sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

02 Mayıs, 2006

Seyahatim ve çilek reçelli rulo...



Harika bir tatilin ardından günlük tempoma dönüş... Çektiğim resimlerden tahmin edeceğiniz gibi Londra'da geçirilen bol koşturmacalı, maceralı, yorucu bir o kadar da renkli geçen dört gün. Kendi görüntülediğim şehir manzaralarının bir kısmını blogumda sizlerle paylaşmak istedim. Londra'da çok da sık dört gün üst üste bu mevsimde güneşli, ılık günler yakalamak da bizim şansımız oldu... Bol bol sokaklarda yürüyerek dolaşma, üstü açık iki katlı otobüslerle şehir turu yapmaca ve Hyde Park'da mis gibi havada gezintiler harikaydı. Tüm bunların yanısıra geçici süre British Museum'da açılan Michelangelo'nun sanat hayatının tarih içindeki gelişimini kronolojik olarak çizdiği eskizler eşliğinde sunan çok özel bir serginin bizim seyahatimize denk gelmesi ve Jeremy Irons'un başrolde oynadığı bir tiyatro oyununu canlı izlemek bu dört günün en sevdiğim ve etkilendiğim anlarıydı. Tabi bu arada birçok güzel yemek kitapları da aldım önümüzdeki günlerde tarifleri burada yazılmak üzere...



Bugün yapımı çok kolay olan ve çay saatlerinizde ya da brunchlarda hemen yapabileceğiniz bir tarif veriyorum. Ben rulonun içine çilek reçeli kullandım ama siz sevdiğiniz herhengi bir reçel ya da marmeladı kullanabilirsiniz. Ben de bir daha sefere böğürtlen reçeli ile yapmayı aklıma koydum...

Çilek reçelli rulo


Malzemeler

3\4 su bardağı kekun ( kendinden kabaran hazır unlardan) (90 gr.)

3 yumurta

3\4 su bardağı şeker

1\2 su bardağı herhangi bir reçel ( içindeki taneleri kolay sürülsün diye spatula ile ezilecek)

Yapılışı

Fırınımızı önceden 200 dereceye ayarlıyoruz. 30 x 25 x 2 cm'lik kalıbı yağlayıp altına yağlı kağıt seriyoruz.

Kekunumuzu fazlaca havalansın diye 3 kez elekten geçiriyoruz.

Yumurtaları 5 dakika kadar mixerda çırpıp 1\2 su bardağı şekerimizi ekleyip tekrar 5 dakika çırpıyoruz . Karışıma unu elle ve hızlı bir şekilde karıştırıp, kalıba boşaltıp 10-12 dakika pişiriyoruz.

Kek boyutlarında küçük mutfak havlumuzun üstüne yağlı kağıt serip üstüne kalan şekeri döküyoruz ve pişirdiğimiz dikdörtgen hamuru sıcakken altındaki yağlı kağıttan sıyırıp bu şekerlenmiş yağlı kağıdın üstüne koyup rulo yapıp 5 dakika bekletiyoruz. Daha sonra ruloyu açıp içine reçeli sürüyoruz ve tekrar rulo haline getirip soğutuyoruz ve dilimleyip sevis yapıyoruz.

8 Comments:

At 4:11 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begumcugum, hosgeldin, sefalar getirdin. Resimleri ne iyi yapmissin da koymussun bloguna ustelik birde tarif bile eklemissin, bravo gercekten. ellerine saglik, hepsi cok guzeller...

 
At 5:06 ÖS, Blogger begüm said...

Nezaketcim merhabalar,

Sizleri ve de blogumu özledim... Yarın yine haftabaşına kadar gidiyorum. Neyse dönüşte artık yepyeni tarifler eklerim.

Öpüyorum, görüşmek üzere

Begüm

 
At 5:35 ÖS, Blogger vintage biscuit said...

kırmızı arabaya bayıldımmmmmmmmm:)heeeeeee bide tatlıdanda istiyorummm:P

 
At 10:47 ÖS, Blogger begüm said...

Merhabalar vintage biscuit,

Taksiye bende bayıldım ve dolayısıyla sokakta herşeyin resmini çeken Japonlar gibi makineme atlayıp çektim...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 10:16 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begüm,
Uzun zamandir yorum yazamadim, paskalya tatilinde evimi degistirdim, gectigimiz haftada Ege Üniversitesindeyken esimin ev arkadasi ve Antalya da liseyi birlikte okuduklari kankasi, Eskisehirden Gastro-Entroloji uzmani olarak bir kongreye geldi, Türkiye nin diger sehirlerinden doktorlarla birlikte, ona biraz Viyana yi gezdirdik,sende bu arada Londra ya gitmissin, güzel fotograflar cekmissin, bakarsin yolun bir gün Viyana ya da düser,hoscakal TUBA

 
At 9:57 ÖS, Blogger Hülya YILMAZ said...

sayende Londra'yı gezmiş olduk. "London's eye" değil mi o...
bu arada pasta da nefis görünüyor. hemen şimdi defterime geçecek...

 
At 9:24 ÖS, Blogger begüm said...

Tuba merhabalar,

Ev taşımak en zor işlerden biri. Gezim çok güzel bir okadar da yorucuydu. Viyana en çok görmek istediğim şehirlerden ... Belki bir gün görüşürüz.

Sevgiler

 
At 9:28 ÖS, Blogger begüm said...

Bu aralar seyahatler nedeniyle blogumu iyice ihmal ettim,sizlere bile geç cevap verebildim kusura bakmayın. İstanbuldan yeni döndük.
Hülya Hanım valla resim çoktu da bloggera resim yükleme işi bu aralar öyle çok vakit alıyor ki ancak bu kadar koyabildim. Evet resimdeki görüntü London eye. Pastayı ben seviyorum, çok da pratik umarım seversiniz.

Sevgilerimle

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors