sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

05 Haziran, 2006

Çikolatalı ve bademli kek



Bu kek tam bana göre... Bazen bir tarifi okuduğum an, hemen yapma ve tadına bakma isteği uyandırır bende. İşte " 101 cakes and bakes " kitabımın sayfalarını karıştırırken karşılaştım bu unsuz, çikolatalı ve bademle yapılan tarifle ve hemen denemem gerektiğine karar verdim. Tadı gerçekten mükemmel . Badem ve çikolata bir arada ...

Çikolatalı ve bademli kek

Malzemeler

  • 100 gr.tereyağ
  • 140 gr. bitter çikolata
  • 6 yumurta ( sarılarını ve beyazlarını ayırıyoruz)
  • 140 gr toz badem ( 1 su bardağı+2 yemek kaşığı)
  • 1 yemek kaşığı Cointreau ( koymayabilirsiniz)
  • 85 gr toz şeker ( 1\2 su bardağı)

Yapılışı

Fırınımızı 170 dereceye ayarlıyoruz ve 23 cm. lik kek kalıbımızı yağlayıp unluyoruz. Tereyağı ve çikolatayı eritiyoruz ( ben ikisini de bir kabın içine koyup mikrodalga fırında eritiyorum çok kolay oluyor). 5 dakika soğutup, yumurta sarılarını, toz bademi ve likörü koyup karıştırıyoruz.

Diğer tarafta yumurta beyazlarını bir tutam tuz ile minik tepecikler oluşturana kadar çırpıyoruz ve yavaş yavaş şekeri ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz. Yumurta beyazı karışımını çikolata karışımına yavaş yavaş kaşıkla karıştırıp kek kabımıza döküyoruz. 170 derece fırında 30-35 dakika iyice kabarana kadar pişiriyoruz.

9 Comments:

At 6:48 ÖÖ, Blogger Alev said...

Himmm harika gorunuyor. Cikolata ve badem bence dayanilmaz ikili. Ellerine saglik. Eger cikolata seviyorsan bende bir tart yapip siteme koydum biraz once. Beklerim.

 
At 2:56 ÖS, Blogger begüm said...

Alev merhabalar,

Teşekkürler. Sevmek de ne demek çikolata hastası diyebilirsin...Bizim ailede çikolatayı herkes çok seviyor...En yakın zamanda blogunu ziyarete geleceğim.

Sevgiler
Begüm

 
At 11:54 ÖS, Blogger Hülya YILMAZ said...

Begüm'cüm yine ne güzel bir şey yapmışsın. blogları gezerken her sayfada durup "yarin bunu yapayım" diyorum. iyi de hangi birini yapacağım?
eline sağlık.

 
At 11:55 ÖÖ, Blogger begüm said...

Hülya Hanımcım merhabalar,

Teşekkürler. Bende dün sizin yaptığınız havuçlu salataya bayılıp denedim...Sonuç çok başarılı bir türlü size yazamadım. Çok hoş ve hep yapılacak lezzetli bir salata olarak deftere geçti. Sizin de ellerinize sağlık...

Yapılacak,denenecek ne çok tarif var ve vakit kısıtlı...

Sevgiler

 
At 1:32 ÖS, Blogger Zeynep B. said...

böyle unsuz nasıl bir kek olur diye düşündüm okurken..denemeli mutlaka dedim sonra da...:)

 
At 5:00 ÖS, Blogger yildizcaa said...

merhaba ellerinize sağlık herşey çok güzell, sizi linklerime ekledim, blogcu.com/yildizcaa

 
At 10:32 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sevgili mutfak robotu,

Unsuz kekler yapıyorum blogumda ara ara inan çok lezzetli oluyorlar...Denemeni isterim.

Sevgilerimle
Begüm

Yıldızcaa merhabalar,

Teşekkürler... En kısa zamanda siteni ziyaret edeceğim.

Sevgiler

 
At 3:37 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba, bu kekin üzerinde ayrıca sos mu var. Kesilmiş halinde akışkan bir sos ve üzerinde de toz kakao var gibi. Öyle mi acaba?
Sevgiler.

 
At 5:05 ÖS, Blogger begüm said...

Günay merhabalar,

Keki pişirdikten sonra soğuyunca üzerini kakao ile süsledim. Üstünde ayrıca sosu yok. Kesilince öyle bir görüntü oluşmuş fotoğrafta. Akışkan ve yumuşak bir kek oluyor bu kek.

Sevgilerimle
Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors