sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

13 Mayıs, 2006

Parmesanlı sebzeli köfte ve taze fesleğenli kabaklı muffin

Myspace layouts


" ANNE HAKKI ÖDENMEZ "

İlk defa bebeğimi kucağıma alıp eve geldiğimde, bebeğim uyumayıp ilk uykusuzluklarımı çektiğimde, bebeğim ilk defa ateşlendiğinde ve ben onun başucunda sabahladığımda, ilk defa emzirmeye çalıştığımda, Allahım onun yerine ben hasta olayım diye dua ettiğimde, ilk defa sebze çorbasını yedirmeye çalışıp günler boyu 100 kap değişik çorba pişirdiğimde, altını temizlemek için beş kişi başında ter döktüğümüzde, ilk banyosunda boğazına su kaçacak diye heyecan çektiğimde, yuvaya verdiğimiz zamanki doğru karar mı diye uykusuz gecelerimizde, iyi bakılıyor mu diye çektiğimiz kaygılarda, okula başladığında birileri onu üzer mi diye kaygılarımda, öğretmeni ona bizim gibi davranabilir mi diye düşüncelere daldığımda, yorgunluğu hastalığı hiçe sayıp sadece onun istedikleri olsun diye sinemalarda uyukladığımda, alışveriş merkezlerinde helak olduğumda, bana ilk defa elleriyle kahvaltı hazırlayıp anniş gel diye çağırdığında döktüğüm göz yaşlarında ,"anne biz Tunalı'ya gitmek istiyoruz" dediği zaman hissetiklerimde, ilk defa minibüse binip tek başına işyerime gelmek istediğinde onu beklerkenki döktüğüm soğuk terlerde vs vs ...... anladım anne hakkının neden gerçekten ödenemez olduğunu... Böyle yüce karşılıksız ve mucizevi bir sevginin varlığını... Bunları daha önce de duyuyordum ama bebeğim olduktan sonra idrak ettim... Artık hiçbir zaman ben yoktum biz vardık ve canımdan bile önemli bu varlıkların sağlığı ve mutluluğu için yapamayacağım birşey yoktu bu dünyada...

" ANNECİĞİM SENİ ÇOK SEVİYORUM VE SEN BENİM İÇİN ÇOK KIYMETLİSİN, TÜM EMEKLERİN İÇİN TEŞEKKÜRLER...."


" ANNELER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN "








Bloguma değişik ve özel bulduğum tarifleri koymaya çalışıyorum. Bugün yaptığım köftenin tadı da çok beğenildiğinden son anda bloga dahil edilmiştir.

Parmesanlı sebzeli köfte



Malzemeler

2 dilim bayat ekmek

1\4 su bardağı süt

500 gr. dana kıyma

2 dolu yemek kaşığı parmesan peyniri ( yoksa kaşar kullanılabilir)

1\2 tatlı kaşığı tuz

1\2 tatlı kaşığı karabiber

1 büyük yumurta

4 diş sarımsak, dövülmüş

1 yemek kaşığı zeytinyağı

2 domates ( ayıklanıp küp küp doğranmış)

1\2 su bardağı haşlanmış bezelye

1 havuç ( küp doğranmış haşlanmış)

1 patates ( küp doğranmış haşlanmış)

3 yemek kaşığı krema

1 yemek kaşığı doğranmış fesleğen

Yapılışı

Ekmeği sütle ıslatıp biraz bekledikten sonra çatalla ekmeği eziyoruz. Kıymayı, parmesanı, tuzu, karabiberi, ve sarımsağın yarısını karıştırıp 8 köfte haline getiriyoruz. Yapışmayan bir kapta zeytinyağını koyup köftelerin iki yüzünü kızartıyoruz. Kalan sarımsağı tavaya koyup biraz çeviriyoruz. Domatesleri ve diğer sebzeleri koyup tavamızın kapağını kapatıp 10 dakika kadar pişiriyoruz. Kapağı açıp kremayı ekliyoruz ve 1-2 dakika daha pişirip tavanın altını kapayıp taze fesleğenleri üstüne serpiyoruz.


Haftasonu taze fesleğenleri bulunca yaptığım yemeklerde de çok çok sevdiğim fesleğeni kullandım. Özellikle muffinler fırından çıkar çıkmaz mis kokularıyla ve nefis tatlarıyla hemen tüketildiler.

Taze fesleğenli kabaklı muffinler

Malzemeler

1 3\4 su bardağı un

3 dolu yemek kaşığı parmesan peyniri

1 yemek kaşığı toz şeker

1 paket kabartma tozu

1\2 tatlı kaşığı tuz

1 yumurta ( çatalla hafifçe çırpılacak)

3\4 su bardağı süt

1\4 su bardağı zeytinyağı

1 su bardağı renedelenmiş kabak

1 yemek kaşığı doğranmış taze fesleğen

Yapılışı

Fırınımızı 200 dereceye ayarlıyoruz. 12'li muffin kalıplarını yağlıyoruz.

Unu, peyniri, şekeri, kabartma tozunu ve tuzu bir kasede karıştırıyoruz.

Diğer bir kapta yumurtayı, sütü, zeytinyağını ve fesleğeni karıştırıyoruz.

Daha sonra yumurta karışımını un karışımına ekleyip çatalla birbirine karıştırıyoruz. Hamuru muffin kalıplarına eşit olarak bölüyoruz.

200 derecede üstleri kızarıp kürdan batırınca bulaşmayıncaya kadar 20-25 dakika pişiriyoruz.

4 Comments:

At 5:54 ÖS, Blogger Bengisu said...

Merhaba Begüm'cüm,
senin ve tüm annelerin anneler gününü kutlarım allah sevgi ve sıhhatli nice anneler günü yaşatsın. Eklediğin tarifler yine çok hoşlar ellerine sağlık.

 
At 12:52 ÖS, Blogger Binnur A. Ö. said...

Sevgil Begüm,
bu yazıyı boğazım düğümlenerek okudum. BEnimki henüz 1,5 yaşında ama anlattıklarının yarısı yüzde yüz beni anlatıyor. Daha sonraki yarısını nasip etsin tanrı :)
Anneler günün kutlu olsun.
Öperim anne ellerinden :)

 
At 3:10 ÖS, Blogger begüm said...

Bengisucum merhabalar

Geç cevabım için özür dilerim...Herşey için çok teşekkürler... Hepimizin ve annelerimizin günü kutlu olsun...

Sevgiler
Begüm

 
At 3:12 ÖS, Blogger begüm said...

Binnurcum merhaba

Senin bıcırın da nice yaşlarını görmeni dilerim... Çok hoş büyüdükçe bağımsız hale geldikçe hem zor hem de inanılmaz güzel bir duygu...

Nehir'i ve seni öpüyorum ve anneler gününü en içten dileklerimle kutluyorum...

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors