sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

01 Haziran, 2006

Kabak mücver ve paris öpücüğü

Kabak mücverini özlediğimden bir süredir yapmak istiyordum. Bugün yapmaya karar verdim. Bol dereotlu, fesleğenli ve beyaz peynirli... Daha önce biri iki sefer fırında pişirmeyi denedim ama tadı kızaranı gibi olmadı bir türlü. Bende teflon tavayı bolca zeytinyağıyla kaplayıp pişirdim yoksa kızarttım mı demeliyim. Üstüne sarımsaklı yoğurt ve sıcak sıcak yemece...Kardeşimin eşi sevgili Bensuy'la yemek sohbeti yaparak keyifle yedik mücverlerimizi ve bu arada öyle çok börek çörek muhabbeti oldu ki Bensu gittikten sonra çocukluğumda annnemin yaptığı ve en sevdiğim anne kurabiyelerinden de pişirdim. Annemin bu kurabiyeleri yıllar öncesinden Paris öpücüğü olarak geçmiş tarif defterlerimize. Neden bu isim bilemiyorum... Neyse ılık ılık bu kurabiyelerin de keyfini çıkarttım bir bardak buz gibi süte batırarak, tıpkı kardeşimle küçükken yaptığımız gibi, hiç kalori hesabı yapmadan...


Kabak mücver





Malzemeler

  • 500 gr kabak
  • 1 orta boy soğan
  • 1\2 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
  • 2 tepeleme kahve fincanı un
  • 4 tane yumurta
  • 1 demet dereotu ( ince kıyılacak)
  • 2-3 dal taze fesleğen ( ince kıyılacak)
  • 3-4 tane taze yeşil soğan ( ince kıyılacak)
  • tuz, karabiber


Yapılışı

Kabak ve soğanı rendeledikten sonra sularını elle sıkıyoruz ve 3 kaşık zeytinyağı ile kavuruyoruz. Bu karışım soğuduktan sonra tüm malzemeleri ekleyip iyice karıştırıyoruz. Ben tavada yağ içinde kızarmak istemediğim için tefleon tavayı bolca zeytinyağı ile kapladım ve orta ateşte yağı kızdırdıktan sonra her bir mücver için 2 yemek kaşığı karışımını tavaya koyarak pişirdim. Üstüne sarımsaklı yoğurt hazırlayıp içine çok ince kıyılmış taze soğan ekledim ve yoğurdun üstüne de küçük küçük doğranmış yeşil biberler koydum.

Paris öpücüğü

Malzemeler

  • 125 gr. tereyağı ( yumuşatılmış)
  • 2 kahve fincanı şeker ( yaklaşık 1 su bardağından 2 parmak eksik)
  • 1 yumurta
  • 3 çorba kaşığı süt
  • 6 kahve fincanı un ( 3 su bardağından 2 parmak eksik)
  • vanilya
  • kabartma tozu

Yapılışı

Tüm malzemeyi iyice yoğuruyoruz. Yağlı kağıt kapladığımız fırın tepsisine yuvarlak toplar yapıp cevize batırarak diziyoruz. Fırınımızı önceden 180 dereceye ayarlıyoruz ve 20 dakika pişiriyoruz.



5 Comments:

At 5:45 ÖS, Anonymous Adsız said...

paris opucugu adi nerden gelmis bilmiyorum ama goruntu burdan gel de beni ye diyor, tadi da guzeldir eminim ..

kabaga oldum olasi bayiliirim, kabakla yapilan boyle meze cesidlerine de. mucvre favorilerimdendir.. ustune de yogurt..

ellerinize saglik

 
At 10:50 ÖS, Blogger begüm said...

Merhabalar,

Beğendiğine sevindim. Bu kurabiyeleri bende çok seviyorum. Teşekkürler, görüşmek üzere...

Begüm

 
At 1:36 ÖÖ, Blogger Nezaket said...

Kabak mucvere bayilirim. Hem mucver hemde kurabiyeler nefis olmus, ellerine saglik Begumcugum. Iyi bir hafta sonu gecirmeni dilerim. sevgilerimle

 
At 4:00 ÖS, Blogger begüm said...

Nezaketcim merhabalar,

Teşekkür ederim. Bende yazın mücveri çok seviyorum.

Bu ara ailede sağlık sorunlarıyla uğraşıyoruz o yüzden açık büfeye de hiç uğrayamadım daha doğrusu blogları gezme işini hiç yapamıyorum uzun süredir. Bloga da böyle ara ara birşeyler koyabildim. En yakın zamanda görüşmek dileklerimle...

Begüm

 
At 7:57 ÖS, Blogger Hülya YILMAZ said...

yaz geldi. bi mücver yapmalı artık di mi... aklımıza getirdin, bir ara ben de yapayım.
bu kurabiye benim defterimde de "paris güzeli" olarak geçiyor. ben de çok severim. eline sağlık.

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors