sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

11 Mayıs, 2006

Köz patlıcan ve beşamel soslu keseler


Bizim evin patlıcan delisi Melis... Her türlü patlıcan yemeğine bayılıyor. Küçükken ağzına almadığı, nefret ettiği bu sebze şimdi en sevdiği gıdalardan biri. Çocuklarımız bazen belli sebze ve gıda gruplarını sevmiyor diye üzülürüz, bence hayatlarının bir dönemlerinde yemedikleri gıdaları da yavaş yavaş tüketmeye başlıyorlar... Bu yaptığım küçük keseler de patlıcan közlenerek ve beşamel sosla karıştırılarak yapılıyor.

Köz patlıcan ve beşamel soslu keseler

Malzemeler

( 15 adet kese için)

3 büyük bostan patlıcanı ( yaklaşık 800 gr.)

3 yufka

3\4 çay bardağı sıvı yağ

6 yemek kaşığı un

2 1\2 su bardağı süt

1\2 su bardağı rendelenmiş eski kaşar

sarımsaklı tuz, karabiber ( sarımsaklı tuzunuz yoksa tuz ve sarımsak tozunu karıştırabilirsiniz)

Yapılışı

Fırınımızı 250 dereceye ayarlayıp yağlı kağıtla kapladığımız fırın tepsisine patlıcanları dizip 45 dakika ya da üzerleri kararıp içi iyice pişene kadar közlüyoruz. Pişince fırından çıkarıp göbeğini bıçakla kesip içlerini kaşıkla çıkarıyoruz. Hafif tuzlayıp bıçakla küçük küçük kesip hazırlıyoruz.

Diğer tarafta yağı tencereye koyup unu ekleyip biraz kavuruyoruz , sütü, tuz , karabiberi ekleyip devamlı karıştırıp koyu kıvamlı beşamel sos haline gelene kadar 5 dakika pişiriyoruz. Ocağın altını kapattıktan sonra kaşar peynirini ekleyip karıştırıyoruz ve en son patlıcanlarımızı beşamel sosa ekleyip içimizi hazırlıyoruz.

Yufkanın birini tezgaha serip sıvı yağla ve fırçayla yağlıyoruz. 2 farklı boyda tabak alıp yufkanın üstüne koyup daire şeklinde iki farklı yufka parçası çıkarıyoruz. Ben bir pasta tabağı ve bir de Türk kahvesi fincan tabağı kullanıyorum. Çukur bir cam kase alıp içine büyük parça yufkayı yerleştiriyoruz ve ortasına küçük olanı koyuyoruz. Hazırladığımız içten bir dolu yemek kaşığını ortasına koyup yeşil soğanın sapıyla bağlıyoruz. Soğan sapı yerine maydanoz sapı da kullanılabilir ama ben soğanın yeşil kısmı da yendiği ve ayrı lezzet kattığı için tercih ediyorum.





Fırını 220 dereceye ayarlayıp, kabımızı yağlı kağıtla kaplıyoruz ve keseleri dizip 15 dakika üstleri kızarana kadar pişiriyoruz.

12 Comments:

At 10:58 ÖS, Blogger Tijen said...

çok istah açicilar begüm bunlar!
kardescigim gelince ona yapayim ben bundan.. hep bebege mi iltifat edecegiz, ben babasini doyurmaya devam edecegim iste.
tijen

 
At 10:31 ÖÖ, Blogger begüm said...

Tijencim günaydın,

Sizin bebişi blogdan takip ediyorum. Çok tatlı. Ben de bir hala olarak hislerini çok iyi anlayabiliyorum. Benim fıstık da 3 yaşında ve adı Derin...Halacım deyince içim eriyor. Onun da sevgisi apayrı. Ama tabi ki kardeşlere de ilgiyi ihmal etmemek gerekiyor di mi...Onlar artık ikinci planda kalıyorlar o yuzden itina şart ...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 6:19 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begum, patlicanli keselerine bayildim bayildim. ellerine saglin nasil da guzel yapmissin. Misafir geldiginde denemek lazim. Ayni sekilde krepten de keseler yapiliyor ama ben senin yufkalinin hafif olacagini tahmin ediyorum. Opuyorum

 
At 7:55 ÖS, Blogger begüm said...

Canım arkadaşım sağol. Gerçekten yufkayla hafif oluyor birde krep yapacak vakit yoksa biraz daha pratik...

Sevgilerimle

 
At 1:00 ÖÖ, Blogger Hülya YILMAZ said...

Begüm!cüm, blogumun ilk postlarında aynı keselerle ben de yapmıştım. bunların şekline bayılıyorum. ama senin kesenin içinde patlıcan var... enfesss.
altın da var mı???
(ben yalnızca büyük yuvarlak kesip, kenarlarda kalan yufkaları da didikleyip içine koyuyorum)
anneler günün kutlu olsun.

 
At 8:53 ÖÖ, Blogger begüm said...

Hülya Hanım merhaba,

Patlıcan seviyorsanız bu böreğe çok yakışıyor.Kenarda kalan yufkalardan içine koyma fikri süper... Bir daha sefere onu denemeliyim....Sizin de anneler gününüzü en içten dileklerimle kutlarım...

Begüm

 
At 9:32 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Begüm, harika bir fikir bu! Sunumu cok hos, cok ilginc. Hemen deneneceklerime aldim. Önce kesinlikle patlicanliyi yapacagim, sonra da baska iclerle denerim diye düsünüyorum.

 
At 10:56 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

çok güzel bir tarif. denemek istiyorum pişince dışındaki yufka kuru olmuyor değil mi? sevgiler.

 
At 7:48 ÖS, Blogger begüm said...

Mine merhabalar,

Gerçekten pişince güzel görünüyorlar...Tabi başka içlerle olur.

Sevgiler


Begüm

 
At 7:50 ÖS, Blogger begüm said...

Gülfemsultan merhaba

Börekler yüksek ısıda ve çabuk piştiklerinden çıtır çıtır oluyorlar kurumuyorlar hiç merak etme.

Sevgiler

Begüm

 
At 2:19 ÖS, Anonymous Adsız said...

Bu bohça börekler için 3 tane yufka az değilmi.Bir yufkadan 2 tane yuvarlak şekili ancak çıkarmazmıyız.Ben biraz yeniyim bu hamur işlerinde.Fikirlerinizi bekliyorum.
ellerinize sağlık.
Sevgilerimle,

 
At 2:51 ÖS, Blogger begüm said...

Sevgili Nergiz,

Merhabalar. Bir yufkayı tezgaha serip bir pasta tabağı ve bir de ondan daha küçük örneğin türk kahvesi fincanı tabağı alıp yufkanın üzerine ters şekilde koyup bıçakla kesiyorsun, bu bir kese için gerekli çünkü küçük yufka büyüğün üstüne konacak. Yanyana kestiğinde 5-6 keselik malzeme çıkıyor bir yufkadan, bunlar minik minik börekler. Öyleki içine bir yemek kaşığı dolusu harç alıyor.Umarım yardımım olmuştur.
Sevgiler

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors