sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

18 Haziran, 2006

Karamelize soğanlı pizza, babalar günü ve bir şampiyonluk...

Bugün canım kızım babasına hayatının en güzel babalar günü hediyesini armağan etti, bir TÜRKİYE ŞAMPİYONLUĞU !!!!!!!! TED ANKARA KOLEJİ Küçük Bayanlar Basketbol Takımı Türkiye Şampiyonası'nda bugün (yaptıkları 6 zorlu maç sonunda) finalde zorlu rakibi Fenerbahçe'yi yenerek ipi göğüsledi... Biraz spor sayfası haberi gibi oldu galiba (: O kadar mutlu ve gururluyum ki... Tüm takımı ve takıma emeği geçenleri gönülden kutluyorum...

Bugün benim için birçok yönden heyecan ve coşku dolu... Çok hayati sağlık problemleri yaşayan ve geçirdiği ameliyatla bunun üstesinden gelen babacığımın bu çok anlamlı günde yanımda olması benim için büyük mutluluk kaynağı... Babacığım hayattaki desteğin, yardımların ve sınırsız sevgin için teşekkürler, benim için gerçekten çok değerlisin.

TÜM BABALARIN BABALAR GÜNÜNÜ EN İÇTEN DİLEKLERİMLE
KUTLUYORUM!....

Bu sefer ailecek turnuvaya gidemedik babamın rahatsızlığı nedeniyle, eşim gitti. Bugün ev dar geldi ve keşke yanlarında olsaydım diye hayıflandım durdum... Akşam bir kadeh kırmızı şarabımla pizzamı yiyip şampiyonluk kutlaması yaptım... Bu pizza alışkanlık yaratıyor, mutlaka denemeniz tavsiye olunur. Tarif Fillipo Berio'dan alınıp tarif defterine kaydoldu... Bloggerda ne kadar uğraştıysam resimleri aktarmayı beceremedim bugün. Bende resimsiz yayınlamaya karar verdim. Bloggerda resim aktarmayı başarabildiğim an resimleri ekleyeceğim.

Karamelize soğanlı pizza

Malzemeler
(hamur için)


  • 1 1\4 su bardağı ılık su
  • 1 poşet instant maya
  • 3 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
  • 1 \2 tatlı kaşığı tuz

iç dolgusu için

1 yemek kaşığı mısır unu
1\4 subardağı sızma zeytinyağı
3 büyük soğan
1\4 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kekik
1\2 su bardağı çekirdeksiz dilimlenmiş siyah zeytin

Yapılışı

Ilık suyu bir kaba koyup mayayı içinde eritelim. Yağı ve 1 su bardağı unu karıştıralım. Daha sonra tuz ve 1 bardak daha un ekleyip karıştıralım. 3. bardak unu da ekleyerek tezgahta hamuru iyice yoğuralım . Zeytinyağıyla yağlanmış bir kabın içine hamuru top şekli vererek koyalım ve 45 dakika mayalanmaya bırakalım.

Pizza kabımızı yağlayıp bir kaşık mısır unu ile unlayalım. Pizza hamurunu 2'ye ayırıp ya da pizza kabınız büyükse ( 34-36 cm) tek pizza da yapabilirsiniz, pizza kabımızdan biraz daha büyük bir yuvarlak şeklinde açalım ve pizza kabının içine yerleştirelim. Dışarı taşan hamur parçasını kabın kenarlarına kıvıralım.

Bir tavaya zeytinyağını koyalım, yağı kızdıralım. Soğanları ince halkalar halinde doğrayıp tavaya koyalım ve 2-3 dakika çevirip kapakla kapatalım. Soğanlar kahverengi renge dönene kadar 3-4 dakika pişirip ateşin altını kısalım. Tuzu ve kekiği ekleyip biraz daha pişirelim. Pizza hamurunun üstüne yayıp üzerine zeytinleri koyalım. Önceden ısılmış 230 derece fırında hamurun rengi pembeleşinceye kadar ya da 15 dakika kadar pişirelim.




1 Comments:

At 3:39 ÖS, Blogger Hülya YILMAZ said...

Begüm'cüm, yine neler döktürmüşsün. eline sağlık.

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors