kullanılabilir.

1 Comments:

At 11:00 ÖÖ, Blogger Nezaket said...

Begumcugum gunaydim, pratik tramisu tarifine bayildim. Eline saglik. Brokoliyide severim. Yine guzel iki tarif vermissin seyahat sonrasi. Cok opuyorum seni canim, sevgiler

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors